• Fama123

Gubbnamn 20-30-tal, hjälp!

Lillebror kommer om ca 6 veckor, pojke nr 3. Storebröderna har gubbnamn som var pooulära på 20-30-talet och vi vill att lillebrors namn ska passa in i gänget.

Vi vill INTE ha ett namn som börjar på A eller E, det är redan upptaget. Namnet ska allra helst ha nordiskt ursprung men inte fornnordiskt, som Oden eller liknande. Det får inte ligga på topp 100.

Så, kom igen, alla gubbnamn ni kan komma på som var populära i början av förra seklet

• Svar på tråden Gubbnamn 20-30-tal, hjälp!
  • Lily78

Åh va glad jag blir av denna tråden, så många otroligt fina och charmiga namn!!! Jag gillar gubbnamn och är ganska övertygad om att min lilla kille i magen ska heta Algot, älskar det namnet men sambon är inte road...

Andra gubbnamn som jag gillar är

Ture
    Malte
    Vidar
    Helmer
    Hjalmar
    Fridolf
    Helge
    Julius (om det är ett gubbnamn?)
    Egon
    Tage
    Henry
    Harry
    Torsten
    Vilhelm
    Sune
    Sigurd

Vad heter dina andra två söner?

• Jalapeno

rätt fast helt fel alltså

Fama123 skrev 2009-08-02 08:51:55 följande:
    Almar är fint men alldeles för likt storebrors namn. Tor heter vår (ännu) yngste son i andranamn, men det är fint det med.
  • Fama123

Malte - heter varannat barn nu för tiden.

Bertil - för ung gubbe

Valter - var på plats 1 fram till för ett tag sedan, det är på tok för populärt tyvärr.

Hinner inte kolla mer nu, ska på 4-årskalas men återkommer.

• Lilla Blå 09

Några namn från min släkt med rätt "tid" och kvalifikationer :) :

Harald (tror inte det nämnts tidigare)

Sverker

Valdemar

Alla tre är av nordiskt ursprung och ligger inte på topp 100. Gillar Harald bäst själv efter min bästa morfar, :) ! Lycka till!

Svar på tråden Gubbnamn 20-30-tal, hjälp!