Unga ensamstående mammor?
Vart är alla unga ensamstående mammor?
Letar för fullt.
Är det någon mer än jag som känner sig ensam? :P
Vart är alla unga ensamstående mammor?
Letar för fullt.
Är det någon mer än jag som känner sig ensam? :P
Här är en till ensamstående ung mamma ! Dock inte helt ensam, har Linnéa varannan vecka som snart blir 1½ år
Känner igen de där med kompisarna !
Fast ibörjan märkte jag att många som inte va vänner innan, som man bara hälsa på typ,ville komma in i mitt liv! DET va jobbigt och känna att man fick vänner bara för man fick barn! Då dög man minsann!
Men nu är det ensamt, ännu mer ensam blev det när man blev helt själv utan hennes pappa! Dock har jag EN bra vän, hon har inga barn, men hon ställer upp i alla väder och alltid finns där!
Men skulle gärna vilja ha en riktig vän med barn oxå!
Vi bor i Karlskoga
Jag är 21 år och ensamstående. Vart ända sen jag blev gravid. Har oxå letat. jag verkar vara den enda. Hur kommer det sig att du blev ensam?
Hoppar in här...
Vet dock inte om jag är ensamstående än.. Men som det ser ut just nu så är det så det kommer se ut...
Är i v.5 (tror de), plusade för 2 dagar sen och har inte berättat för pojkvännen
än att jag är gravid...
Jag bodde tillsammans med min dotters pappa. När han fick veta att jag kanske var gravid så dumpade han mig och tjatade om att jag skulle göra abort. Så där stod jag utan bostad och gravid, måttligt roligt. När han inte lyckades "övertyga" mig om att göra abort så tjatade han om delad vårdnad istället. Fick han såklart inte. Nu är min dotter 4 månader och han har träffat henne två gånger, varav båda gångerna var han mer intresserad av sin mobiltelefon. Han vet fortfarande Ingenting om henne.
Hej!
Jag ska om en månad starta en mammagrupp för unga mammor (är socionom). Vet att alla unga mammor såklart är olika, men lite tips på vad ni tror skulle vara bra information/diskussionsämnen tas mycket tacksamt emot!
Jag är själv en (ganska ung) mamma och har en del ideer men skulle som sagt gärna vilja ha mer förslag!
Vad skulle ni uppskatta att prata om i en gruppsituation och hur kan man bäst stödja unga ensamstående mammor tycker ni??
här finns en till... fast jag hör nog mer till gruppen gravid och ensam :O
jag är 18 år och ensamstående :) varit sedan sonen låg i magen :)
och nu är han snart 17 månader :)