• Love74

Blödning efter träning?

Var och tränade styrketräning idag. Efter träningen kom det blödning :( Förbannar mig själv för att jag tränade. Någon som har erfarenhet? Är livrädd för att detta är början på missfall. Är i v.6.

Har sedan januari tränat step 4 gånger i veckan fram till sommaren, sedan mindre eftersom det är mindre pass på sommaren. I step-passet kör vi alltid styrka och jag har kört styrka hemma ngn gång. Styrketräning på gym har jag inte tränat på länge förrän idag.

Någon som har några tröstande ord?

• Svar på tråden Blödning efter träning?
  • Helstsyskonnu

Jag har alltid fått höra att man inte kan framkalla ett missfall så jag tycker inte du ska ha skuldkänslor och det är ju inte alls säkert att det är ett missfall. Det är ju vanligt med blödningar, tycker det känns som att det är rätt många som får blödningar efter bland annat sex. Slemhinnorna är ju känsligare när man är gravid också.

Avvakta och se om det avtar, annars kan du ju ringa mvc imorgon, du kanske kan få komma på en koll.

• Jennie77

Jag både rider och kör cross och gjorde det också under första halvan av min graviditet. Det är ju två sporter som är ganska "stötiga" : ) Frågade min barnmorska vad hon tyckte om det och hon berättade för mig att så länge det är en normal graviditet så kan fostret/ embryot inte ta skada på något sätt. Var ju orolig att det stackars barnet skulle lossna från sin plats där inne i livmodern : ) Men det gjorde han inte och idag är han 14 mån!!!

• Ljung
    Love74 skrev 2009-07-27 18:47:10 följande:
    Var och tränade styrketräning idag. Efter träningen kom det blödning :( Förbannar mig själv för att jag tränade. Någon som har erfarenhet? Är livrädd för att detta är början på missfall. Är i v.6.

Har sedan januari tränat step 4 gånger i veckan fram till sommaren, sedan mindre eftersom det är mindre pass på sommaren. I step-passet kör vi alltid styrka och jag har kört styrka hemma ngn gång. Styrketräning på gym har jag inte tränat på länge förrän idag.

Någon som har några tröstande ord?
    Hej! Förstår att detta var väldigt länge sedan och att du kanske inte följer tråden längre, men jag är i exakt samma sits (tränade i lördags och fick ljusrosa flytning senare på kvällen och även dagen efter). Första gången jag tränade efter graviditetsbeskedet så nu känner jag mig superorolig. Hur gick det för dig?
  • lille jag
    Jag blöder också ibland när jag har tränat, i går så sprang jag på löpband då kom det en blödning? Även när jag tränar magen så kan jag också få en blödning, funderar varför det blir så! Måste man sluta träna eller vad ...
  • örnen

Hej! Man kan inte framkalla ett MF, var på akuten idag pga blödningar (en efter innebandymatch och en efter en cykeltur..?). Jag såg ett levande foster men hade en blödning i livmodern, 50/50 chans. Men min läkare sa att jag inte kan göra nåt åt det. Om jag ligger still i två veckor så hjälper inte det, i mitt fall skulle jag bara tänka på att ex inte hoppa under träning men annars fick jag inga restriktioner och då har jag ändå en konstaterad blödning.

Jag har varit igenom en förlossning och vet hur viktigt det är att träna inför den, så tror det är bra men såklart va uppmärksam. Jag känner ju nu att jag inte vågar träna.... men det är för jag sett min blödning och hur stor den var och nära fostret...

• Emmask

Jag märker att jag får mer flytningar när jag har varit ute och sprungit eller gymmat, men mina blödningar har kommit i anslutning till annat: först när jag skulle ha haft mens och andra gången efter VUL (och sex). Jag blir också väldigt förvirrad av att alla säger att det är helt lugnt att träna, samtidigt som de med missfallsrisk avråds från att träna. Om man har hög missfallsrisk utan att veta om det, torde då inte träningen vara lite mer riskabel för vissa?

Jag förstår att det är positivt att vara tränad inför graviditeten, men känner att råden är lite förvirrande.

Svar på tråden Blödning efter träning?