Inlägg från: sambima |Visa alla inlägg
  • sambima

Scrapbooking!

Hallå alla!
    Ville bara säga att även jag scrappar!

Är nyfiken på hur många av er är på yahoo gruppernas svenska scrapbooking sidor... tänkte om man träffats där?!
    Hi, hi... fast jag avslöjar mig inte ännu...

groups.yahoo.com/scrapoholic
    groups.yahoo.com/scrappaenkelt

är några tips

• sambima

scrappamera.nu så får man ett mejl med frakten och den totala order summan innan du betalar. Jag är säker på att om du tycker det är för dyrt så kan du prata med henne och ev. annulera köpet. Men jag har inte uppfattat hennes frakt som dyrt alls - det är enligt postens avgifter så.

• sambima

Så könt! Det är lite regn och moln ute... då kan jag scrappa utan skuldkänslor för att jag borde vara ute och vara aktiv!

• sambima

Ann-Marie!

Beställde en QK förra veckan, rädd för att den fastnat i tullen :-/
    Håller tummarna för att den iaf anländer imorgon och att tullavgiften inte är alltför dyr!

Köpte 3 dies samtidigt... längtar till nästa månad då jag kan beställa fler. =)

Är du medlem i scrappaenkelt? Hi, hi... tror jag vet vem du e...!

• sambima

Hej Jannice!
    Titta på denna graviditetsalbum! En av de finaste jag sett!

miasscrapbooking.derenback.se/

I menyn hittar du albumet.

Mina tips:

Hitta bra cardstock (kartong) att ha som en grund - då blir layouterna stabilare. Därefter så funder noga på hur du vill att design och färg ska vara i ditt album. Antar att du vill hålla det enhetligt i graviditetsalbumet.

Lycka till!

Sambima *vill också scrappa graviditetsalbum snart

• sambima

Ja, det finns alltså speciell sorts syrafria kartong som är bra som underlag. Jag har mina sidor (scrappar i A4) i plastfickor fr Esselte special och jag gör så att om jag vet att den LO som sitter bakom har kartong som grund då kan jag scrappa ena sidan utan kartong. Men det blir instabilare.

Jag har dem i plastfickor för de skyddar mer - kladdiga händer osv.

Se också till att använda fotoklisterlappar som är syrafria (ca.500st för 25-35kronor). De använder du för att montera.

• sambima

Layout =) Den sida som du "bygger" upp. =)

• sambima

Canson säljs i måleriaffärer, om ni har nåt ställe som säljer panduro saker. Om du bor i närheten av Stockholm så har vi Papprika som säljer scrapbooking saker! =)

Annars går det att beställa på nätet.

Det viktiga är att det är syrafritt så att korten inte gulnar och sen förstörs lagom till du får barnbarn...

Svar på tråden Scrapbooking!