• sofializa

Vagn till 5åring?

Jag tänkte leta upp en billig vagn på blocket eller liknande till min brorson när han kommer och hälsar på.
    Jag kan inget om det där. Han är fem år, men ganska storväxt. Vad ska jag leta efter? Heter det sittvagn bara? Eller är det sulky jag ska kolla efter?

Tacksam för svar!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-11 18:41
    Min brorson kan inte gå lika bra som andra femåringar, och kan därför vara i behov av en vagn för att slippa ramla eller få ont.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-14 00:02
    Jag kommer att ha min brorson på besök högst en vecka. Jag ville bara ha något billigt som jag kunde köpa in för den veckan. Hans föräldrar har full koll på vad han behöver till vardags. De har kontakt med habilitering, sjukgymnast, logoped, dietist och allt annat han kan behöva.

Jag måste säga att jag är chockad och ledsen över hur vissa snabbt kastar sig över tangentbordet för att döma, innan de ens har läst vad inlägget rör sig om.
    Detta är förmodligen något som ni med rörelsehindrade barn stöter på dagligen. Respekt!

• Svar på tråden Vagn till 5åring?
  • Ekorrfamiljen

Hmm, barn är nog gjorda för att lära sig gå när de är runt 1-2,5 år. Det är inte synd om ett barn som utvecklas normalt. Så den delen behöver du inte bekymra dig om, men om han faktiskt har svårigheter är det ju bra om han får hjälp från t.ex. habiliteringen.

Tin 950103, Saga 961003, Vendel 060504, Minivalpen Bf 091103
  • sofializa

Kalle Karls mamma skrev 2009-07-11 18:40:23 följande:

Du kanske skulle tillägga i din tråd att han har ett funktionshinder och behöver en vagn.Annars undrar man ju varför han inte kan gå
    Ja, jag märkte också att det var nödvändigt. Nu är det gjort!
  • sofializa
    sofializa skrev 2009-07-11 18:40:11 följande:
    Kalle Karls mamma skrev 2009-07-11 18:38:22 följande:
    För att jag tycker synd om det stackars barnet! Jag tycker inte att barn ska behöva gå själva innan de börjar skolan! De har så mycket annat de måste lära sig när de är små. Låt dem ta det lugnt så länge de kan är mitt motto!
    Ironi.
    Pojken har problem att gå själv. Jag trodde inte att folk skulle reagera på en sådan sak. Om jag vill köpa en vagn så är det väl förmodligen för att han behöver en vagn.
  • Jontesfru

Vi har habs vagn Bingo till vår son, men kommer nog att byta till rulle inom något år.

Brio hade en sitty i storlek större fram till för något år sedan. Kolla om du kan hitta en sådan begagnad.

Mamma till Anton 12år och Axel 2 år
  • SaramedM

Kalle Karls mamma skrev 2009-07-11 18:38:22 följande:

Han har väll ben att gå med varför ska en fem åring åka vagn???
    Suck!

www.pojkeniglaskulan.se
    Läs ett par inlägg ner...
  • Ekorrfamiljen
    sofializa skrev 2009-07-11 18:43:12 följande:
    Ironi. Pojken har problem att gå själv. Jag trodde inte att folk skulle reagera på en sådan sak. Om jag vill köpa en vagn så är det väl förmodligen för att han behöver en vagn.
    Förstod det, men det är svårt att läsa ironi i text. Tycker iaf att föräldrarna ska kontakta habiliteringen för att få mer hjälp!
    Tin 950103, Saga 961003, Vendel 060504, Minivalpen Bf 091103
Svar på tråden Vagn till 5åring?