Inlägg från: Thegran |Visa alla inlägg
  • Thegran

vi som pluggar lärare på distans via karlstad

AnTiMiFi skrev 2009-08-20 18:34:23 följande:
    [citat]:) Therese G...nånting, haha. så det är nog lätt att lista ut :)Om du vill ha någon att möta upp och sitta med på uppropet så kan vi mötas utanför om du vill? Ska träffa ett par från lärcentret där men du kan ju såklart hänga på om det är tråkigt att gå helt ensam! (vilket jag skulle tycka)[/citat Jättesnällt av dig, det kan vi göra, jag tror jag ska åka med min kusin men hon ska inte läsa samma inriktning som jag. Vem vet de kanske delar upp oss där?
    jag tror att uppropet är för alla...eller jag vet inte, men förra utbildningen jag gick så var det så. vi var två utbildningar, inom samma område, på uppropet.
    det var väl i nån aula det här? då lär vi vara många iaf.
  • Thegran
    HannaJennebo skrev 2009-08-20 18:40:51 följande:
    Tror att "uppropet" är för alla inkl de som inte läser på distans för visst delar vi oss på eftermiddagen? Jag kan ju ha läst fel också
    ja jag förstod det också som att vi delar oss på em.
    fast ska vi läsa samma kurs kanske man inte göra det?
    har ingen aning, bara gissar :)
  • Thegran
    AnTiMiFi skrev 2009-08-20 18:52:24 följande:
    Ja vi får se vad som händer, måndagen var hela dagen, men tisdagen slutade vi kl 11 redan. Gäller att ta anteckningar på föreläsningen de var användbara till att lösa uppgiften
    vi slutar 15.
    fick nåt papper som det stod 11 på först, men fick ett nytt hemskickat där det står 15 och enligt dom på lärcentret idag så var det första fel och det nya stämde.
    kanske är så för er med.
  • Thegran
    HannaJennebo skrev 2009-08-20 18:58:35 följande:
    Oki det var d jag menade. Sitter förresten nu och kollar bandade inspelningar via telebild, det är ju ganska coolt egentligen, säger jag som är ett litet teknikfreak!
    haha :)
    vadå, är det några som hör till denna utbildning? kan man se dom nu? trodde det var direktsänt :)
  • Thegran
    HannaJennebo skrev 2009-08-20 19:06:09 följande:
    Det är informationen man kunde gå på i mars eller nå sådant, men jag ville se lite hur det fungarade och så. Jag var bara nyfiken helt enkelt :P Vissa föreläsningar skulle ju läggas ut och andra inte beroende på om föreläsaren gav sitt godkännande eller ej. Man måste göra sig fin varje måndag förresten (iaf i mitt fall) eftersom att alla kommer att se en i telebilden
    hahah ja vi hörde det :) synd, då kan man inte komma i mysbyxor ;)

perfekt om det läggs ut på nätet sen! Då kan man ju vara borta utan att missa direkt något alls! (har drömresan i tankarna...)
  • Thegran
    HannaJennebo skrev 2009-08-20 19:11:41 följande:
    Haha men man sitter förhoppningsvis ner så du får fixa dig från midjan och upp ;P Fast vissa träffar är väl obligatoriska? eller är alla det? har inte riktigt fått koll än :-POm du tar med dig datorn på semestern så kan du ju ligga på plajan och kolla streamade föreläsningar haha (om det nu går att se utanför sverige ;P). Fast man har väl iofs andra saker att göra på semestern än kolla på föreläsningar *hihi*
    det var precis det jag tänkte :)
    ta med datorn och plugga där.
    aja, ska kolla upp.
    dit ska jag iaf. i värsta fall får det bli under sommaren.
    pratade lite med nån från skolan (kanske prog. ansvarige..?) och några veckor var inga problem att vara borta iaf. men det beror väl på när också kan jag tro.

japp, mysbyxor nertill och så nån snoffsig kavaj upptill.
    perfa!

förresten. nån som la på minnet när praktiken var denna termin?
  • Thegran
    HannaJennebo skrev 2009-08-20 19:12:48 följande:
    Hmm ja tyvärr *blink*
    vart hittar jag den där streamade föreläsningen nånstans? vill också kika :)
  • Thegran
    HannaJennebo skrev 2009-08-20 19:24:38 följande:
    De sa inte det idag så jag har ingen aning. Men info om det kommer säkert i karlstad, visst ska vi ha med oss pappret om kommunerna då förresten?

Man hittar inloggningen på it´s learning och sedan är det typ www.video.kau.seadressen står oxå på it´s learning, i nån mapp om man går in på kursen :P
    tack! hittade!
    stod att man inte skulle ha trådlös uppkoppling - men det har jag och det funkar ju? aja.

det skulle vara i slutet av terminen, minns dock inte vilka veckor...ja, tror vi ska ha med pappret då. Måste fixa registerutdrag från polisen också!
  • Thegran
    HannaJennebo skrev 2009-08-20 19:39:26 följande:
    Jag har fixat, det tog en väldigt lång tid! Men ska vi ha med oss det till Karlstad?förresten Tessa: Varför skulle det inte funka med trådlöst?! (tur att det funkade iaf!)
    det stod såhär;

Lite teknisk information:

För att kunna se lagrade föreläsningar behövs följande:

Bredbandsuppkoppling - helst 2Mbit/sek, ej trådlöst
  • Thegran
    AnTiMiFi skrev 2009-08-20 19:43:30 följande:
    Jag tror det ska med, det ska väl lämnas in tillsammans med VFU lappen på måndag
    ojdå.
    jag hinner inte få mitt tills dess!
    men man kan kanske skicka upp det...
Svar på tråden vi som pluggar lärare på distans via karlstad