Vid missfall,blöder man förutom när man urinerar också?
Kan man blöda bara när man kissar vid MF eller brukar man blöda lite för övrigt också? ..jag blöder endast när jag kissar lite.. gjort till och från i min andra mensperiod ..
Kan man blöda bara när man kissar vid MF eller brukar man blöda lite för övrigt också? ..jag blöder endast när jag kissar lite.. gjort till och från i min andra mensperiod ..
Anonym (Tyvärr) skrev 2009-07-31 18:53:46 följande:
Anonym (NEJ) skrev 2009-07-31 18:42:46 följande:
Blödningar (speciellt sparsamma) under tidig graviditet är väldigt vanliga och behöver inte allt tyda på MF, men om du är mycket orolig tycker jag att du ska uppsöka gyn för att göra ett VUL så du kan få reda på om det är ett MF eller inte.
Hur går det TS?
Jag väntar barn nr 3...
Från ocj med v 6 till och med v 12 blödde jag REJÄLT en gång i veckan. Som en mens, med klumpar och annat. Det varade oftast bara en dag, sen försvann det.
Åkte in o ut på gyn för kontroll av bebis. Den levde!!
Ring till gyn o be om att få komma dit!!! Bättre en gång för mycket än en gång för lite.
Blödningarna stannade i förrgår.. har inte känt smärta... och ingen antydan på mer blödningar heller.. har inte gjort VUL .. min man tror inte det är någon fara.. så han vill inte att vi ska röra för mycket i onödan...
Skönt att höra att du inte blöder längre. När ska du träffa BM nästa gång?
Jag gjorde faktiskt UL vid min inskrivning i vecka 10. Inte VUL utan vanligt UL.
Mitt UL var inte heller planerat. Jag fick göra det eftersom jag hade haft ont i magen. Tror inte alls att det är omöjligt att få göra ett extra UL om du berättar om blödningarna. BM vill nog också säkerställa att fostret lever.
Tror din man att UL kan skada bebisen? Fattar inte varför han inte vill veta säkert att barnet mår bra.
Anonym (NEJ) skrev 2009-08-04 15:43:22 följande:
Jag har förutom att jag haft blödningar i mina graviditeter haft ett missfall i v6. Då började det med färskt blod, började på morgonen och blödde sedan i några dagar. Kom även klumpar. I slutet blev det mer brunaktigt. Då hade jag även ont, som kraftig mensvärk. Det är helt klart en skillnad mellan mf-blödning och ofarliga blödningar. Jag tror inte det är någon fara alls, men ring gyn om du är orolig och be att få komma in och göra ett vul. Det gjorde jag i mina första graviditeter när min bm inte kunde göra ett vul. Den sista nu var jag så säker på att det inte var någon fara så det kollade jag aldrig upp. Hoppas allt går bra, och hälsa din man att det är bättre att du får veta att allt är ok än att du ska gå och oroa dig, det är inte bra för barnet att du är stressad.
TS: Hur har det gått för dig?
Jag hoppas och tror att det inte var MF... vill inte göra VUL men ett gott tecken är att jag får springa och kissa ett par gånger per natt, har varit så de fyra senaste dagarna nu och jag har minsann inte druckit mer än vanligt..sen har det odlats fram fruktansvärt mkt finnar ..och i vanlga fall har jag inte alls finnar.. jag testade plus två veckor efter blödningen hos BM, och hon trodde inte att det var MF ... jag hoppas och hoppas !
Åh, vad skönt att höra! Det där med det eviga kissandet på natten känner jag igen