• Me o Mike

Tvestjärtar?!? DÖÖÖ!!

Visste inte vart jag skulle lägga detta så det blev på irriterande!

Vår tomt är ÖVERFULL med vidriga tvestjärtar! Vet inte om det brukar vara så mycket eller om det är speciellt för just i sommar.. (bodde inte i hus förra sommaren)

I morse så ramla dom tom ner på mig när jag öppnade ytterdörren för dom hade väl krypit in när i springan i natt... *ryyyser*

Vad sjutton kan man göra för att bli av med dom äckliga krypen???

• Svar på tråden Tvestjärtar?!? DÖÖÖ!!
  • asdfghj

har lyckats få massor av dem i lägenheten :( har aldrig sett någon innan!
    ska som tur är flytta om ett par veckor..men det måste väl betyda att dom har krypit in i alla kartonger som står framme?

• Pysselgalningen

pffft!
    RIngde anticimex idag och får nått snäsigt svar om att dom inget gör mot dom
    Inte heller nått åt myrorna jag har i massor. Dom kunde kanske lägga på ett pulver med inte mer än så...

Så jag körde på hennes tips att hälla kokhett vatten på myrorna... Sure, en del dog väl... men nu myllrar det med 10ggr så stora myror här med

• Pysselgalningen
    Hemulia skrev 2009-07-27 23:11:29 följande:
    Vi hade problem med de små monstrena på balkongen förra sommaren och de smet hela tiden in genom fönster och balkongdörr. Vi ringde Anticimex och sedan var de borta på någon dag bara. I år är de tillbaka igen men vi fick en spray förra sommaren som man kan spruta med där de inte får passera och den ger dom världens krampryck. Grymt men effektivt.
    Snälla kan du kolla vad medlet heter!?
  • Hemulia

Vi behövde inte betala en krona för Anticimex, det gjorde hyresvärden.

Medlet är Anticimex egna märke och heter "Mot insekter". Den går nog bara att få tag på hos just dom, vi fick våran gratis av dom, eller om nu hyresvärden stod även för den kostnaden.

• Pysselgalningen
    Hemulia skrev 2009-07-28 23:04:11 följande:
    Vi behövde inte betala en krona för Anticimex, det gjorde hyresvärden. Medlet är Anticimex egna märke och heter "Mot insekter". Den går nog bara att få tag på hos just dom, vi fick våran gratis av dom, eller om nu hyresvärden stod även för den kostnaden.
    Så ska jag höra med dom när dom kommer hit!
    För dom ska iaf pudra där myrboet finns... Men det är tvestjärtarna som irriterar mig mest
  • LillPajsarn

lite ot menehh..

När jag gick i lågstadiet så bodde vi på landet och jag hade glömt mina vita jumpadojjer på gräsmattan i ca en vecka, och när vi skulle åka någonstans och hälsa på någon (minns ej vem) så undrade mor var mina dojjer var. Jag sprang till gräsmattan och hämtade dom. Så skulle hon hjälpa mig att knyta dom (var både kardborre och snöre). Precis när jag knäppt kardborren och mor skulle knyta andra skon känner jag hur det kittlar och kryper under fötterna. Jag skrattar först men blir tillslut rädd och skriker att jag vill ta av skorna, när mor hjälpt mig att dra upp skosnörena så ser man hur säkert 100 tvestjärtar kryper uppför mina ben, jag gråter och skriker och försöker skaka av mig skorna.
    Sedan dess hatar jag vita gummiskor och tvestjärtar!

• Buster78
    Pysselgalningen skrev 2009-07-28 21:16:09 följande:
    pffft!RIngde anticimex idag och får nått snäsigt svar om att dom inget gör mot dom Inte heller nått åt myrorna jag har i massor. Dom kunde kanske lägga på ett pulver med inte mer än så...Så jag körde på hennes tips att hälla kokhett vatten på myrorna... Sure, en del dog väl... men nu myllrar det med 10ggr så stora myror här med
    mot myrorna: åk till granngården och köp antotal, det tar död på myrornas hem. följ myrstigen och hitta hemmet. strö över antotal, sen är dom väck dan efter. ja utrotade en stubbe med stockamyror på en natt med den! helt otroligt bra är det.

mot tvetjärtar är det värre, dom är sega. där vi bodde förut. hade vi mängder, vi fick skaka kläder på morgonen, sängkläder på kvällen, tvätten innan ja tog in den, dom kröp över pojken när han låg på golvet. men vi ringde typ anticimex och tala om hur mycket vi hade, dom kom två dagar senare och spruta, och dom va chockade över hur mycket tvetjärtar vi hade! så ring igen och stå på dig!
  • Pysselgalningen
    Buster78 skrev 2009-07-28 23:31:18 följande:
    mot myrorna: åk till granngården och köp antotal, det tar död på myrornas hem. följ myrstigen och hitta hemmet. strö över antotal, sen är dom väck dan efter. ja utrotade en stubbe med stockamyror på en natt med den! helt otroligt bra är det. mot tvetjärtar är det värre, dom är sega. där vi bodde förut. hade vi mängder, vi fick skaka kläder på morgonen, sängkläder på kvällen, tvätten innan ja tog in den, dom kröp över pojken när han låg på golvet. men vi ringde typ anticimex och tala om hur mycket vi hade, dom kom två dagar senare och spruta, och dom va chockade över hur mycket tvetjärtar vi hade! så ring igen och stå på dig!
    Mjo dom ska ringa mig ändåså ioch komma hit och göra nått åt myrorna.
    Problemet med myrboet är att jag tror att det är UNDER vårat förråd
  • Buster78
    Pysselgalningen skrev 2009-07-28 23:36:41 följande:
    Mjo dom ska ringa mig ändåså ioch komma hit och göra nått åt myrorna.Problemet med myrboet är att jag tror att det är UNDER vårat förråd
    ja men det måste finnas en ingång till deras bo. där häller du ut antotal. så ska du se att dom snart är väck!
  • soda

har hört att kanel ska hjälpa emot tvestjärtar! Har en granne som öser ner kanel i brevlådan och de har inga tvestjärtar kvar där då, vet dock inte om det fungerar

Svar på tråden Tvestjärtar?!? DÖÖÖ!!