• lollisen

Min syste klänger efter min fästman

Anonym (herregud) skrev 2009-08-02 01:13:40 följande:

men herre gud, människa, läs dina egna inlägg!!!bara för att DU kanske blir/blev svartsjuk på ensamstående nyförlösta mammor, så är det väl inte ALLA som blir det. Alla blir inte svartsjuka på folk med barn öht. ALLA gillar inte att se tuttar till höger och vänster och inte mjölkfläckar och läckage. sluta upp med att projicera.
    Vad snackar du om människa? Skulle jag bli svartsjuk på nyförlösta ensamstående mammor? Whyyy?

Framförallt, hur fick du det till att jag skulle vara svartsjuk öht?
  • lollisen

Anonym (herregud) skrev 2009-08-02 01:18:01 följande:

... för att det är det som tydligast kan utläsas av dina inlägg
    Jag förstår fortfarande inte hur du kan få det till att jag skulle känna svartsjuka öht? Motivera gärna dina påståenden..
  • lollisen
    Anonym skrev 2009-08-02 02:52:38 följande:
    Instämmer helt och hållet. Bröst är alltid bröst, så enkelt är det.
    ...och bröst är en helt naturlig del av kroppen.
    Dessutom bör de luftas efter man ammat, då det är otroligt lätt att det blir sårigt och grejer. Så var det för mig iallafall.. Men jag vet inte..
  • lollisen
    Anonym skrev 2009-08-02 10:56:43 följande:
    Anonym (Kattis) skrev 2009-08-02 10:51:07 följande:
    antagligen för att hon tar för givet att alla som inte gillar att se bara bröst när man inte just för stunden tex. ammar måste vara svartsjuka..
    Men jag har ju skrivit hela tiden att jag iNTE skulle vara svartsjuk, samt att jag själv lufade brösten mycket och sådär...?
  • lollisen
    Anonym skrev 2009-08-02 11:13:01 följande:
    vet inte men jag tycker det är helt onödigt att gå runt och lufta pattarna rakt framför näsan på ens systers man..när man KAN göra det privat, tycker det handlar lite om att visa respekt.. skulle du själv gjort så mot din systers man? (fast du skrev ju att du ofta gjorde så i allmänhet, så antar att du kanske skulle det) förstår inte varför folk promt hela tiden måste få det till att bröst enbart är mjölkbehållare när man ammar.. tror ni att alla män delar den åsikten?..knappast.. och då snackar jag om pattar som flashas när barnet inte äter..
    När jag precis hade ammat, så luftadejag brösten- JA. Men inte för att visa upp dem!
    Jag sket i vem som befann sig i MITT hem, som jag skrev innan. I mitt hem gäller mina regler, passar det inte så är det bara att dra. I mitt hem ska jag kunna känna mig fri och inte behöva anpassa mig efter alla andra...
  • lollisen
    Anonym skrev 2009-08-02 12:16:43 följande:
    tja man ska väl vara glad att man inte har syskon som är lika ego =0)
    Okej? Jag är faktiskt inte ett dugg ego, däremot så skulle jag sagt till min syster om jag känt mig obekväm eller så hade jag helt enkelt gått därifrån. Detsamma gäller min syster, skulle hon bli obekväm för att jag luftar mina nyammade bröst, så skulle hon säga till. Fast jag vet att hon inte skulle bry sig, då hon är mamma själv och vet hur det kan kännas med sönderammade bröst.
    Så ego? Nej, det är jag inte..
  • lollisen

Anonym (Kattis) skrev 2009-08-02 12:20:36 följande:

Ja, men det här är ju föräldrarnas hem och hon som är vuxen bor av någon anledning där och då måste hon respektera vad de tycker och som det verkar var de inte så förtjusta över hennes beteende.
    Fast då är det ju bara för de här vuxna människorna att ha en vuxen dialog direkt till systern? Eller vad är problemet? Nu blev det ju liksom stort av ingenting egentligen. Skitbarnsligt beteende. Enligt mig iallafall.
  • lollisen

Anonym (Kattis) skrev 2009-08-02 12:36:11 följande:

Ja, det verkar som de allihop har svårt eller inte vågar säga ifrån till henne. Man undrar ju om de är lite rädda för henne. Tycker också det är ett barnsligt beteende.
    Jag tycker att det verkar som om de är fega som inte kan stå för vad de tycker! Då ska man heller inte klaga, då personen de stör sig på inte har en aning om hur de känner! Det känns otroligt orättvis.
    Ogillar någon nåt av mina beteenden, då utgår jag ifrån att de säger till mig så att jag kan få mig en tankeställare och få en chans att rätta till det om det är opassande eller så. Om personer går och pratar bakom ryggen på mig utan att säga till mig, tycker jag att det är svinigt som fan! Då har jag ju ingen chans att försvara mig, förklara mig eller förändra mig.
  • lollisen
    Anonym skrev 2009-08-02 12:36:31 följande:
    men det är väl ändå lite skillnad om luftar dom framför din syster eller om du gör det framför hennes man?jag tycker det bara är onödigt att riskera att ev. göra andra obekväma när det som sagt inte alls behövs (man kan ju ha tuttarna hängandes i det lösa lite privat) vad är det som sager att mannen heller är så bekväm med det? och det är ju inte alls så lätt för alla att tala så öppet om det och säga typ -kan du stoppa in pattarna igen innanför tröjan tack) hör lite till sunt förnuft tycker jag..
    Det är ju skitlätt att säga nåt liknande, det är ju familjen vi pratar om här! Det ska väl inte vara så darn svårt att kläcka ur sig att man ogillar se någons bröst?

Sen vet jag ju inte hur mycket TS överdriver heller, först står det klart och tydligt att systern ammar och visar lökarna framför hennes man, sedan ändrades det til att hon luftade dem och satte sig jämte mannen. Det eskalerar hela tiden från hur TS såg ut från början.

Att TS är svartsjuk råder det väl inga som helst tvivel på? Då man är svartsjuk är det otroligt lätt att man tolkar in felaktiga saker i beteenden.

Men jag vet inte.. Utgår bara ifrån vad som står och hur jag tror att jag själv hade hanterat situationen.
Svar på tråden Min syste klänger efter min fästman