• Anika86

Vart e 86:orna

Ser massor av trådar mammor 85,87,88,89 men vart har alla vi 86:or tagit vägen :P

• Svar på tråden Vart e 86:orna
  • Rudies
    Plutteli skrev 2009-09-28 07:40:48 följande:
    Haha, ja det är väll lika så bra :) Halvt om halvt. Men känns som vi borde vänta till efter flytt och så så antagligen dröjer det iaf två år till :/
    Ska ni flytta ner igen eller?
  • Plutteli
    Rudies skrev 2009-09-28 07:47:29 följande:
    Ska ni flytta ner igen eller?
    Mja, om ca ett år ska vi antagligen flytta till kungsbacka där jag ska plugga :)
  • Rudies
    Plutteli skrev 2009-09-28 08:06:50 följande:
    Mja, om ca ett år ska vi antagligen flytta till kungsbacka där jag ska plugga :)
    Jasså, vad ska du plugga då? Nog hinner ni ta en unge till innan. ;)
  • MariaOMarkus
    Itzumo skrev 2009-09-27 22:27:04 följande:
    Hej hej, Varför bli Undersköterska när man kan plugga till sjuksyrra? Värdare skulle då jag tycka om man ändå ska plugga.. :-PMen vad ska jag säga själv är jag ju uska men pluggade till det redan på gymnasiet..
    jag vill bara ha uska utbildningen sen tänker jag inte jobba på sjukhus el vårdcentral utan vi får se va de blir..äldre har jag redan jobbat med men skyulle vilja jobba med förståndhandikappade barn :) om de finns jobb dvs
    Malou - Mi amor - Mi vida
  • Rudies
    Itzumo skrev 2009-09-22 21:14:17 följande:
    Oj vad roligt att det blir fler 86:or här.. Vad gör ni när ni inte är föräldralediga då? Jobbar? Pluggar?
    Jag har just tagit upp mina ssk-studier efter ett års uppehåll. Ska läsa till efter jul och sedan ska jag ta ytterligare ett år uppehåll. Jag vet ju vad jag gör ett tag framöver iaf. ;)
  • Plutteli
    Rudies skrev 2009-09-28 09:15:38 följande:
    Jasså, vad ska du plugga då? Nog hinner ni ta en unge till innan. ;)
    Jag ska plugga till CAD konstruktör. Jo nog hinner vi, men sambon sätter sig på tvären
    Å andra sidan kör vi utan skydd så vem vet....
  • Rudies
    Plutteli skrev 2009-09-28 10:45:13 följande:
    Jag ska plugga till CAD konstruktör. Jo nog hinner vi, men sambon sätter sig på tvären Å andra sidan kör vi utan skydd så vem vet....
    Haha, det är ju tamigfan samma som att försöka skaffa barn. ;) Vad sjutton är en CAD konstruktör?
  • Plutteli
    Rudies skrev 2009-09-28 15:44:21 följande:
    Haha, det är ju tamigfan samma som att försöka skaffa barn. ;) Vad sjutton är en CAD konstruktör?
    Japp, bara inte lika uttalat

En CAD konstruktör konstruerar modeller av tex. bilar, elvispar, hammare osv osv. i ett speciellt 3D program. Sen kan man göra diverse tester för att se om nått inte funkar som det är tänkt osv innan man gör en första produktion.
  • Itzumo
    MariaOMarkus skrev 2009-09-28 09:26:52 följande:
    jag vill bara ha uska utbildningen sen tänker jag inte jobba på sjukhus el vårdcentral utan vi får se va de blir..äldre har jag redan jobbat med men skyulle vilja jobba med förståndhandikappade barn :) om de finns jobb dvs
    Ahaa, då förstår jag..
    Rudies skrev 2009-09-28 09:41:47 följande:
    Jag har just tagit upp mina ssk-studier efter ett års uppehåll. Ska läsa till efter jul och sedan ska jag ta ytterligare ett år uppehåll. Jag vet ju vad jag gör ett tag framöver iaf. ;)
    Jo, men vad kul att du ändå har ambisioner att fortsätta..
    Mamma till ♥Ella 2009-02-13♥, Läs om våran vardag: Http://Cia86.blogspot.com
  • Plutteli

Ah just ja, man skulle ju säga vad man pysslar med
    Jag söker arbete som en gnu och hänger mig åt lite betald hobby sömnan när jag har turen att få en beställning :)

Svar på tråden Vart e 86:orna