• Daggdroppen

Vita Hem

Välkommen till Vita Hem!

Tråden är till för oss som älskar att inreda med vitt som bas.

Här pratar vi inredning, ger varandra goda råd och tips samt pratar av oss om allt mellan himmel och jord.

♥ Varmt välkomna - gamla som nya ♥

♥Mina älsklingar William och Julia♥
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-27 18:02
    Trädgårdstråd som många vitahemmare skriver i: www.familjeliv.se/Forum-11-240/m45788158.html
  • Svar på tråden Vita Hem
  • misak

Villa Nordåker skrev 2009-08-18 20:27:24 följande:

God kväll!Här var det lugnt, håller alla på att pyssla?Jag har precis fått Jacob att somna och Saga ligger och titta på film i sitt rum.Jag borde gå och stryka men det kan alltid vänta...Jag var ute på en lite springrunda tidigare ikväl, barnens farmor var här under tiden och loppet i lördags slet mer på mina knän än jag trodde. Det fick bli en kort runda, och nu får jag vila några dagar så att jag inte "sabbar" mina knän.
    Skönt med barnvakt! Men ta det lugnt med knäna, hoppas det repar sig!

Ang skåpet så blev det inget, ångrade mig, velpelle som jag är Väntar på det rätta, eller hur säger man?
  • Venezuela

Skrev igår kväll om att jag funderade på att köpa en gammal dörr att ha som prydnad och idag slog jag till Såååå glad! Bilder i bloggen.

ladydiskapar.blogspot.com

• Sagalin

Jag har letat fram garn och virknål i min garderob, tror jag ska börja virka en halsduk, jag såg i H&M-katalogen att de hade en halsduk som var ihopsydd i ändarna, som en stor tub, så snygg ut.

• Memoria

Här är en till som gärna kikar in hos dig Pums. Efter allas kommentarer om ditt vackra och till synes stora hus, blir jag ju så nyfiken.

Ladydaj: wow vilken fin dörr. Tyckte det var ett riktigt bra pris för den också, för den var helt sagolik.

• Sagalin

God morgon!

Jag tror att på lördag när maken har kommit hem (han kommer hem sent på fredag) så ska jag ta mig några barnfria timmar. Tänkte spana efter skor och efter en Barbourjacka, för enligt deras hemsida så skulle det finnas en återförsäljare i Värnamo.
    I natt har både Saga och Jacob vaknat till, Saga drömde och har sovit i M säng sedan 01. Jacob var vaknade till vid 03 och hade tappat sin napp.
    Så jag har ont i huvudet idag.

• Mimmi 71

Pums - jag säger detsamma. Vill hemskt gärna titta!

• Mimmi 71
    Venezuela skrev 2009-08-18 21:00:12 följande:
    Skrev igår kväll om att jag funderade på att köpa en gammal dörr att ha som prydnad och idag slog jag till Såååå glad! Bilder i bloggen.ladydiskapar.blogspot.com
    Superfint! Tycker om ert gamla bord dessutom!

Kan inte någon av er arbetssamma människor ge mig en spark i baken så att jag kommer igång med målarpenseln? Hade ju ett antal projekt som skulle avverkas i sommar och endast fönstren har blivit målade. På tur står ju som jag skrivit tidigare en växasääng, köksbord, matsalsbord och en soffbord. Det är så mycket jag vill och bör göra så tiden räcker inte till. När man sedan som jag gjorde igår somnade tillsammans med lille G redan vid sjutiden då får man ingenting gjort
  • Daggdroppen

Hej!

Hinner knappt vara här men jag ska kasta in en fråga och hoppas ni nappar på och ger mig inspirerande svar {#lang_emotions_cool}

Hur piffar ni till era entréer nu till hösten då sommarblommorna vissnar? Jag skulle gärna ha något i ampelväg och något som kan vara i mjölkkannor.

Krysantemer blommar ju bara en kort tid ändå. Ljung har jag ju haft någon gång men det känns kyrkogårdsaktigt och gammalmodigt... Ser så tråkigt ut utan och utblommade amplar känn ju inte så tjosans {#lang_emotions_undecided}. Kom med massa idéer!!!

♥Mina älsklingar William och Julia♥