Inlägg från: Thegran |Visa alla inlägg
  • Thegran

vi som pluggar lärare på distans via karlstad

Bästamorsan skrev 2009-10-09 19:26:52 följande:
    En fråga till er som läser på ett lärocenter,hur mycket läser ni där tillsammans med andra studerande?Dvs hur mycket väljer ni själva att plugga ihop? =)
    det är betydligt mer än vad jag trodde det skulle vara!! känns inte alls som att man kan läsa så mycket hemmifrån, tyvärr.

vi har föreläsningar via telebild på måndagar. nu är det 08.30 - 12. förra kursen var heldag.
    sen har vi en hel del grupparbeten också.
  • Thegran

för att klaga lite till så har vi en kass gammal utrustning till föreläsningarna.
    många andra lärcenter verkar ju kunna välja om dom vill se föreläsaren eller PP.
    vi kan inte välja, vilket innebär att vi ofta sitter och stirrar på PP hela föreläsningen, vilket är ganska drygt och tröttsamt i längden.

haha, men annars är det bra ;)

• Thegran

nä, nu har jag stängt PES! och nu är det bara resesidor som gäller! :) :)

förresten. har ni fått veta var ni ska ha praktik nu?

• Thegran
    HannaJennebo skrev 2009-10-09 21:05:08 följande:
    Ja, Mammahela fixade till oss! Hon är bäst (L), om det inte vore för henne hade jag inte haft någon plats :STa helg nu! Själv sitter jag och försöker tänka bort huvudvärken (det blir inte bättre av all falsksång på idol :S), kan inte lägga mig för då kommer illamåendet :S hmm undrar om det är stress :S
    skönt att det ordnat sig! men vadå, hjälpte inte skolan dig med plats?

ja. nu är det helg. men jag ska plugga ihelgen med...gäller att passa på när sambon är hemma på dagarna!
  • Thegran
    HannaJennebo skrev 2009-10-09 21:05:54 följande:
    Hej! Så du har hittat hit! Välkommen ;)
    men, vem är du ? :)
  • Thegran
    MammaHela skrev 2009-10-09 21:30:19 följande:
    Nej skolan fick inte tag på våran skitkommun så vi hade inga platser.Jag har en dotter som går i skolan här, pratade med hennes rektor ang problem i skolan, sen passade jag på att fråga vem som hade hand om VFU platserna i våran kommun. Jag hade sån tur att det var hon. Så jag påpekade att jag och Hanna inte hade nån plats. Detta var på fredagen, på tisdagen så hade vi varsin plats i samma arbetslag. Det är bästa är att det var det arbetslaget i hela kommunen som jag önskade mest att hamna i
    vad kul! GRATTIS!!

jag är nöjd med min plats också, har varit där och hälsat på tidigare och det verkar helt ok. Men funderar på att byta till nästa gång då jag vill vara på en annan i stan, hos en handledare som tydligen ska vara riktigt bra och som har skrivit nå böcker.
    men man får väl se längre fram.
    jag är iaf grymt nöjd med praktikplatsen jag ska ha nästa höst :D

hur gammal är din dotter?
  • Thegran
    stariz skrev 2009-10-09 21:44:09 följande:
    Hej hej! Läser tillsammans med Mammahela och Hanna i Lindesberg!
    ah, men då vet jag ju hur du ser ut :) och eftersom du hänger här så undrar jag ju; har du barn? :)
  • Thegran
    stariz skrev 2009-10-10 01:21:04 följande:
    Vilket lärcentra läser du i då? Nej, jag har inte barn, sitter bara och tjuvläser om alla som har
    Arboga, men bor i Köping :)
  • Thegran
    Bästamorsan skrev 2009-10-14 17:32:41 följande:
    HUr många är det ungefär som läser på varje lärcentra?
    vi är 11 hos oss.
  • Thegran
    MammaHela skrev 2009-10-15 11:00:12 följande:
    Hoppas Quizzen gick bra för er, och speciellt för TessaG, att datorn ville vara med denna gång.
    haha tack :) Idag var datorn sammarbetsvillig och testet gick finfint :D
    för dig med, förstod jag på its :)

Grattis!

och nu är det heeeeeeeelg!!
  • Thegran
    Bästamorsan skrev 2009-10-15 19:43:53 följande:
    Nu har ni snart läst en termin (ja typ snart iallafall =)Hur många gånger har det blivit sammanlagt i Karlstad (blir) ?Ska söka idag och har ännu inte bestämt mej...
    vi har varit i karlstad en gång med övernattning och en gång på tentaskrivning + kursstart, och så blir det två ggr till innan jul, båda gångerna är det två dagar.
  • Thegran
    HannaJennebo skrev 2009-10-15 20:01:59 följande:
    Är det v 47 vi ska in också eller? Vi satt och diskuterade det där förut men kom aldrig fram till nå svar!
    19-20 november tror jag vi ska in.
    iaf stod det så förut i nån planering nånstans ;)
    det är väl även då det är omtenta dagen innan för de som behöver det.
Svar på tråden vi som pluggar lärare på distans via karlstad