skorv?
såg för några dagar sen att min dotter på 3½ månad var lite gulaktig i hårbotten, om man pillar lite så flagnar det. är det skorv eller vad kan det vara? ska man låta det vara? pilla bort? smörja?
såg för några dagar sen att min dotter på 3½ månad var lite gulaktig i hårbotten, om man pillar lite så flagnar det. är det skorv eller vad kan det vara? ska man låta det vara? pilla bort? smörja?
Snart vår tur skrev 2009-07-25 11:04:26 följande:
Det var ju just det jag skrev, att man slipper tillsatserna om man väljer oljan.
åh min kille har precis fått skorv! vilken tur att jag hittade den här tråden så slapp jag skapa en egen :) Men en fråga bara, kan bebisar tappa hår av skorv? Det gör William :S Om jag drar med handen över hans huvud så tappar han massa hår, alltså det är mitt på huvudet och inte bara på bakhuvudet (där jag vet att dom skaver bort håret..).. hoppas någon vet :)
Förlåt TS om jag lånar din tråd till att ställa yttligare en fråga :)
jag pillade bort all skorv med naglarna på min tjej.. hon verkade tycka de var skönt för hon satt still i långa stunder... håret åkte tyvärr bort men det var inte så fint endå... sen växte nytt mkt finare hår ut och skroven har inte kommit tebax,,,
jag körde salsyvase fårn apoteket. lät sitta i en stund och sen kamma med luskam. funkade kanon!
De tappar inte hår AV skorven, utan det hår de normalt tappar fastnar i skorven o förljer med när skorven lossnar. Jag tror inte det kan växa ut nåt hår där skorven sitter så det börjar växa när skorven trillat bort.
Om det inte skulle växa hår där de har skorv, vill jag inte veta hur mycket hår min son skulle haft!
Han hade otroliga mängder hår och massor med skorv, så det där kan inte stämma. Håret växer fast det finns skorv. Tro mig!! Även grannens son har massor med skorv och får massor av hår.
Hur då? Växer håret igenom skorvkakan?
Snart vår tur skrev 2009-07-26 18:59:34 följande:
Jaha..där lärde jag mig nåt nytt. Trodde inte håret kom igenom skorvet.
Det är ju nästan samma sak som att säga att håret inte växer där du har mjäll. Ungefär, alltså....
Har bara använt babyolja som fått sitta i när hon badat och då har jag suttit med luskamm och kammat bort så mkt som hon tillåtit. Hon gillar det inte så jag har fått upprepa det dagen efter. Det har iaf fungerat jättebra och känns ju väldigt skonsamt.