• Koloraturell

Rollspel!

Berätta om era rollspel ni har i eller utanför sängen, vilka karaktärer är ni? hur är ni? Hur kom ni på att ni gillade rollspel? Dirty fantasier eller "fina pjäser" spelar ingen roll, rollspel som rollspel!

Jag har aldrig sysslat med det själv nämligen. Berätta! :D

• Svar på tråden Rollspel!
  • Vassandra
    Tantor skrev 2009-08-13 16:34:04 följande:
    Ett annat sätt kan vara att göra det lite mer publikt, spela rollen att man inte känner varandra, råkar bara ses på krogen eller något och sedan ragga upp/bli uppraggad, på väg hem så blir det grovhångel i någon portuppgång som går hett till, alltid med risken att bli "upptäckt"
    Ja, detta är faktiskt ingen dum idé. Att ta med sin partner på krogen och där utöva rollspelet som går ut på att ingen annan skall förstå att ni redan är tillsammans. Då blir det att försöka ragga upp och få till att gå hem tillsammans. Detta skulle faktiskt kunna vara hur roligt som helst, framförallt om andra krogbesökare blandades in, ovetandes, i rollspelet.

Bartenders är självklara att dra in i detta och även besökare som sitter intill. Jag får visionen att göra detta vid bardisken. Tjejen sitter och tar en drink ensam och in kommer Mister Hunk och sätter/ställer sig brevid för att försöka ragga upp denna 'okända' tjej. Under kvällens gång frågar tjejen besökare på barstolarna invid om råd eller säger vad Mister Hunk precis sagt till henne. Bartenders bilr också indragna. Inte så dumt alls. Det är dessutom ett litet mer avancerat rollspel när det är både publikt och involverar andra människor. Skådespelartalang kommer att väga in här.

Hm, inte dumt alls.
  • Meegol
    Vassandra skrev 2009-08-14 21:08:26 följande:
    Ja, detta är faktiskt ingen dum idé. Att ta med sin partner på krogen och där utöva rollspelet som går ut på att ingen annan skall förstå att ni redan är tillsammans. Då blir det att försöka ragga upp och få till att gå hem tillsammans. Detta skulle faktiskt kunna vara hur roligt som helst, framförallt om andra krogbesökare blandades in, ovetandes, i rollspelet.Bartenders är självklara att dra in i detta och även besökare som sitter intill. Jag får visionen att göra detta vid bardisken. Tjejen sitter och tar en drink ensam och in kommer Mister Hunk och sätter/ställer sig brevid för att försöka ragga upp denna 'okända' tjej. Under kvällens gång frågar tjejen besökare på barstolarna invid om råd eller säger vad Mister Hunk precis sagt till henne. Bartenders bilr också indragna. Inte så dumt alls. Det är dessutom ett litet mer avancerat rollspel när det är både publikt och involverar andra människor. Skådespelartalang kommer att väga in här.Hm, inte dumt alls.
    Glad you liked it!
  • Meegol

Läste en bok för en tid sedan som heter tärningsspelaren, och den skulle man kunna använda lite.
    Går kort ut på att båda skriver ner vad som skall hända på lappar och ger dessa ett nummer från 1-6, därefter slår man helt enkelt en tärning för att se vilket rollspel man skall välja. Om både hon och han har skrivit 6 lappar var väljer man båda de lappar som har det nummer som tärningen visar, därefter slår man tärningen på nytt för att se om det blir 1-3 eller 4-6. Blir det de högre siffrorna väljer man hennes lapp, blir det de lägre väljer man hans lapp.
    Vad det står på lapparna kan ju vara sex i en portuppgång, chef/sekreterare, lärare,lärarinna/elev, sex i en hiss osv.

Kan bli ganska roligt.

• Anonym

Vi har prövat lite "age-play", jag är den stygga skolflickan som får gå till rektorn för att få smisk för att jag kommit för sent till skolan exempelvis, fått ha blöja för jag kissat på mig, mycket pinsamt att vara tvungen att gå ut så, med blöja, kort kjol, flätor i håret... Hemma får jag suga "pappas klubba".

• Vassandra

Har aldrig hört talas om Tärningsspelaren, men idén är det absolut inget fel på. Det låter alldeles utmärkt roligt. Sådana här idéer är bra att dela med sig av.

Jag har en vän (kille) som har en liknande lek med sin tjej. Han brukar fråga 'Min eller din?' vilket betyder skall vi utagera min elller din fantasi. Då har han sitt favoritrollspel i form av Quarterback/Cheerleader och hon har sitt rollspel där han är inlåst i en källare och måste vara hennes sexleksak.

De tävlar om vilket rollspel de skall utöva, det kan vara att springa först till en plats, vem som äter upp maten snabbast eller att klunsa om det. Inte riktigt samma sak som Tärningsspelaren, men ytterligare ett sätt att spela om vilket rollspel som skall till.

• Meegol

Quarterback/Cherleader lät ganska kul

• Zamorak

husvärden o den pilska hemmafrun, köp en ny möbel och få den levererad hem ehm alltså mannen eller kvinnan som låtsas leverera

• Nordic

De rollspel jag gillar bäst är:
    - schoolgirl
    - sekreterare/chef
    - hotellreceptionist/gäst
    - konferenssex

I konferenssexet träffas man t ex i baren, slår följe upp i hissen, där det kan börja med en hand under kjolen för att sedan bli grymt hotellsex :)

• Rollspel
    Ja, detta är faktiskt ingen dum idé. Att ta med sin partner på krogen och där utöva rollspelet som går ut på att ingen annan skall förstå att ni redan är tillsammans. Då blir det att försöka ragga upp och få till att gå hem tillsammans. Detta skulle faktiskt kunna vara hur roligt som helst, framförallt om andra krogbesökare blandades in, ovetandes, i rollspelet.

Bartenders är självklara att dra in i detta och även besökare som sitter intill. Jag får visionen att göra detta vid bardisken. Tjejen sitter och tar en drink ensam och in kommer Mister Hunk och sätter/ställer sig brevid för att försöka ragga upp denna 'okända' tjej. Under kvällens gång frågar tjejen besökare på barstolarna invid om råd eller säger vad Mister Hunk precis sagt till henne. Bartenders bilr också indragna. Inte så dumt alls. Det är dessutom ett litet mer avancerat rollspel när det är både publikt och involverar andra människor. Skådespelartalang kommer att väga in här.

Hm, inte dumt alls.

Hej! Låter spännande med rollspel på krogen=) Jag känner att jag behöver lite bra "raggningsfraser" och vad man absolut ska undvika att säga i baren den man raggar upp..tacksam för svar!=)
  • Aprille

Så mycket inspiration! ;) Bara fantasin sätter gränser! Har själv många underbara minnen från en indonesienresa när jag lärde känna Raul, en oerhört levande människa, som hade många egna idéer! Jag var sjöjungfru i nöd och han var den pilske fiskaren som fick mig i sitt nät! Visst kunde han hjälpa mig tillbaka i havet men på vissa villkor.... ;) säger inte mer om det här! ;) Med min sportiga älskare som tränar kampsport brukar vi ha ett spel där han är en smygande Ninja som kommer in genom fönstret för att ta vad han vill ha!! (Och det får han ju så klart!) När man var yngr e och osäkrare blev deg ju mer klassiska rollspel som charkuterist och missnöjd kund! Ser frm emot många spännande och inspirerande inlägg!

Älskande. Dansande. Levande! Stolt mor till tonårsson, djärv utforskare av kosmos.
  • Anonym (new)

Har provat rollspel. Väldigt upphetsande och ett grymt förspel.

Senast så var jag en kille som svarat på en annons att ställa upp som modell för en tjej (min fru) på konstfack som skulle teckna människokroppar.

Till en början så poserade jag med kläder på. Sen kom frågan om jag ville posera endast iklädd underkläder. Lite blyg och försiktig gick jag med på det. Jag fick beröm för min kropp och många kommentarer var "tvetydiga" så att säga...

Sen kom frågan om jag ville posera naken då hon behövde öva på sån teckning också. Även här var jag lite blyg och så men gick med på det. Det kom fler uppskattande kommentarer och frun visade att hon började "gilla det hon såg" så att säga.

Sen kom frågan att hon gärna ville teckna av en man med stånd så hon undrade om jag kunde tänka mig att få stånd. Återigen lite blyghet men samtidigt början till kaxighet så jag runkade upp ett stånd. Jag såg att hon smekte sig själv men dolde det bakom teckningsblocket. 

Jag fick posera mer och sen behövde jag flytta nära så att hon kunde göra en "detaljstudie". Hon sade även att hon behövde röra mig för att kunna göra ett bra teckningsjobb och att ju fler sinnen som involverades desto bättre.

Nu var det hon som började bli lite blyg och jag mer kaxig så jag ställde mig med ståndet nära framför hennes ansikte. Hon kände och klämde på mig samtidigt som jag såg att hon smekte sig själv. Så jag föreslog att fler sinnen kunde användas och tryckte mig sakta in i hennes mun. The rest is history.

• Anonym (Zingo)

Vi leker att jag är fotograf. Sedan blir det efter lite övertalning mindre och mindre med kläder kvar.

Ibland att min fru är ett ragg från krogen. Hon är en gift småbarnsmamma. Just den här kvällen har hon ägglossning och är extra kåt. Efter ett tag så säger hon att jag inte får spruta i henne just pga av den anledningen . Fast Efter ett tag bönar och ber hon att jag ska sputa i henne och göra henne gravid. Riktigt trevligt 😃

• Anonym (Rollspelaren)

Drakar och Demoner och Mutant: År 0 är två favoriter. Spelar oftast anka i båda. Kult går också an, och ibland Western, även om tidsandan blir lite väl rasistisk. 

• KimLinnefeldt

Min fru testade med mig för några år sen, men har inte velat göra det igen. Tyvärr, det var väldigt upphetsande.

Eftersom jag saknar fantasi i vårt sänglag så har jag sexchat med anonyma andra istället. Hett det också. 

• max32

Hm, inte dumt alls.
    Har du provat detta? 
Svar på tråden Rollspel!