• Fama123

Gubbnamn 20-30-tal, hjälp!

Lillebror kommer om ca 6 veckor, pojke nr 3. Storebröderna har gubbnamn som var pooulära på 20-30-talet och vi vill att lillebrors namn ska passa in i gänget.

Vi vill INTE ha ett namn som börjar på A eller E, det är redan upptaget. Namnet ska allra helst ha nordiskt ursprung men inte fornnordiskt, som Oden eller liknande. Det får inte ligga på topp 100.

Så, kom igen, alla gubbnamn ni kan komma på som var populära i början av förra seklet

• Svar på tråden Gubbnamn 20-30-tal, hjälp!
  • Syster Luring

Vet inte hur det ligger till på 100-listan men vi har Sixten, Gunnar och Svante som förslag till vår lillkille som kommer om några veckor.

Vi gillar även Folke, Tage och Nils.

Vad heter era pojkar?

August -95 & Lillebror -09 ♥
  • Fama123

ja de är fina fast jag känner Svante och Gunnar och Folke och Nils.... Visserligen i äldre tappning men ändå. Jag gillar Tage.

• Miss88

Lars
    Per-Olof
    Stig
    Sven
    Torbjörn
    Torsten
    Bo
    Harry
    Arne
    Bror
    ..............nu har jag nog tömt min hjärna på namn från gubbar för den här gången. Hoppas du gillar nåt.

• Fama123

Miss88: tack! Några är dock lite för unga gubbar för min smak, mer pappa än morfar, men allt är välkommet.

• Nyfiken gul

Stig, Reinhold hette min morfar som var född 1920.

Edvin

Torsten

Harry

Gösta

Björn

Leif

Göte

Oskar

Victor född 10/6 - 2008- - vår älskade son!
  • Fama123

Nyfiken gul: Leif heter min pappa så det går väldigt mycket bort. Stig är bra fast vi har en kompis som heter så. Vartannat barn heter Oskar. Harry = Harry Potter = kändiskopianamn. Och så vidare, jag är hemskt kräsen!

• Syster Luring
    Nyfiken gul skrev 2009-08-01 20:33:17 följande:
    Stig, Reinhold hette min morfar som var född 1920.EdvinTorstenHarryGöstaBjörnLeifGöteOskar
    Jag gillar Göte och Torsten!

Sambons morfar hette förresten Sten, det hade han ett önskemål om tidigare. Algot är också fint, det betydet Götisk man jfr Al Guti i filmerna om Arn (sambon=östgöte)
    August -95 & Lillebror -09 ♥
Svar på tråden Gubbnamn 20-30-tal, hjälp!