• lollisen

Min syste klänger efter min fästman

Anonym (Sotis) skrev 2009-08-01 16:36:01 följande:
    Men en svartsjuk kan inte ändra på sig utan hjälp... Finns ju en anledning att det heter svartSJUK
    Ja, men det är ingen sjukdom i sig.
    Det är mer ett tillstånd som man själv måste bryta för att kunna hantera dessa känslor annorlunda i framtiden.

Ger någon bekräftelser hela tiden för att partnern inte ska bli svartsjuk, vad tror du det ställer till i ett förhållande? Tror du på fullaste allvar att man växer ifrån svartsjuka? Eller ska man ignorera den partnern man är svartsjuk på? Ska man alltid ha ett sjukligt behov av bekräftelse?

Eller är det bättre om den som är svartsjuk söker hjälp och dealar med själva roten till det onda, kanske till och med parterapi, för att kunna få ett sunt och hälsosamt förhållande. ?
  • lollisen

Anonym (Sotis) skrev 2009-08-01 16:45:36 följande:

Tycker det är rätt spännande att så många tycker saker om något dom inte har en aning om hur det är... Riktigt roligt..
    vad vet du om det? DET var ju ett ganska roligt uttalande om nåt.
  • lollisen

Anonym (svartis?) skrev 2009-08-01 16:46:40 följande:

vem är det som inte har någon aning om vad?? jag tror inte jag är ensam i världen om att tycka svartsjuka är avtändande...
    I hear you!

Ja, alltså om svartsjukan går till överdrift är det sjukt avtändande och pinsamt att en vuxen människa inte har mer självkänsla än då.

Om min partner blir liiiite svartsjuk i nåt speciellt sammanhang, så kan det vara lite smått gulligt. Men inte då det blir pinsamt mycket svartsjuka liksom...
  • lollisen

Anonym (Sotis) skrev 2009-08-01 16:49:58 följande:

Ja eftersom ni slår bakut så fort det nämns svartsjuka så utgår jag ifrån att man inte har en aning om hur det är att vara det... Den som vet, vet även hur svårt det är att ta sig ur. Då behöver man någon som faktiskt förstår.Nej jag sa inte att du är enda i världen som tycker det är avtändande...
    Nej, man behöver inte enbart någon som förstår att man är svartsjuk. Man behöver hjälp för att bearbeta den, samt att bygga upp sin egen självkänsla!
  • lollisen

Anonym (Sotis) skrev 2009-08-01 16:58:44 följande:

Men det är ju det en partner gör...
    Nej, professionell hjälp behövs för att komma till bukt med djupt rotad svartsjuka.
  • lollisen
    Anonym skrev 2009-08-01 17:05:40 följande:
    Ursäkta om jag gett många av er fel uppfattning..jag har ALDRIG visat att jag e svartis lr klängig till han( lr till nån utav mina x) för e man för PÅ kan det döda vilket bra förhållande som helst..dom killar jag träffat förr har lämnat mig av anledningen att jag inte ville sära på benen 24/7...jag tycker bara det känns otroligt märkligt att syrran går omkring halvnaken mens lillen sover o hon inte ammar. Hon går ALDRIG annars halvnaken lixom! Så d måste ha göra att min fman e här o hälsar på. Lr e era systrar likadana när era killar e på besök o e jätte nyfikna på dom? Se det ur min synvinkel oxo..
    Men stoppa tillbaka hennes bröst som hänger utanför då om det stör dig. Säg att hon tappade nåt på vägen.
  • lollisen
    Anonym skrev 2009-08-01 18:09:54 följande:
    Äntligen! Min fman frågade nyss om min syster brukar gå omkring halvnaken när de har besök hemma o han upplevde även som att hon flirta med han, o hon blev helt ställd o bara mumla o nu har hon kläder på sig iaf ;)
    Ni är alltså hemma hos henne? Och då bestämmer ni vad hon ska ha på sig? Eller har jag missuppfattat?
  • lollisen

Anonym (Sotis) skrev 2009-08-01 18:33:37 följande:

Men det är ju inte ren svartsjuka hon pratar om utan att hon springer runt och visar brösten när det är besök... Brukar du själv göra det?Okej att man ammar men det här är faktiskt för mycket eftersom hon gör det fast ungen inte äter utan SOVER.Tycker det är bra att han sa till att han känner sig besvärad...
    Ja, eller så hade hon ammat barnet tills det somnade och luftar bröstet?

Eller jag vet inte, jag brukade iallafall göra så då jag ammade och särskilt precis i början. Sen sket jag i vem som var i mitt hem, mitt hem är mitt hem och i mitt hem gäller mina regler. Passar det inte, så är det bara att gå.
  • lollisen
    Anonym skrev 2009-08-01 18:48:17 följande:
    Nej hon bor fortfarande hos mamma o pappa av vissa skäl. Mamma sa att vårat besök har förändrat henne, hon brukar alltid va påklädd annars o e ganska blyg av sig när d handlar om nakenhet..hon ville visa upp sig för min karl helt klart. Fast efter han sa till henne har hon typ undvikit han..tror hon fattar att hon gick för långt.
    Okej, ni har alltså gått bakom ryggen på systra din och talat om det här? Istället för att faktiskt vara rak mot henne och fråga om hur hon egentligen mår?

Ja vad ska man säga? alla är olika..
  • lollisen
    Anonym skrev 2009-08-01 20:21:33 följande:
    Nej, ingen har pratat bakom ryggen på henne. Mamma undra på skoj om syrran var intresserad av min karl, för att hon gick omkring o visa upp sig o var där han va hela tin..hon fråga henne om detta o min syster skämdes för detta..så nu har jag han för mig själv ;)
    Precis som du haft hela tiden iofs...
Svar på tråden Min syste klänger efter min fästman