• Me o Mike

Tvestjärtar?!? DÖÖÖ!!

Visste inte vart jag skulle lägga detta så det blev på irriterande!

Vår tomt är ÖVERFULL med vidriga tvestjärtar! Vet inte om det brukar vara så mycket eller om det är speciellt för just i sommar.. (bodde inte i hus förra sommaren)

I morse så ramla dom tom ner på mig när jag öppnade ytterdörren för dom hade väl krypit in när i springan i natt... *ryyyser*

Vad sjutton kan man göra för att bli av med dom äckliga krypen???

• Svar på tråden Tvestjärtar?!? DÖÖÖ!!
  • Viewsonic

Det finns brevlådor med plexiglasbotten, så att det kommer in ljus. Det gillar de inte de eländena. Funderar på att göra ett hål på baksidan och sätta dit plexiglas, då slipper jag köpa en ny.

• Hemulia

Vi hade problem med de små monstrena på balkongen förra sommaren och de smet hela tiden in genom fönster och balkongdörr.

Vi ringde Anticimex och sedan var de borta på någon dag bara. I år är de tillbaka igen men vi fick en spray förra sommaren som man kan spruta med där de inte får passera och den ger dom världens krampryck. Grymt men effektivt.

• Viewsonic
    Hemulia skrev 2009-07-27 23:11:29 följande:
    Vi hade problem med de små monstrena på balkongen förra sommaren och de smet hela tiden in genom fönster och balkongdörr. Vi ringde Anticimex och sedan var de borta på någon dag bara. I år är de tillbaka igen men vi fick en spray förra sommaren som man kan spruta med där de inte får passera och den ger dom världens krampryck. Grymt men effektivt.
    Ahaaaaaaaaaaa finns den sprayen i vanliga affärer? Ska kolla deras hemsida, kanska man kan beställa!
  • Me o Mike

Vad kostar det att ta hem anticimex?!

• lakritspipa

Vi har också inneboende i vår brevlåda.
    Men värst av allt, häromdagen när jag hällde upp yoghurt i en skål kom det ut en mörk klump ur paketet. Jag tittade närmare och till min förskräckelse ser jag att det är en STOR död tvesjärt...Bläää! Slängde hela yoghurtpaketet fortare än kvickt. Hade jag inte varit tillräckligt uppmärksam och sedan hällt musli i skålen som tänkt, så hade jag inte sett den...

• Me o Mike

*kräks*

lakritspipa skrev 2009-07-28 08:12:19 följande:
    Vi har också inneboende i vår brevlåda.Men värst av allt, häromdagen när jag hällde upp yoghurt i en skål kom det ut en mörk klump ur paketet. Jag tittade närmare och till min förskräckelse ser jag att det är en STOR död tvesjärt...Bläää! Slängde hela yoghurtpaketet fortare än kvickt. Hade jag inte varit tillräckligt uppmärksam och sedan hällt musli i skålen som tänkt, så hade jag inte sett den...
  • Pysselgalningen

katrongbit under natten, sen häller man kokhett vatten på den.
    det påstås funka iaf...

• Me o Mike

I natt var en jävel i hallen när jag gick upp. Jag tog min hårspray och mördade den. Men jag fick typ spraya hela flaskan innan den dog!

• Maggis

De är verkligen skitäckliga. Enda krypen jag med hjärtans lust avskyr. Men jag har inget bra tips utan tänker att Anticimex säkert är bästa lösningen om du har så många.

//Maggis
Svar på tråden Tvestjärtar?!? DÖÖÖ!!