• Behemot

    Ger du småpojkar smeknamnet "snoppen"?

    Nyfiken på hur vanligt det är


    They can't break you if you don't have a spine
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Ger du småpojkar smeknamnet "snoppen"?
  • Thaleya

    Öh va? menar ni att barnet kallas för snoppen eller könsorganen?

  • LyckligtSlut

    Quiet thoughts skrev 2009-07-23 17:21:44 följande:


    Hahaha nu tänker jag på en snubbe som hetter Dick och en tjej höll alltid på nu kommer dicken. Det var i tonåren btw.
    Känt en kille som heter Dicken...

    Ok, men Behemot, jag fattar inte heller! Vadå kalla barnet för Snoppen? VEM tusan gör det? Har du hört det? Skulle min man kalla mig för Fittan så skulle han få en fet jävla smäll och jag är inte så känslig när det gäller sådant.
  • LyckligtSlut

    Kan inte de tre som svarat Javisst förklara vad det handlar om? Kallar mamma och pappa varandra för Fittan och Kuken då också? Om inte, varför inte? Blir det inte rättvist så eller?

  • Thaleya

    Jag tror TS måste ha hört någon säga Snobben till ungen :S hoppas jag iaf.

  • LyckligtSlut
    Thaleya skrev 2009-07-24 04:01:46 följande:
    Jag tror TS måste ha hört någon säga Snobben till ungen :S hoppas jag iaf.
    Ja, hoppas... När min mamma säger Snobben, så säger hon Snoppen då hon inte kan säga B pga att hon är invandrare.
  • HonSomHarDetLångaStörigaNicket

    Nej men morsan kallade brorsan för lillsnoppegullet när han var liten

  • Behemot
    LyckligtSlut skrev 2009-07-24 04:00:07 följande:
    Quiet thoughts skrev 2009-07-23 17:21:44 följande: Känt en kille som heter Dicken...Ok, men Behemot, jag fattar inte heller! Vadå kalla barnet för Snoppen? VEM tusan gör det? Har du hört det? Skulle min man kalla mig för Fittan så skulle han få en fet jävla smäll och jag är inte så känslig när det gäller sådant.
    Min mormor brukade säga så, fast jag är ju tjej så jag var ju snoppan såklart. Jag har inte riktigt tänkt på att det egentligen låter ganska absurt.
    They can't break you if you don't have a spine
  • Aiwendil

    Snoppan har jag hört många gånger... men har inte tänkt på att man då skulle kalla pojkarna för snoppen...
    Det är liksom inte samma sak.

    Röstade: Nej, har aldrig hört och jag personligen skulle aldrig kalla min son för snoppen!


    Isak ska få en lillebror ~ BF 2009.08.21
  • Anna Svenssonliv

    lillsnorpan säger jag ibland till min dotter. men svarade såklart "nej det har jag aldrig hört" för snorpan har ju inget med snopp att göra

  • Anna Svenssonliv

    haha, två stycken i omröstningen kallar även flickor för snoppen! de måste ju skämta!

  • Lily38

    Nä, haha...jag har aldrig kallat min son snoppen o har aldrig hört någon annan kalla sitt barn det heller. Men några vänner till mig kallar sin son korven o det tycker jag inte är så gulligt det heller, haha!

  • BULLET93

    Va, jahaa själva barnet för snoppen jag ångrar min vote jag trodde att om man kan kalla killar penis för snopp och flickors slida för snoppar också. Men pojkar för snoppen NEJ och inte tösen heller för snoppan.

  • BULLET93
    BULLET93 skrev 2020-07-07 21:46:54 följande:

    Va, jahaa själva barnet för snoppen jag ångrar min vote jag trodde att om man kan kalla killar penis för snopp och flickors slida för snoppar också. Men pojkar för snoppen NEJ och inte tösen heller för snoppan.


    Låter samma som om man skulle kalla barnet boobs och poop tex. Så galet tycker jag när jag hör snoppen så tänker jag nog på penisen, varför ska man kalla en pojke för snoppen samma som penisen kallas för småpojkar
  • Mint

    Min fd svärmor kunde säga ?lillsnoppan? om småttingar oavsett kön. Tror inte det kom från snopp som i könsorganet utan som i den ursprungliga betydelsen stump eller liknande. Stumpan är ju förresten ett vedertaget smeknamn.

Svar på tråden Ger du småpojkar smeknamnet "snoppen"?