skorv?
såg för några dagar sen att min dotter på 3½ månad var lite gulaktig i hårbotten, om man pillar lite så flagnar det. är det skorv eller vad kan det vara? ska man låta det vara? pilla bort? smörja?
såg för några dagar sen att min dotter på 3½ månad var lite gulaktig i hårbotten, om man pillar lite så flagnar det. är det skorv eller vad kan det vara? ska man låta det vara? pilla bort? smörja?
Kan va mjölkskorv, upptäckte det på min kille som är 3½ mån för några dagar sedan, jag har tagit olja på och låtit verka över natten och sen tagit lite mer olja o verkat och sen tagit en frote handuk och en kam och försökt att få bort det, nu är nästan allt borta. Men skorvet va lite brunaktikt tyckte jag.
Vår dotter hade en tjockt lager mitt på huvudet i flera månader, BVC tyckte vi kunde vänta så det försvann men de gjorde inte det så jag smörjde med en salva (salic? nåt) och lät det verka några timmar, sen kammade jag bort allt på en gång! Hur lätt som helst! Och jag tror det påverkade hennes hårväxt för nu typ 2 veckor senare har hennes hår växt supermycket exakt där!
Låter som skorv. Jag har använt en salva som heter Borago (finns på apoteket) luktar apa, men det fungerar.
Jag använde bara en kam till skorven (om det nu är det) Och efter en veckas akammande var allt borta. Pyttelite har kommit tillbaka som jag då bara skrapat bort försiktigt med nageln.
Låter som skorv antingen så låter man det bara vara eller så använder man av salva och badolja. Mina barn har alla haft/har skorv lite olika mkt. Det brukar försvinna man det finns barn som har det i flara år.
hallå :) har ett litet tips till er som behöver, man tar babyolja och smörjer in huvudet, tar en luskam och sätter dit en gasbinda, bara en liten bit, så kammar man, då försvinner skoven jätte lätt :) när man är kalr drar man av gasbindan, då har du all skorv samlad, så slipper den falla :)
Låter, som sagt, som skorv.
Med sonen använde jag salsyvase(?)-krämen, men den var död och pina att få bort ur håret! Han såg ut som en 50-taslraggare i flera veckor! Trots att jag (detta låter hysteriskt) tvättat håret med diskmedel som anses vara fettlösande.
Så när dottern fick så använde jag bara babyolja. Smörjde in, lät verka ca 10 minuter och kammade sedan försiktigt med luskam. Allt försvann och var borta ca 4 månader innan lite kom tillbaka och då körde jag en omgång till. Nu har hon inget.
Så mitt råd är att testa med babyolja eller tom matolja funkar. Sååååå mycket hälsosammare och mindre jobbigt att ta bort!
Lycka till!!
tack för alla tips, ska prova olja imorgon och funkar inte det så blir det apoteket! :)
På apoteket finns också en salva som heter Borago. Den ska inte tvättas ur. O skorven försvinner av sej självt.