Snippa..
Helt puckat, och jag säger ju tusen gånger att språk måste utvecklas, men det är lite töntigt att jämföra just neger med snippa.
Äh nu har jag annat mer trängande att göra så ni får väl snippa vidare utan mig
Vad synd att så få förstod att detta inte är en bojkotta- snippa tråd. Jag har inget emot att det finns folk som gillar ordet snippa och använder det. Det är helt ok för mig.
Jag är inte intresserad av att delta i ännu en tråd om snippans vara eller icke vara.
Som sagt, jag är starkt för att nya och mindre nya ord blir vedertagna.
Själv blir jag rätt ledsen när jag får sitta på FL och höra att jag inte borde skaffa barn om jag inte är redo att använda ordet snippa. Det är det jag störde mig på!
Klart att det är skitlöjligt men det störde mig iallafall.
Jag säger att jag tycker inte att just småflickors kön är märkvärdigare än smågrabbars så till den milda grad att man måste nylansera ett specialdesignat ord för att beskriva det.
Det betyder alltså att pojkar och flickor är lika mycket värda för mig.
Hela diskussionen är löjlig för alla säger vad de vill, jag tror själv att min dotter kommer välja ord själv om hon kommer se nån nödvändighet i att diskutera könsorgan nån gång.
Jag behöver inte att rfsu och ett gäng moralkärringar bestämmer åt mig vilket ord jag ska använda.
That´s it.
Nu lämnar jag tråden för jag har gjort mitt här.