• Mysgos

Mirakeltråden - del 9

Mirakeltråden - del 9

Dags igen för en ny tråd!
    Tiden bara springe iväg och så gör även sommaren.
    Men ännu kan vi njuta lite till av varma sommardagar och härliga bad med våra sköna 2 åringar!
    Och denna tråd kommer även räcka in till hösten, så vi får väl se hur många trotsiga 2 åringar vi har då i tråden.

Här är listtråden där vi skriver in vad våra 2 åringar väger, men även vad ny tillskotten väger!
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m44774246.html
  • Svar på tråden Mirakeltråden - del 9
  • Mysgos

Då håller jag tummarna att de hittar något så de kan göra något åt det Singah!!

Själv är min semester slut idag, men eftersom jag tagit ut mammadagar varje måndag augusti ut så är jag ledig även idag.
    Känns ju rätt ok om man säger så *ler*

Idag ska vi gå till dagis och hälsa på, det var 5 veckor sen han var där och jag känner att en liten mini inskolning nog inte sitter helt fel.
    KRAMIS

♥ (¯`°?.¸ ♥Mamma till Viktor - våran lilla segrare!!♥¸.?°´¯) ♥
  • Mysgos

Jaha, så var man tillbaka på jobbet igen då efter semestern!
    Känns helt ok och jag känner mig full med energi, skönt att det kan känna så.
    Har haft en ljuvlig semester och mycket kraft har återhämtats!!
    Precis som en semester ska vara....

Viktor tyckte det var kul att komma till dagis imorse, han sprang in till sina älskade bilar och hade knappt tid att ge mig en hejdå kram. Men jag fick både hejdåkram, slängpuss och vink i fönstret innan han dök ner till sina bilar igen!!

• Mysgos
    Drew: åååå vad härligt!! GRATTIS!!!!!
  • Mysgos

Idag på kafferasten berättade en kollega till mig att hans vänner hade gjort en insemination och när barnet föddes så var det en dvärg.

Trodde inte sånt kunde ske!
    Blev jätteförvånad!
    Vad har de för koll på spermabanken?
    Får vem som helst komma och lämna ett prov utan att de kollar upp mannen ifråga alls?
    Jag menar, de lär ju ha märkt när någon knappt når över disken och försöker lämna in sitt spermaprov att personen ifråga var en dvärg.....
    Det måste väl ändå vara en genetisk orsak till att en människa blir en dvärg?
    Eller?

• Mysgos
    lilla fru snigel skrev 2009-08-13 10:02:34 följande:
    Vi gör väl som sist, delar på kostnaderna ni får?Hemma och vabbar idag. Ida har gråtit hela natten. :( Vet inte vad som var värst, växtvärken eller ont i magen som hon klagade på. "Illa magen, illa benet" sa hon hela tiden. Skönt iaf att hon kan tala om vad som är fel. Hade inte hjärta att väcka henne när hon äntligen somnat, för att sedan släpa iväg henne till dagis efter den här natten. Funderar också om det var ett bakslag efter att hon börjat dagis igen. I måndags så skickade hon iväg A men igår hade hon varit ledsen sa personalen. Hon hade stått och sagt så här: Mamma bobbbar, pappa bobbar, Ida dadis. Ida gå hem, mamma kommer snart... *pluttan*
    Usch vad jobbigt!! Det var BRA att du var hemma med henne idag tycker jag.
    Gumman....
  • Mysgos

Men är det verkligen inte en genetisk sjukdom om man är en dvärg och då menar jag inte sjukdomen som din moster har Snigel, för 1.42 är väl egentligen inte dvärg "storlek" de blir ju sällan över metern.
    Jag har försökt googla lite på saken och där hittar jag bara att det är en genetisk sjukdom och att den däremot kan hoppa över en generation. Så mannen som lämnade behöver inte vara dvärg själv men ha nära släkt som är det.

Det jag känner mig undrande över är varför inte en sperma bank kollar detta?
    Jag menar, man kan på vissa ställen få välja hårfärg och ögonfärg osv när man får donerad sperma, men borde man inte då också vara lite "säker" på att inte få genetiska sjukdomar på "köpet"?

• Mysgos

Jag menar inte heller på något sätt att jag inte skulle älska det barnet bara för det föds som en dvärg, (kortvuxen som JsN säger att det heter). Alla barn är ju unika och jag vet att  vad som än hade drabbat Viktor hade jag älskat honom LIKA mycket ändå. Jag tyckte bara det var konstigt att en spermabank inte hade försäkrat sig om att detta inte skedde. Det är ju synd att föra dåliga gener vidare tänker jag, om man kan förhindra det. Men om det är så att det kan ligga latent och det förmodligen även ligger latent hos mamman, så är det ju inte något spermabanken kan göra något åt!

Idag är jag och Viktor lediga!! Såååååå skönt.

• Mysgos

Postis: Usch vad obehagligt och de är ju så små de små liven så de klarar ju inte så mycket, klart ni blir oroliga! Skönt att allt verkar ha gått bra iallafall. *kramar om er*

Rajan: Blir nyfiken, vad säger pojkarnas mamma/pappa när de är så hårdhänta? Gör de ingenting åt det? De kan väl inte bara sitta och titta på när deras barn gör så mot er dotter och din hund?

Ego: Som ni märker lägger jag mig inte i era disskussioner om en träff, jag känner att jag inte orkar engagera mig i en resa till Arboga eller en träff med er. Jag är ledsen, men jag tackar nej. Jag behöver all min energi för att orka med mammas sjukdom och vår egen vardag här hemma, jag hoppas ni förstår mig....

Idag har vi haft BARNVAKT. Det händer inte särskilt ofta här hos oss, men idag tog farmor o farfar med barnen till slottskogen och jag o mannen fick 4h för oss själva.
    Vi började med att åka och köpa nya joggingskor till mig ( fy tusan vad dyrt det är med joggingskor ) och sedan tog vi hämtmat med oss hem, kröp ner under filtarna medans vindarna yrde utanför och det var ett riktigt uselt väder och så såg vi på film. Sååå skönt! Precis vad vi behövde idag!!

• Mysgos

Vad mysigt Syster Anna! Ha det så roligt!!
    Själv börjar jag arbetsveckan med en mammaledig måndag. 3st kvar innan vardagen börjar, det är hääärligt med 3 dagars arbetsvecka!

Svar på tråden Mirakeltråden - del 9