Inlägg från: gosfisen |Visa alla inlägg
  • gosfisen

    Love, Wilhelm, Axel, Moa och Siris tråd

    Tack för ny tråd, tiggr!
    Välkommen Alva Hoppas ni har det bra allihop.

    Här går semestern mot sitt slut, på måndag blir det vardag igen... sju veckor kvar att arbeta, så det kommer vara nedräkning fr o m nästa vecka.

    Hoppas på att det fina vädret verkligen kommer nu igen som det ser ut. Skulle vara skönt att avsluta med några dagar på stranden.

  • gosfisen

    Hej på er!
    Tillbaka i vardagen igen. Men det känns rätt så skönt. Är ju bara för en kortare period, sedan blir det hemmavardag...
    Vad gäller pottträning hade jag höga ambitioner inför semestern men det gick inte så bra. Tror helt enkelt att Axel inte är redo än. Han sitter på potta/toalett ibland men när vi har tränat med kalsonger kommer det lika ofta i byxan. Tror han går o "småskvätter" när han har blöja på sig och glömmer av sig när han inte har blöjan. Men han tycker det är jättepinsamt att bajsa nu. Vill absolut inte att man ska prata om när han gjort det i blöjan och det tar ett tag innan man får byta.
    Jag tror att så länge man pratar om alternativet potta/toalett så kommer det så småningom. Ingen idé att stressa.
    Men med nästa barn ska vi träna tidigt. Har kompisar som satte tjejen på potta efter varje måltid och när de såg att hon var på väg att göra nr2, och hon är nu blöjfri dagtid (född maj-07).

    En förändring hann vi med iallafall:
    Axel har slutat med napp i sommar. Gick över förväntan.

  • gosfisen

    Det vore jättekul om vi kunde få till en träff Var ju ett tag sedan nu, senast vi var med var i Slottskogen förra sommaren...

  • gosfisen

    Lördag eller söndag på förmiddagen skulle passa oss perfekt...

  • gosfisen

    Jag skulle nog kunna någon dag i veckan, jobbar 50% nu. Axel är eg på dagis, men det går ju att ordna...

  • gosfisen

    Vi kan väl testa... Den här tråden finns ju kvar ett tag till om det skulle vara så.

  • gosfisen

    Hade ju varit roligt om alla kunde vara med... eller så många som möjligt
    Vi kan imorgon måndag eftermiddag/kväll och onsdag, såvida jag inte ligger inne på förlossningen... knappt tre veckor kvar till BF och magen känns sprickfärdig så man vet aldrig när det blir.

  • gosfisen

    Axel är född 5 dgr före BF. Känns som det har gått och både fort och långsamt, har framför allt inte hunnit tänka så mycket på graviditeten denna gången... förutom foglossningarna som gör sig ständigt påmind.
    M är bortrest till imorgon, så jag hoppas verkligen inte det sätter igång de närmsta dagarna. Jobbar min sista vecka nu oxå, men bara halvtid (knappt), sedan är det fritt fram

Svar på tråden Love, Wilhelm, Axel, Moa och Siris tråd