Inlägg från: Desertchick |Visa alla inlägg
  • Desertchick

USA tråden.

rasajj skrev 2009-08-19 23:02:33 följande:
    Var det i den traden det var inlagt en lank till intervjun med hon tjejen i niquan? Iallafall sa reagerade jag lite pa hennes sista mening i inslaget, om punkaren och att det vore fel att begara att punkaren inte far ha haret som han vill. Men sa ar det val anda pa manga arbetsplateser? Iallafall pa min, sa ar det vissa frisyrer som man itne far ha, viss kladsel och man far inte ha mer an tva par orhangen och inga andra synliga piersingar. Ar det inte sa i Sverige? Att arbetsplatser har ratt att begara visst utseende under arbetstid?
    Så är det på mitt jobb. Tatueringar får inte heller synas.
  • Desertchick

Nu har mamma min åkt. Inte kul alls. Grät en stor skvätt när vi kramades en sista gång.

• Desertchick
    Hjartesjalen skrev 2009-08-20 16:54:24 följande:
    Ja det e ledsamt nar man ska beh ta avsked. Hur ofta brukar du/ni aka till Svea?
    Varannat år eller så. Tror inte jag kommer åka hem förrän om ett par år eller så nu, beroende på hur det går i plugget. Jag sa till Tom att om jag nu tar examen 2011 så vill jag åka till Sverige och stanna en månad eller så, så det är nåt vi pratar om.
    Men jag tror inte det kommer att ta 12 år innan mamma kommer hit igen, hon pratar redan om att komma tillbaks igen..kanske nästa år.
  • Desertchick

Vår försäkring som vi får genom Toms jobb är väldigt lik den Whole Foods har. (Är de med i en union?) Jag tycker vår försäkring är himla bra, bättre än de andra vi har haft förut.

• Desertchick
    rasajj skrev 2009-08-23 03:55:13 följande:
    Vad jag forstar, sa vill Kanada forsoka ga mot mer liknande det system som finns har i USA idag. Medan Obama vill ga till det liknande UK, Sverige och Kanada har. Jag tror det ar ett misstag.
    Jag tror också att det är ett misstag...men det är nåt jag knappt vågar yttra mig om i min vänskapskrets.
  • Desertchick
    HeddaBigBum skrev 2009-08-24 05:13:47 följande:
    Jag och barnen har precis varit ute runt knuten och lekt på vår lilla lekplats. Det var en annan liten tjej där, som var lite kortare än Alexis... så, ja, runt 3 år gissar jag på.Mina barn är ganska klättriga av sig och de gör (oftast) inte mer än de fixar. Så jag låter dem hållas. Den andra tjejen ville leka och försökte hänga på... och det är jag helt övertygad om att hon fixat om hon fått.Men i alla fall så kom hon till ett ställe i klätterställningen där hon tydligen inte fick vara och mamman (som suttit och pratat i telefon oavbrutet med säkert 5 olika personer) vrålar:Melody!! LISTEN DAMN IT! Do not FUCKING climb there! DUMB ASS!
    Men guuuuud! Sa ni nåt? Jag tror inte jag skulle kunna hålla mig från att säga nåt.
  • Desertchick
    Mealla skrev 2009-08-24 23:46:49 följande:
    Usch nu kraktes jag lite i munnen har,
    Haha! Jag med. Kackerlackor är verkligen vidriga.
  • Desertchick

tuplan: Bara andra dagen i dag, och jag har inga klasser som jag ska gå till. Jag tar dock en online klass som jag ska jobba på om en stund. Så jag går bara i skolan 3 dagar i veckan, mån, ons, och tors. Rätt skönt.
    Tackar som frågar.

• Desertchick

Min man sa att han hade last nanstans att typ 90 000 manniskor kommar att insjukna i svinflunsan i ar. Kommer inte i hag vad den stora siffran var nu, men det ar ju en massa folk det.
    Sjalv maste jag vaccineras for den vanliga flunsan, bara for att vi ska in och jobba pa sjukhus, men jag vet inte hur det ar med H1N1.

• Desertchick

Sorry, uppdatering om numret jag gav. CDC säger att så många som 40% av USAs befolkning kan drabbas av H1N1.

Svar på tråden USA tråden.