• Anonym (NEJ)

Vid missfall,blöder man förutom när man urinerar också?

Kan man blöda bara när man kissar vid MF eller brukar man blöda lite för övrigt också? ..jag blöder endast när jag kissar lite.. gjort till och från i min andra mensperiod ..

• Svar på tråden Vid missfall,blöder man förutom när man urinerar också?
  • Anonym (blod v8)

Jag har blött i v8 i alla mina graviditer, till och från i 2-3 dagar. Har haft molvärk samtidigt. De 2 första åkte jag in och kollade, den sista brydde jag mig inte om att åka in. Denna graviditeten fick jag även en störtblödning i samband med sex, men det slutade blöda ganska snabbt så den var heller inget jag kollade upp. Var på rul för nån vecka sen och det fanns en sparkande liten bebis i magen.
    Hoppas dina blödningar slutar, det behöver inte alltid vara ett mf.

• Anonym (NEJ)

Anonym (blod v8) skrev 2009-07-31 18:07:03 följande:

Jag har blött i v8 i alla mina graviditer, till och från i 2-3 dagar. Har haft molvärk samtidigt. De 2 första åkte jag in och kollade, den sista brydde jag mig inte om att åka in. Denna graviditeten fick jag även en störtblödning i samband med sex, men det slutade blöda ganska snabbt så den var heller inget jag kollade upp. Var på rul för nån vecka sen och det fanns en sparkande liten bebis i magen. Hoppas dina blödningar slutar, det behöver inte alltid vara ett mf.
    Skönt att höra att det GÅR att blöda vid den tiden utan att det ska betyda Mf.. . funderar påa tt åka in imorgon och kolla upp det.. men jag vet inte..
  • Anonym (NEJ)
    Anonym skrev 2009-07-31 18:07:02 följande:
    Anonym (NEJ) skrev 2009-07-31 18:00:27 följande:
    Hade nog inte molvärk i början men det blev värre och värre ju längre tid det gick. Jag har gjort vul efter ett par veckor och det kan ta lång tid innan man testar neg igen.
    aha okej.. när du sedan hade molvärk var den värre än vanliga mensvärken då?
  • Anonym

Anonym (NEJ) skrev 2009-07-31 18:10:36 följande:

aha okej.. när du sedan hade molvärk var den värre än vanliga mensvärken då?
    Nej det kändes ungefär som vanlig mensvärk (jag har dock ganska rejäl mensvärk). Vet dock att det är vanligt att man kan få väldigt ont av missfall även om jag inte hade det.
  • Anonym (NEJ)
    Anonym skrev 2009-07-31 18:12:16 följande:
    Anonym (NEJ) skrev 2009-07-31 18:10:36 följande:
    Nej det kändes ungefär som vanlig mensvärk (jag har dock ganska rejäl mensvärk). Vet dock att det är vanligt att man kan få väldigt ont av missfall även om jag inte hade det.
    då förstår jag.. . när du hade flytningarna gjorde du vul då, eller väntade du några dagar tills det satte igång ordenltigt?
  • KattenKorven

Jag har också haft lite rosa-bruna flytningar under graviditeten. Är nu i vecka 25 och tjejen sparkar och mår bra. Frågade BM om det var farligt, men hon sa att det inte är det. Hos en del är slemhinnorna lite extra känsliga bara.

• Anonym

Anonym (NEJ) skrev 2009-07-31 18:14:41 följande:

då förstår jag.. . när du hade flytningarna gjorde du vul då, eller väntade du några dagar tills det satte igång ordenltigt?
    Jag väntade flera veckor innan jag gjorde VUL. Ville ju såklart göra det direkt men fick inte göra det.
  • Anonym (NEJ)
    KattenKorven skrev 2009-07-31 18:15:31 följande:
    Jag har också haft lite rosa-bruna flytningar under graviditeten. Är nu i vecka 25 och tjejen sparkar och mår bra. Frågade BM om det var farligt, men hon sa att det inte är det. Hos en del är slemhinnorna lite extra känsliga bara.
    förutom att mina allra först var lite röda... =(
  • Anonym (NEJ)

Ksnke inte ens är nån idé att göra vul..det är väl kört ändå..

• Anonym (Tyvärr)

Anonym (NEJ) skrev 2009-07-31 18:00:27 följande:

Anonym (Tyvärr) skrev 2009-07-31 17:54:49 följande: hade du molvärk hela tiden ?
    Nej hade inte alls mycket molvärk alls, lite av och till som lättare mensvärk. Fick inte rejält ont eller någon större blödning förrän jag fick några tabletter utskrivna för att driva ut det in för skrapningen.

Jag åkte till aktuen när jag blödde (båda gångerna) för att jag mådde så dåligt av att inte veta om det var missfall eller inte. Där kan de göra VUL och bedöma om det är en normal graviditet eller inte. Du säger att du passerat vecka 6 och då borde man kunna se hjärtat slå. Bättre att få vetskap än att gå och oroa sig och må dåligt om man inte måste.
Svar på tråden Vid missfall,blöder man förutom när man urinerar också?