• malin1337

    vad är det fulaste namnet du vet?

    Berätta om det fulaste namnet du har hört.

    Det var en på eniro iallafall som hette tung phung.
    tyckte jag var lite konstigt namn, hahah.

  • Svar på tråden vad är det fulaste namnet du vet?
  • Tygtiiger
    enola skrev 2009-08-16 20:43:52 följande:
    Glennart!? *s*
    Jag kan höra föräldrarna: "Ska han heta Glenn eller Lennart, Glenn eller Lennart... AHA! GLENNART!"
  • enola
    Tygtiiger skrev 2009-08-16 20:49:31 följande:
    Jag kan höra föräldrarna: "Ska han heta Glenn eller Lennart, Glenn eller Lennart... AHA! GLENNART!"
    Yep, det är till att vara innovativ! {#lang_emotions_laughing}
  • isvinter

    Ja tänk vad olika det är. Signe låter mer som namn på en ko tycker jag :). Rosa, Märta o Signe står i sina bås o mumsar på hö... Och jag fattar fortfarande inte att någon hellre döper sina barn till Gunleif, Torbritt och Aslög än tex Saga. Låter inte riktigt riktigt ju haha

  • HoneyJ
    Insane skrev 2009-08-16 20:48:25 följande:
    Lillemor, Lillebil, torbjörn, Styrbjörn, Colin, Liam, Kevin
    Styrbjörn, ja det var nog en riktig 10-poängare
    isvinter skrev 2009-08-16 20:56:58 följande:
    Ja tänk vad olika det är. Signe låter mer som namn på en ko tycker jag :). Rosa, Märta o Signe står i sina bås o mumsar på hö... Och jag fattar fortfarande inte att någon hellre döper sina barn till Gunleif, Torbritt och Aslög än tex Saga. Låter inte riktigt riktigt ju haha
    Haha! Torbritt och gunleif, är det unisex namn eller?
  • enola
    isvinter skrev 2009-08-16 20:56:58 följande:
    Ja tänk vad olika det är. Signe låter mer som namn på en ko tycker jag :). Rosa, Märta o Signe står i sina bås o mumsar på hö... Och jag fattar fortfarande inte att någon hellre döper sina barn till Gunleif, Torbritt och Aslög än tex Saga. Låter inte riktigt riktigt ju haha
    Jag tycker att Signe är ett jättefint namn, min mormor hette det och får jag en dotter kommer hon heta det. Men smaken är ju som baken och tur är väl det  {#lang_emotions_wink}
  • Umm Elias
    Emeli skrev 2009-07-15 03:01:30 följande:
    WT-namn som t.ex. Kevin, Liam, Tindra, Engla, Nova, Cassandra och alla namn som slutar på -y (Jenny är det strålande undantaget) signalerar låg klass. Fulast av alla fula namn är ändå BERIT. Fyyyy ... GUN skulle jag heller inte vilja heta och SIV är ingen höjdare.
    Vad är det för skillnad på Tindra och ditt profilnamn (lr din mammas namn?)
  • isvinter
    HoneyJ skrev 2009-08-16 21:03:22 följande:
    Haha! Torbritt och gunleif, är det unisex namn eller?
    Haha, jo men visst :)
  • Emeli
    Umm Elias skrev 2009-08-17 14:31:56 följande:
    Vad är det för skillnad på Tindra och ditt profilnamn (lr din mammas namn?)
    Tindra = ett verb som betyder glittra och glimra och som ofta används när man talar om stjärnor och ögon.

    Indra - en gud i den indiska mytologin. OBS en gud av manligt kön. Uttrycket Indras dotter har jag lånat av Strindberg. Huvudfiguren i hans pjäs "Ett drömspel" kallas Indras dotter. Det är hon som säger "Det är synd om människorna".

    Voilà, la différence.
Svar på tråden vad är det fulaste namnet du vet?