• Koloraturell

Tragiska böcker efterlyses

Jag är på jakt efter riktigt dårdrypande, sorgliga böcker i stil med "pojken som kallades det" och "säg det inte till någon". Ju mer tragiska, desto bättre för jag älskar såna böcker sjukt nog. Helst ska det finnas någon slags sann historia i botten men det är inget måste.

Spelar ingen roll om det är tunga romaner eller lättläsa ungdomsböcker, allt är av intresse. Kan handla om vadsomhelst.

Så gott folk, har ni några tips på något riktigt hemskt??

• Svar på tråden Tragiska böcker efterlyses
  • tebax

"Snälla pappa, nej" Av Stuart Howarth

rekommenderar verkligen denna bok!

• Emmy K
    ennairam skrev 2009-07-20 12:05:50 följande:
    Flickan med de röda skornaTille-Lille
    Har det kommit ut en bok om Tille?

Flickan med de röda skorna har jag läst om två gånger för att den är så bra. Det går inte att läsa en enda sida utan att gråta.
  • StinaStina

Flickan från ovan. Grät så sjukt mycket när jag läste den. Läste boken under en tågresa och då brukar man ju försöka behärska sig, men det gick inte.

En sort kärlek som de redan tipsat om ovan.

Kommer också ihåg en ungdomsbok jag läste på högstadiet som hette Jag saknar dig, jag saknar dig! Den är skriven av Peter Pohl som även skrivit Janne, min vän som också är sorglig.

• sallybuse

Tusen bitar och min vän leonard skrivna av James Frey Bästa böcker jag läst.Och många tårar på kinderna.Så läs dom.

• Puchiko
    Bam skrev 2009-07-20 11:56:58 följande:
    Gör vad ni vill men döda henne inte- Bob Snoijink och YolandaEtt fruktansvärt människoöde. Grät mig igenom hela boken.
    Den värsta bok jag läst.. får "pojken som kallades det" att framstå som en barnberättelse i jämförelse..
  • Malinca

Gör vad ni vill men döda henne inte- Bob Snoijink och Yolanda Denna bok var där någon som redan skrivit. Jätte bra bok men samtidigt så sjuk och hemsk, att man mådde illa.

Alla böcker Torey Hayden skrivit

• Pansarhamster

Monster - Aileen Wuornos

Mycket gripande öde, men boken blir lite seg på slutet. Finns en dokumentär om Aileens liv också.

• Fröken Freken
    Floria skrev 2009-07-20 12:00:03 följande:
    en sorts kärlek av ray kluun. om en man som förlorar sin hustru i cancer. har aldrig gråtit så mycket till en bok som denna...
    Ja denna bok är grym och man gråter från början till slutet.
    Du är din egen lyckas smed
  • BettanB
    JennyL29 skrev 2009-07-21 17:46:57 följande:
    Mig Äger ingen.....jättebra bok och verklighet
    Floria skrev 2009-07-20 12:00:03 följande:
    en sorts kärlek av ray kluun. om en man som förlorar sin hustru i cancer. har aldrig gråtit så mycket till en bok som denna...
    Oh ja, de två har tom jag gråtit floder till. Fantastiskt bra böcker.
    Piratpartist, javisst!
Svar på tråden Tragiska böcker efterlyses