• sofializa

Vagn till 5åring?

Jag tänkte leta upp en billig vagn på blocket eller liknande till min brorson när han kommer och hälsar på.
    Jag kan inget om det där. Han är fem år, men ganska storväxt. Vad ska jag leta efter? Heter det sittvagn bara? Eller är det sulky jag ska kolla efter?

Tacksam för svar!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-11 18:41
    Min brorson kan inte gå lika bra som andra femåringar, och kan därför vara i behov av en vagn för att slippa ramla eller få ont.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-14 00:02
    Jag kommer att ha min brorson på besök högst en vecka. Jag ville bara ha något billigt som jag kunde köpa in för den veckan. Hans föräldrar har full koll på vad han behöver till vardags. De har kontakt med habilitering, sjukgymnast, logoped, dietist och allt annat han kan behöva.

Jag måste säga att jag är chockad och ledsen över hur vissa snabbt kastar sig över tangentbordet för att döma, innan de ens har läst vad inlägget rör sig om.
    Detta är förmodligen något som ni med rörelsehindrade barn stöter på dagligen. Respekt!

• Svar på tråden Vagn till 5åring?
  • UllaBella

Men å andra sidan kanske en vanlig enklare sulky passar bättre till ett så stort barn? De är ju lättare och mer enkla. Som t.ex Brio sitty. Dessutom billigare om inte annat! Kanske funkar med en resesulky också men köp en med rejäla hjul och inte av de billigaste modellerna med pyttehjul, de som ser ut som en dockresesulky... Tungkört med så små pyttehjul

• 060810

Ja tex en Brio Sitty och så försöker man få av frambygeln för den behöver han ju inte.
    Borde ju gå att klippa av på något vänster? Kanske hjälpmedelscentralen kan hjälpa till med det?

• 060810

Läste på brios sida nu och sittyn har maxvikt på 20 kilo! :(
    Tror nog ni får svårt att hitta en vagn som klarar pojkens vikt. :(
    Men hab borde ju kunna hjälpa till, finns ju vagnar som ser ut som vanliga sulkys med ju.

• Ekorrfamiljen
    060810 skrev 2009-07-12 19:19:44 följande:
    Ja tex en Brio Sitty och så försöker man få av frambygeln för den behöver han ju inte.Borde ju gå att klippa av på något vänster? Kanske hjälpmedelscentralen kan hjälpa till med det?
    Jag tror att den bygeln är rätt bärande så det är ingen bra idé att ta bort den. Men som sagt, hab kan nog hjälpa.

pojkeniglaskulan.blogspot.com var ju en kanonblogg förresten med massor av bra länkar till andra bloggar. Har lagt till i favoriter. Någon som vet mammans nick här på FL?
    Tin 950103, Saga 961003, Vendel 060504, Minivalpen Bf 091103
  • Lady Maria

Jag var och tittade på ny vagn i helgen till min 2-åring på 16 kilo och försäljaren tyckte inte att vi skulle köpa ny vagn utan behålla Brio Sittyn som vi har då sonen skulle växa ur alla andra vagnar inom några månader.

• 060810

Ja många vagnar har ju den pissiga gränsen på 15 kilo med.. :(
    Min 15 månaders väger redan 13 kilo så jag undrar hur det kommer gå med vagnar som bara har max 15 kilo sen.. :( Eller så får han ha kvar sin race (som jag vill sälja då jag tröttnar fort på vagnar)..

• UllaBella

Lady Maria skrev 2009-07-12 21:00:27 följande:

Jag var och tittade på ny vagn i helgen till min 2-åring på 16 kilo och försäljaren tyckte inte att vi skulle köpa ny vagn utan behålla Brio Sittyn som vi har då sonen skulle växa ur alla andra vagnar inom några månader.
    Phil & Teds vagnar klarar många kilon
  • Begga

Har en McClaren XL till sonen som är snart 4 år. Den har maxvikt på 21 kg. Ingen bygel och lätt för barnet att hoppa i och ur vagnen.

• SötFlöt

Ursäkta, har man vagn till en 5-åring?!

★☆°♥ (¯`°?.¸ ♥ Nova Sarah Mathilda 5/3 ♥¸.?°´¯) ♥☆°★
Svar på tråden Vagn till 5åring?