Bästa kattsanden?
Vilken är den bästa kattsanden? Vi har tre katter. 2 kastrerade hanar och en kattunge. Jag har provat olika men tycker alla verkar dåliga.
Vilken är den bästa kattsanden? Vi har tre katter. 2 kastrerade hanar och en kattunge. Jag har provat olika men tycker alla verkar dåliga.
För oss har Ever Clean (Cedar) varit den bästa!
Vi körde sand från Öb tidigare men provade sedan Willys, Miss Cat osv och tyckte det luktade så illa om sanden på en gång fast man höll efter.
Nu har vi ingen kattlådalukt alls hemma och det är så skönt.
Jag använder Olivers kattsand. Köper kattmaten genom dem och passade på att prova sanden. Den är i stil med Everclean, men lite billigare och utan doft (annars gillar jag Cedar) och så kör de hem den gratis! Det är ett stort plus för mig utan bil och boende på tredje våningen utan hiss Tyckte dock lite synd om mannen senast när jag köpte 30 kg på en gång
Men det är ju det han får betalt för hihi
Pussi tycker jag för övrigt är en hemsk sand, det luktade om den inom 3 dagar och jag höll på att trilla av pinnen när jag städade lådan.
Måste jag panikköpa något så blir det Eldorados sand.
ever clean me lavender (Y) toppen bra!! känner aldirg katt-låde-lukt!
Slår ett slag till för Ever Clean!!
//Stina Perseruppfödare
PussiKompakt är det enda katterna här hemma vill ha. Har provat andra men han har kissat utanför då.
Eldorados kompakt kattsand som finsn på Willys använder jag, min katts fd matte sa att det var likvärdig med pussiKompakt
Måste komma med ett supertips för alla som hatar pisslukt från lådan.
Jag har själv skaffat katt och blev galen av lukten. Tur som är hade min bror också skaffat katt och jag fick tips om en lite annorlunda kattsand.
Den görs av BEST FRIEND och heter FRESH AND EASY. Köp den!!!!
Den är superbra verkligen.
Tydligen så har jag "näsa" för lukten som kattens avföring ger i lådan och jag känner verkligen lilla minsta lukt. Nu har jag haft den här "sanden" i lådan i över en vecka och tömmer bara ur bajset och det luktar INGENTING!
"Sanden" är som kristaller som tar upp lukten och kisset direkt, så DIREKT att inte ens våran katt kan traffsa över sitt eget kiss då hon inte känner lukten. När katten kissat så blir dom kristallerna som vanlig sand och om du ruskar lite på lådan så lägger det sig i botten, men luktar alltså ingenting.
Vi köper denna "sand" på Hemköp och hos oss kostar den 69:-. Och då räcker påsen en hel månad. Man ska alltså ha i hela påsen och sedan tömmer du bara ur bajset.
Det står på påsen också... EN KATT, EN PÅSE, EN MÅNAD.
Så jag rekommenderar er som inte gillar lukten... PROVA!
vad kostar lidils sand?
såg inget pris då jag var där idag och ingen personal att fråga heller
EverClean, vi har testat det mesta och den är absolut bäst tycker jag. :)