• lollisen

Min syste klänger efter min fästman

Anonym skrev 2009-08-02 15:15:23 följande:
    lollisen: du har flera gånger nämnt att ingen talat med systern i sig.. undrade om du sett att hennes mamma tydligen tagit ett snack om detta mendu svarade inte..(?)
    Jag såg/läste att mamman och systern ünt so weiter hade diskuterat saken innan de hintat systern om detta. Eller menar du nåt annat? Möjligt att jag missat nåt. Då får du gärna visa mig isf.

DEt jag inte förstår är att varför kan man inte ha en rak och ärlig kommunikation om saker och ting istället för att det ska blossa upp till världens grej?
  • lollisen

Anonym (svartis?) skrev 2009-08-02 18:51:29 följande:

är den här tråden igång fortfarande?? har hon inte tagit itu med sitt svartsjuka beteende?
    Nej, nu är det tydligen jag som är svartsjuk på ensamstående förstföderskor.
  • lollisen

Anonym (svartis?) skrev 2009-08-02 18:56:16 följande:

oj hejsan hoppsan! det låter som nått att vara sotis på... verkligen. sköna vinklingar i den här tråden.
    ha ha ha.. jag veeeet... Tog verkligen åt mig och ska uppsöka psykolog imorgon det första jag gör! Jag vill verkligen inte känna svartsjuka för cyberförstföderskor som är ensamstående och som har en syster som skriver om en tråd om denne.... ?

Nä jag förstod knappt det där själv, I'm in a big need of a psykolog damn it!
  • lollisen

Anonym (svartis?) skrev 2009-08-02 19:09:10 följande:

haha mm lika bra att söka hjälp omgående. my god att folk orkar. undrar hur dom fungerar i verkliga livet, om dom är lika svävande i det blå eller har nån kroppsdel på jorden.
    De flesta verkar vara väldigt lik kossor i flock.

Jo, men tänk efter lite.. Kossor är ju i flockar, är där typ en ko som skelar med ögonen så blir denne utmobbad. Om någon är liiiite olik de andra, så får de stå utanför själva flocken.

Sen är det som så, att man märker på många härinne (OCH i verkliga livet) att de är lata i sina fetthjärnor!
    Det är lättare att tränga in sig i sina flockar, hålla med och följa strömmen, än att faktiskt engagera sig i andra eller i frågor och tänka lite mer på djupet.
    Det är ju faktiskt lättare att döma ut folk, så slipper man engagera sig!
    Lättare att döma ut tillsammans i grupp, så att man känner en slags samhörighet..

Blääää...

Ja,jag är en bitterfitta just nu för att jag blir så trött på att människor är så fördömande...
  • lollisen
    Anonym skrev 2009-08-02 22:55:18 följande:
    Du var mig en rolig liten filur, jag lovar att skratta med dig och inte åt dig. Jag kan inte förstå alla reaktioner på dina inlägg. Med tanke på att du har en egen syster som flirtar och med din man och kan identifiera dig med ts. Fattar inte ts att du har varit i samma situation som henne och kan försäkra henne om att hon bara inbillar sig och att hon är svartis.Sen kan jag inte förstå hur stora härliga bröst kan vara förföriska.
    Jag skrattar iallafall åt detta inlägget ganska rejält faktiskt.
    Har jag en syster som flirtar med mina män? -Nej.
    Skulle jag bli svartsjuk OM hon skulle göra det? -Nej.
    Kan jag identifiera mig med TS? -Nej.
    Kan jag förstå att stora härliga bröst kan ses som förföriska? -Ja, MEN inte då det hänger ett barn å snuttar/precis har gjort.
  • lollisen
    Anonym skrev 2009-08-03 00:25:29 följande:
    Du skulle bli förvånad om du öppnade ögonen och tog dig en titt på vårt samhälle, allt är inte så sockersött som man gärna vill tro.Det finns faktiskt folk som tänder på bröst även om det är en bebis närvarande, ledsen att behöva göra dig besviken. Men världen är grym, tragiskt men sant.
    Okej?
    Well, för mig existerar det värre grymheter än att någon uppskattar att se ett par bröst liksom.
    Jag har ingenstans skrivit att allt skulle vara sockersött, det är jag väl medveten om att verkligheten inte ser ut så. Särskilt inte i ett samhälle som dömer ut varandra så hårt som det gör idag. DET är tragiskt och grymt.
  • lollisen
    Anonym skrev 2009-08-03 00:50:09 följande:
    men vadå tror du inte att många män tänder på kvinnors bröst bara för att dom HAR ammat? varför skulle dom inte? bröst fortsätter ju ändå att vara bröst ju... förstår inte det där med att gå omkring med brösten hängandes efter att man slutat amma, bland folk..
    Jag menade då en mamma kommer ut från sovrummet tex, med ena bröstet på luftning då hon precis ammat sitt barn. Tvivlar på att majoriteten skulle finna detta upphetsande, men självklart finns det väl de som gör det med.
    Ser det bara inte som ett jätteproblem.
  • lollisen
    Anonym skrev 2009-08-03 01:18:58 följande:
    finns nog väldigt många män som skulle bli minst lika attraherade/vissa kanske lite generade/obekväma av ett bröst i den situationen som dom skulle bli om en kvinna tog upp tröjan och visade pattarna... vad är skillnaden liksom? är ju inte nåt barn som ligger vid bröstet och äter ju..hmm..
    Fast, jag har inte läst att systern liksom drog upp tröjan framför nyllet på ts man och tryckte upp dem där...
    Jag läste att systern kom ut med bröstet utanför tröjan. Precis som då man luftar brösten efter amning...? Men jag kanske tolkade helt fel, det är säkert som så att systern är en elak jävel som vill visa upp sina mjölkstinna bröst, drar upp tröjan och slänger runt med dem i tid och otid..? Låter mer troligt..
  • lollisen
    Anonym skrev 2009-08-03 01:24:35 följande:
    men lufta brösten?..kan man inte fortsätta göra det i rummet då en stund till innan man går ut till andra ?
    Klart man kan. Likväl som att man även kan säga till om man känner sig besvärad... What's the deal liksom?
  • lollisen

Anonym (herregud) skrev 2009-08-03 12:55:47 följande:

men de sa ju ifrån??hon fattar väl inte subtila hintar... "i sina fetthjärnor"???ja, gärna, ju mer fett desto snabbare synapser, ta i trä...
    Alla förstår inte subtila hintar, eller ens vad de där subtila hintarna är för...

Varför inte tala klarspråk som vuxna människor istället? Hur svårt är det?
  • lollisen
    Anonym skrev 2009-08-03 13:23:10 följande:
    men hallå alltså.. du verkar ju bara skummat igenom texten.. om du ska svara kan du väl läsa igenom ordentligt vad jag skrivit och varför jag svarade så.. Har aldrig påstått att systern bara slet upp tröjan, har läst ts. alla kommentarer lika väl som du.. jag gjorde en liknelse om du inte förstod det.
    Okej, jodå jag har läst tråden i stort sett från början och jag förstår inte varför du drar in en sådan liknelse då den är helt irrelevant för tråden...?
  • lollisen
    Anonym skrev 2009-08-03 13:53:25 följande:
    Ja, det är ju såååååååå lätt och absolut inget pinsamt att be någon att stoppa in tuttarna i bh:n efter ammning.- Du ursäkta, jag vet att vi är i ditt hem nu, men vill du vara så vänlig och ta på dig bh:n igen.
    Men de var ju inte hemma hos systern?

och ja, det är väl inte svårt att säga att man känner sig besvärad av någons nakenhet om man nu är det?
    Eller så kan man skämta om det som jag skrivit i tidigare inlägg, så blir det inte lika spänt.
  • lollisen
    Anonym skrev 2009-08-03 14:01:50 följande:
    varför skulle det vara irrelevant?! läs igen så KANSKE du fattar innebörden..
    För att du blandar in sådant som inte har hänt, därför anser jag det vara irrelevant.
    Du behöver absolut inte sjunka så lågt att du skriver nedlåtande till mig, finns ingen anledning för sandlådenivå här? Eller hur?
  • lollisen
    Anonym skrev 2009-08-03 14:17:51 följande:
    vet du vad.. DU kanske tillhör en av dom som inte tycker det känns jobbigt att säga en sån sak.. men jag slår vad om att det är JÄVLIGT många som tycker sånt känns jobbigt som faan av olika anledningar..du är verkligen långt ifrån den skarpaste kniven i lådan om du har noll förståelse för det, vilket du verkar ha av dina kommentarer att döma ... tja när man läser här inser man ju att det vimlar av brudar som du som saknar det sunda förnuftet.. som måste få allt sagt i ansiktet för att fatta ett dyft.. tja lärorikt.
    Well, okej. Du vill alltså hålla diskussionen på sandlådenivå? Ja, det kanske funkar så i din vardag, att ser inte alla på samma sätt som du, så är de dumma människor?

Inte speciellt givande.

Jag dömer ingen. Däremot förstår jag inte varför det är så svårt att faktiskt vara vuxen nog att säga ifrån då det inte känns bra?
  • lollisen
    Anonym skrev 2009-08-03 14:21:25 följande:
    klart.....DU skriver ju ALDRIG nedlåtande saker..*snark*
    Där pratade jag om människor i allmänhet, inte riktat till någon specifik.

Har jag skrivit nåt nedlåtande till dig/om dig?
  • lollisen
    Anonym skrev 2009-08-03 14:26:18 följande:
    jaha så det har inte hänt att syrran gick runt med pattarna hängandes utan att barnet ammades.. (för det är det enda jag påstått) sen JÄMFÖRDE jag och sa att många kan finna detta LIKA besvärande som om man skulle dra upp tröjan och visa pattarna.. jag har INTE skrivit att syrran gjort så..
    Om systern kommer ut ur sovrummet där hon precis har ammat, och har ena bröstet utanför tröjan, så kan man ju anta att det är för att lufta bröstet? Det låter mest logiskt, mer logiskt än att hon faktiskt går runt på detta sätt för att visa upp sig. För hur smickrande är det att låta ett bröst hänga ut nedanför tröjan, ovanför/under en BH egentligen?
  • lollisen
    Anonym skrev 2009-08-03 14:30:09 följande:
    nä visst det är ju inte alls nedlåtande att påstå att många här inne är lata i sina fetthjärnor bara för att dom inte resonerar som du...du är rolig du.
    Du verkar ha lite läsförståelse, eller så tolkar du in alldeles för mycket i det du läser. Eftersom det inte står någonstans att inlägget var riktat till alla härinna på FL eller att det är för att människor inte resonerar som mig.

Jag skrev inlägget i frustration, då alldeles för många människor är dömande. Jag är less på detta ständiga dömande så fort något inte är inom "ramarna" så att säga.

Det inlägget var i stort sett helt känslostyrt och jag har inte på nåt sätt menat att allt jag skrev där urskildrar den totala sanningen eller verkligheten.
  • lollisen

"Nja visst får hon amma, men medans vi satt o käka frukost idag så kom hon in i köket med ena tutten hängandes från bhn o en halvsovande unge i armen o kolla in min man om han kolla in henne? O så börja hon fråga tillgjort med sexuell ton i rösten om han sovit gott o vad han tycker om sverige..hon totalignorera mig! Skulle inte ni bli svartsjuka lr?"

Så skrev TS om att flasha boobsen... Är det så markabelt beteende egentligen?? Att man har en halsovande unge i armen med bröstet utanför? Hade hon planerat denna graciöst förföriska syn in i minsta detalj, så hade hon förmodligen skippat ungen på armen, låtit bröstet synas på ett mer smickrande vis kan man antaga...

Allt det andra TS skrev, är hennes tolkning av det hela vilken inte behöver överrensstämma med verkligheten, särskilt inte då hon (TS) är svartsjuk och sådär.

• lollisen
    Anonym skrev 2009-08-03 14:44:08 följande:
    du likade ju dom flesta (som du själv påstår) vid kossor.. är inte det lite nedlåtande ?
    Anonym skrev 2009-08-03 14:48:34 följande:
    du sätter ju dig själv på en pidestal när du påstår att dom flesta andra människor (givetvis inte du) inte har förmågan att engagera sig i andra eller i frågor och tänka lite mer på djupet.. konstigt nog kommer du ofta med sånt när andra inte tänker som du..
    Men snälla människor? Har ni inget vettigt att tillföra diskussionen som handlar om topic och därför börjar denna ramaskri om ett inlägg jag skrev i frustration som INTE var riktat mot någon. Bara tankar i ren allmänhet. Jösses..

Jag har inte på nåt sätt påstått att människor är lika kossor för att de inte resonerar som mig. Är det svårt att förstå?
    Jag liknande människor som dömer det första de gör med flockbeteenden som tex bland kossor.
Svar på tråden Min syste klänger efter min fästman