• Mawlin88

Unga ensamstående mammor?

Vart är alla unga ensamstående mammor?
    Letar för fullt.
    Är det någon mer än jag som känner sig ensam? :P

• Svar på tråden Unga ensamstående mammor?
  • Halkar
    sussie89 skrev 2009-08-11 20:08:06 följande:
    Halkar:

Jag ör från värmland, eller ja, Karlskoga, Ligger dock i örebro län!Vart är du ifrån?
    Bor i Kil :)
  • MammatillAlva
    Sizin skrev 2009-08-12 08:49:29 följande:
    inte ensamstående men känns som det ändå fast man lever med en man inte känner riktigt längre och inte bryr sig om mig eller sonen... blir så tårögd av era historier hur dom bara lämnar er efter som ni blir gravida specielt han som åkte på båtresa och träffa någon annan... elakt.. först vill man ha barn sen inte.. snacka om att vara velig..:( Fast man inte håller ihop med den man har barn med ska han iallfall försöka verka lite mogen och ta sitt ansvar men vad säger jag ? vissa killar är ju kvar i blöjåldern fortfarande..:)
    Det sårade mig enormt och har tagit hårt på mig. Har jätte svårt att lita på killar efter allt som skedde med honom och kommer nog ha det väldigt länge. Det är tufft för min nuvarande pojkvän jag nyligen träffat och även för mig, som inte vill att han ska känna sig instängd för att jag ska känna mig trygg.
  • Mawlin88
    Ogräset skrev 2009-08-12 08:16:41 följande:
    Enkelt, jag skrev bara inte på papprena om delad vårdnad. Och han har inte gjort något mer åt saken. Tur det, finns inte en dommare som skulle ge den typen delad vårdnad, med tanke på att han inte varit det minsta intresserad av R överhuvudtaget. Bara varit "Stor i orden". Vi verkar ha haft samma tur i pojkar. Barnrumpor!
    Hmm ja bara att hålla tummarna då.. han kommer ju jävlas och se till så att de blir delad.. men det går inte jag med på i tanke på hur han betett sig och beter sig :P

Ja fy och blä på dom!
  • Ogräset
    Mawlin88 skrev 2009-08-13 18:25:54 följande:
    Hmm ja bara att hålla tummarna då.. han kommer ju jävlas och se till så att de blir delad.. men det går inte jag med på i tanke på hur han betett sig och beter sig :P Ja fy och blä på dom!
    Om han är som min dotters pappa så har han inte ens koll på vad "delad vårdnad" innebär. Kanske skulle påpeka för honom att det bara är juridiskt. Att det inte har något med pengar eller umgänge att göra. Då kanske han inte ens tar det till rätten ^^
    Min dotters pappa trodde det handlade om att "bo varannan vecka". Vilket ändå är omöjligt när barnet är litet.
  • Lorena 86

Hej hej :)

Här är en till ensamstående mamma, har en liten son på 19 månader. Pappan lämnade oss i april och nu har han knappast kontakt med oss. Ringer då och då. Han sa att han skulle flytta till Stockholm på en fredag och åkte på måndagen... Där stog man helt ensam med ett barn och en 3:a att betala... Men som du TS, fick jag mycket stöd från min mamma och vänner...

TS, såg att du hade skrivit att du var från Norrland, vart ifrån? :)

• MammatillAlva

Lorena 86 skrev 2009-08-15 20:34:53 följande:

Hej hej :)Här är en till ensamstående mamma, har en liten son på 19 månader. Pappan lämnade oss i april och nu har han knappast kontakt med oss. Ringer då och då. Han sa att han skulle flytta till Stockholm på en fredag och åkte på måndagen... Där stog man helt ensam med ett barn och en 3:a att betala... Men som du TS, fick jag mycket stöd från min mamma och vänner...TS, såg att du hade skrivit att du var från Norrland, vart ifrån? :)
    Skönt att du får stöd ifrån vänner och förälder. Lyckades du lösa det hela med lägenhet och allt? Träffar han eran son något?
  • Lorena 86
    MammatillAlva skrev 2009-08-17 13:11:23 följande:
    Lorena 86 skrev 2009-08-15 20:34:53 följande: Skönt att du får stöd ifrån vänner och förälder. Lyckades du lösa det hela med lägenhet och allt? Träffar han eran son något?
    Joo det är skönt att man har någon/några att pratat med :)

Joo, jag betalade lgh, men fick pressa honom till att betala fösta hyran, vilket han nästan inte gjorde. Så efter han stack så flyttade jag till min mamma och bor här än idag. men som sagt, vi flyttar nu den 1:a sep. :D

Nej, han träffar inte sin son. Han har inget jobb eller skola, bor hemma hos hans mamma och har inga planer på att komma därifrån. :S Tyvärr. Så han har inga pengar för att resa upp hit. Plus att han ringer ibland, när han väl ringer ska han få sagt att Gabriel ska komma dit då han fyller 2 år. Vilket jag vägrar, då det är han som ska komma och hälsa på sin son och Gabriel är alldeles för liten.

Usch, synd att man var tvungen att ha barn med en sån här kille... ojoj :D
  • MammatillAlva

Lorena 86 skrev 2009-08-18 10:38:44 följande:

Joo det är skönt att man har någon/några att pratat med :)Joo, jag betalade lgh, men fick pressa honom till att betala fösta hyran, vilket han nästan inte gjorde. Så efter han stack så flyttade jag till min mamma och bor här än idag. men som sagt, vi flyttar nu den 1:a sep. :DNej, han träffar inte sin son. Han har inget jobb eller skola, bor hemma hos hans mamma och har inga planer på att komma därifrån. :S Tyvärr. Så han har inga pengar för att resa upp hit. Plus att han ringer ibland, när han väl ringer ska han få sagt att Gabriel ska komma dit då han fyller 2 år. Vilket jag vägrar, då det är han som ska komma och hälsa på sin son och Gabriel är alldeles för liten.Usch, synd att man var tvungen att ha barn med en sån här kille... ojoj :D
    Vad tråkigt, det låter precis som min dotters pappa. Han är likadan och bor hemma hos sin mamma och har inga direkta planer på att flytta därifrån. Han träffar inte heller vår dotter.
  • Mamma till 3 M

ensamstående ung mamma i norrköping här :) Man känner sig ofta ensam då ens vänner fortf lever ute livet medans jag nu lever ett annat liv.. Vilket jag trivs med såklart.. men kan ofta bli ensamt o tråkigt.

• MammatillAlva
    Mamma till 3 M skrev 2009-08-21 19:51:32 följande:
    ensamstående ung mamma i norrköping här :) Man känner sig ofta ensam då ens vänner fortf lever ute livet medans jag nu lever ett annat liv.. Vilket jag trivs med såklart.. men kan ofta bli ensamt o tråkigt.
    Ser att du är ifrån Norrköping, det är jag också och ensamstående. Hur gammal är du och din dotter/son?
Svar på tråden Unga ensamstående mammor?