• Linda 23

Bästa kattsanden?

Vilken är den bästa kattsanden? Vi har tre katter. 2 kastrerade hanar och en kattunge. Jag har provat olika men tycker alla verkar dåliga.

• Svar på tråden Bästa kattsanden?
  • 83Lovika

Pussi använder vi. Provade Lidl's eftersom vi läst att den var bra.. men jag tyckte klumparna ramlade isär o det var svårt att få med allt upp.
    Pussis sand blir som runda kissbollar som det bara är att plocka bort, enkelt! Ramlar aldrig isär.
    Negativt med den är att det blir väldigt sandigt utanför lådan men det är enkelt o ta bort med en våtservett bara..

• Majsan70

PetPlus är suverän. Ekonomisk o luktfri. Får jag inte tag på den så är Pussi bra.

• lillamye

jag har alltid haft katty då jag tycker den klumpar sig bäst men nu har dom höjt priset på den.

hur är lidils?klumpar den bra?

vill ha en sand som man kan plocka upp klumparna som blir då katten kissat.

• Rose2008

Euroshopper fungerar suveränt! Luktar aldrig. Använde en massa dyra sander innan och det luktade efter 2-3 dagar.

• Gestilja
    Rabarbermums skrev 2009-07-23 10:14:29 följande:
    Extreme Classic Gold Label ("black" för långhårs) www.zoocenter.nu/sortiment/VisaProdukt.asp... Oslagbar! =) Dyr men dryg som sjutton.
    Håller med, absolut bästa! Luktar ingenting och väldigt dryg så tror faktiskt inte det blir så mycket dyrare.
  • kajsa835

vi har toa lätt, blir inte så sandigt på golvet av den o den är komposterbar och dammar inte. har i hamsterburen också!
    ibland har vi euroshopper kattsand med, helt okej tycker jag (men den har vi inte i hamsterburen...)

• CharlieF

Vi har Pussi kompakt men det kanske är läge att testa Lidl när så många säger att den är bra. Lidls blöjor är ju kanon!

• Linda 23

Oj vad hände där

Min mamma använder pee wee men hon tycker inte den var bra dessutom luktar det och hon har bara en katt.
    Jag har funderatpå den där grejen man sätter på toaletten någon som har provat. Minns inte vad den heter.
    Men man lär alltså katten att kissa och bajsa rakt ner i toan.
    Det skulle ju vara perfekt eftersom katterna har en egen toalett som vi inte använder.

Svar på tråden Bästa kattsanden?