• Sazee

vi med bf runt 19 aug som vill följas åt ;)

Mickan21 skrev 2009-08-03 15:29:04 följande:
    Hej får man hoppa in i tråden=) Vi har bf 23 augusti=)Tror nog inte att den är påväg än i alla fall har inga känningar och som först föderska ska det ju tydligen vara vanligt att gå över tiden....
    Har du inga känningar alls? Är bebben fixerad? Jag har också bf 23e. :D
  • Sazee
    Mickan21 skrev 2009-08-03 17:51:47 följande:
    Nja lite känningar har jag, har börjat känna att sammandragningarna börjar göra mer ont så det är väl förvärkar då antar jag. Ibland lägger jag mig och vilar för att det har hållt i sig ett tag och då brukar det lugn sig.Jag ska till bm på onsdag då får jag reda på om den är fixerad sist för 2 veckor sen var huvudet ruckbart men på väg att fixeras. känns som det har gjort det för det känns som man får knivaruppkörda i hönsgården ibland. Sen känns det som att dét inte trycker så mycket uppåt utan mer neråt nu.Hur känns det för dig??=) roligt men någon med samma bf har inte stött på någon innan..
    Jadu, han är ju fixerad och de känns ibland ;) De sticker lite, trycker, går ilningar osv när han klämmer åt nerver. Jag har haft foglossningar hela året men nu på sistonde så verkar de som om att de börjat gå över - om de ens är möjligt :D eller så kanske jag bara har "vant" mig..
    Jag har haft lite förvärkar och sammandragningar har jag hela hela tiden. Ska till barnmorskan idag, hoppas på att vi kan kolla om de är på g. han är ju som sagt fixerad och de har han varit i minst 2 veckor nu..
  • Sazee

3/8 Kaffetjej, 29 år, väntar 1:a barnet Skåne
    12/8 Carne, 24 år, 2:a barnet (tjej), Vänersborg
    14/8 CHARLATAN, 22 år, väntar 1:a barnet (tjej), Örebro
    17/8 Bessie, 31, 3e barnet (kille), Stockholm
    19/8 Vaniljkyss, väntar 2:a barnet V:a Götaland
    19/8 Vickey ,26 år,väntar första barnet(pojke), Österlen
    20/8 Josse.B 29, första barnet, Skellefteå
    22/8 Ramiss, 30 år, väntar 3:e barnet (pojke), Bålsta
    22/8 Diamant78, 31år, väntar 2:a barnet, Stockholm
    23/8 Pajjso, 20 år, första barnet (pojke), Södertälje

Igår kväll hade jag himla massa sammandragningar och trodde nästan att förvärkarna skulle komma ordentligt denna gång men icke - ingen bebis här ännu.. :(

• Sazee
    Diamant78 skrev 2009-08-05 10:00:03 följande:
    Sazee:Usch va jobbigt! Men man får väl hoppas att sammandragningarna och förvärkarna görn någon nytta, trots allt. Jag känner mig så jäkla rastlös idag. Har sonen hemma eftersom han börjar på nytt dagis nästa vecka, funderar vad vi kan hitta på idag som inte är så ansträngande Tror jag ska baka några kakor kanske... Stranden skulle vara nice men jag orkar inte idag....Vad har ni andra för planer idag??
    jag ska baka. :) Ska baka drömamr till en kompis men de brukar sluta med att jag har hela köket fullt med kakor när jag satt igång ;) Alltid gott att ha lite kakor hemma, plus att de är ju bra att ha de när släkten ska komma och hälsa på efter bb :D
  • Sazee
    vickey skrev 2009-08-05 12:00:15 följande:
    Josse B skrev 2009-08-05 09:01:28 följande:
    nä , och inte har man sovit gott heller. .. bara någon timme eller 2. ,slemproppen är ju inte alltid man märker av har jag hört ,men sammandragningar har jag allt känt. sitter o väntar på att vattnet ska gå ;), om det inte gjorde det i natt, men det blev ingen pöl , utan bara lite halv blött mellan benen liksom ,ungefär som jag torkat dåligt efter toa besök, tänk om det var vattnet? sitter och väntar på värkar ;) kanske kan bli i natt om inte annat, är tråkigt att vara gravid nu,nu får liten komma ut, orkar inte med när det ringer o samtalen börjar som så att du känner ingenting?? finns det inget sätt att få igång det? frågar folk , tycker att det är jätte drygt nu. Pratade lite om namnen ,min far frågade . tyckte mest att de var konstiga namn. :( .Blir så sur ,jag frågade ju inte vad han tyckte utan bara nämde de som var på förslag. *tårar* ska nog hålla mig för mig själv i dag, känner att humöret är inte det bästa just nu. Kanske också ska baka ,som Sazze och Diamant. få upp humöret ,lukta kakor i hela hemmet. mm... det tror jag på ;)
    Kakor lättar alltid upp humöret! Plus att de är skönt att stå och filosofera medans man knådar och gräddar. :)
    Så gott folk; BAKA! :D:D
  • Sazee
    CHARLATAN skrev 2009-08-05 12:17:50 följande:
    Ni som inte har barn sen innan eller planerar att köpa helt nya kläder till bebis, hur mkt har ni köpt på er/fått nu innan? Sitter och är lite småstressad över att man inte har tillräckligt.
    jag har inte barn sen innan. Vi har inte alls köpt mycket nytt, nån body, 2 par byxor, lite strumpor, mössor. Har inte köpt allt i strl 50-56 utan lite större också för de är ju inte lång period han kommer ha den strl.

Men sen har jag fått mycket bodysar utav systrarna i familjen - 20-30 st kanske (sånt de har haft till sina barn). De mesta i vitt då så man lätt kan klorina dom när de har blivit nerbajsade x antal gånger ;) har även några mjukisbyxor och sparkdräkter..
  • Sazee
    CHARLATAN skrev 2009-08-05 12:17:50 följande:
    Ni som inte har barn sen innan eller planerar att köpa helt nya kläder till bebis, hur mkt har ni köpt på er/fått nu innan? Sitter och är lite småstressad över att man inte har tillräckligt.
    Du märker ju även efter hand hur mycket du behöver. Så länge du har lite grann hemma så kan du ju köpa på dig senare. beror ju även på om du har tillgång till egen tvättmaskin..
  • Sazee
    Diamant78 skrev 2009-08-05 13:28:23 följande:
    Nu har jag bakat kolasnittar med sonen Är riktigt sugen på fika så jag hoppas de blev goda Det är så himla varmt här idag. Inte ett moln på himlen. Jag får ställa mig i duschen snart tror jag... Svettas precis hela tiden även om jag sitter i skuggan. Phu, inte så man känner sig så jättefräsch direkt
    Står på mitt bak-schema idag också :D

Du, de där med att känna sig fräsch är omöjligt i denna värme. Det är så kvavt och så är allt man gör tungt så jag svettas som en gris..
  • Sazee

vickey - Ohja, blev kanoners! Drömmar och kolakakor blev de idag och imorgon vankas de bullbak.

• Sazee

Jag hade väldigt mycket sd i förrigår och lite mindre igår. men däremot hade jag mera tryck nedåt igår - kanske berodde på att jag höl igång mera än vanligt. Har bara massa flytningar och sammandragnigar men ingen bebis. :( Känns som att de hela tiden är på g att sätta igång men att de bara dör ut..

idag fortsättter bakningen - vad ska ni göra för att fördriva väntan?

Svar på tråden vi med bf runt 19 aug som vill följas åt ;)