Inlägg från: Thegran |Visa alla inlägg
  • Thegran

vi som pluggar lärare på distans via karlstad

suck...jag vill veta!!

• Thegran
    HannaJennebo skrev 2009-09-20 15:49:22 följande:
    Då är vi två! Jag vill veta NU!!!!!Men chansen är väl stor att man får veta först imorgon :(Hade ju faktiskt varit en annan sak om ingen fått! Då hade jag nog inte väntat lika mycket! Tröttsamt är vad det är!
    Nu är det tentaplugg här ett par timmar. suck igen ;)
    ska iväg fre-sön nästa helg så gäller att plugga ordentligt innan
  • Thegran
    HannaJennebo skrev 2009-09-20 16:43:48 följande:
    Själv har jag bakdag idag, antar att jag måste plugga lite oxå. Annars blir det mängder av tentaplugg i veckan =D kolla igenom gamla anteckningar, skriva instuderingsfrågor och, ja tentaplugg helt enkelt!Jag och "mammahela" ska åka till karlstad redan på söndagen, relaxa lite träna lite. Och så slipper vi gå upp halv 5 för att åka till karlstad också =D
    ja, det är nog rätt smart att vara på plats redan dagen innan!
    vi åker en full bil på mån morgon, avfärd kl. 5.30...snark.

Jag är ju som sagt iväg till götet och gör lite annat den helgen, men ska hinna plugga en del ändå. räknar med att bli förhörd i bilen på vägen dit o hem :) hyar haft denna helg inbokad ett helt år så det gick inte att ändra "bara" för tentan.

upptäckt att jag läste om allt som står i Thurén på förra utbildningen, har fräschat upp det lite senaste dagarna men det verkar sitta kvar.
    skönt.
    en bok mindre ;)
    nä men mycket tycker jag känns ganska enkelt. Vi har ju arbetat med de flesta böcker innan. sen skulle det ju inte handla om detaljer utan stora drag - ännu enklare.

jaja.
    det ska nog gå bra iaf.

lite trist med 30 min lunch bara känner jag dock...vi ska ha med kylväska med käk, man hinner ju inte nåt annat...

ses imorgon på telebild ;)
  • Thegran
    AnTiMiFi skrev 2009-09-20 18:10:42 följande:
    Nä, inte granskad står det på våran, *sucka* vilken tid det tar HEELT otroligt!! Tråkig? vad stod det då?
    vår med..

men händer det saker på its idag så är ju inte hoppet ute än...
  • Thegran

jag tycker iof att dålig kommunikation verkar gälla fler på skolan...

mailade en på skolan efter träffen i karlstad.
    inget svar.
    förra veckan ringde jag istället. han hänvisade mig vidare (vilket måste ha varit jättesvårt att göra på mail, eller...suck) jag mailade henne och inget svart fortfarande.
    ger henne nästa vecka på sig också, sen ringer jag.

ett litet mail med "hej, jag måste kolla upp det här men jag återkommer", kan man ju skicka om det nu skulle ta sån tid?

• Thegran
    Thegran skrev 2009-09-20 18:41:51 följande:
    jag tycker iof att dålig kommunikation verkar gälla fler på skolan...mailade en på skolan efter träffen i karlstad.inget svar.förra veckan ringde jag istället. han hänvisade mig vidare (vilket måste ha varit jättesvårt att göra på mail, eller...suck) jag mailade henne och inget svart fortfarande.ger henne nästa vecka på sig också, sen ringer jag.ett litet mail med "hej, jag måste kolla upp det här men jag återkommer", kan man ju skicka om det nu skulle ta sån tid?
    inget svar, inte svart, såklart.
  • Thegran
    AnTiMiFi skrev 2009-09-20 18:45:40 följande:
    Jag har INTE fått veta om VFU heller, fast min kusin fick sin info i tisdags?! Så kommunikationen verkar inte va den bästa på KAU.......
    vad har ni inte fått veta? vart ni ska vara?

vi har haft klart om vfu:n i några veckor nu...
    har haft träff med de som placerar ut oss, valt ställen och jag och de flesta andra har även ringt dit och gjort klart allt.
  • Thegran
    HannaJennebo skrev 2009-09-20 18:44:44 följande:
    Sådant har jag också varit med om, fick skicka mail till 3 personer och ringa 2 för att få reda på om "plugga smart" ska streamas eller ej. Och svaret jag fick efter det var ínte ens ett bra svar!
    Men va sjutton vad dåligt!!
    nu får dom faktiskt skärpa sig!

jag vet att det där med kommunikationen kan vara lite kass på en del högskolor, men det här är ju extremdåligt!
  • Thegran
    HannaJennebo skrev 2009-09-20 18:52:59 följande:
    Precis det jag skulle vilja göra men NEJ jag har inte fått reda på någonting :/
    vad dåligt!!
    har ni försökt prata med nån om det?
  • Thegran
    HannaJennebo skrev 2009-09-20 18:55:10 följande:
    Jo tack! Det är under all kritik. Så här dåligt var det inte när jag läste på örebro u-tet! Kanske är så när man läser distans? Tkr det borde vara bättre kommunikation då faktiskt :/
    Har läst 30 poäng distans via skövdes högskola, blev klar i januari.
    Där var det riktigt bra kommunikation.
    Mailade man fick man svar samma dag. kursläraren fanns på first class (som vi använde där) varje dag och svarade på frågor dessutom.
    ringde man såg den som svarade till att man hamnade hos rätt person.

så jag är minst sagt besviken med KAU när det gäller den biten!!
Svar på tråden vi som pluggar lärare på distans via karlstad