Mirakeltråden - del 9
Och jag har blivit "monner" ( MOster + väNNER) till en liten kille igår när en av mina bästa väninnor fick en liten kille. Stolt storasyster är Viktors bästa vän Stina som är lika gammal som Viktor! =)
Och jag har blivit "monner" ( MOster + väNNER) till en liten kille igår när en av mina bästa väninnor fick en liten kille. Stolt storasyster är Viktors bästa vän Stina som är lika gammal som Viktor! =)
Varit ute i svampskogen med två stycken 2 åringar! (väninnan var med också med sin 2 åring)
Det gick jättebra, de snubbla och halka lite då och då. Men gick runt i 2 timmar och tyckte det var spännande och roligt. Vi picknikade lite i mitten också så de skulle få nya krafter.
Och så hittade vi lite trattkantareller också.
Mysigt att kunna gå ut i skogen med våra småttingar utan barnvagn eller bärstol!!!
Nu har jag och Viktor precis varit och snusat på en 2 dagar gammal bebis...
åååååååååå vad de är små!!!
Och såååå söta!!
Blir inte alls sugen...
hej hej
Har inte hunnit kika in här idag, nya VD:n har gett mig fullt upp hela dagen + gamla chefen som är solo medans den andra gamla chefen är i USA i 3 veckor - då ropas mitt namn innan jag knappt hinner sätta ner rumpan på stolen.
-Myyyysgos hur gör man det här?
-Myyyysgos kan du hjälpa mig med det här?
-Myyyysgos hur ska vi göra nu?
-Myyyysgos jag fattar inte vad jag gör för fel...
osv osv osv..
*fnissar* Undrar vad de där cheferna skulle göra utan oss "högra händer"!
Vad obehagligt att det börjar dyka upp folk som förmodligen har svininfluensan, ännu har jag inte träffat eller hört någon. Bara vanliga förkylningar....
Usch för öroninflamation, det hoppas jag vi slipper men det gör man väl förmodligen inte...
Igår började äntligen Idol igen, jag gillar att sitta o titta på de där programmen. Nån mer?
lilla fru snigel skrev 2009-09-09 15:24:32 följande:
Vi får också problem med Viktors nattsömn bara för att han sover för lite på dagis. Han brukar lätt sova 2h hemma och då får man väcka honom. Men på dagis får han ihop 1h, högst 1½h men det är ytterst sällan. Och då blir han istället övertrött och sover inte bra på nätterna har jag märkt. Nu har vi börjat natta lite tidigare den här veckan och det verkar fungera bättre då. När han inte blir För trött. Så inatt har han sovit helt ok - men dock inte hans mamma. Det är väl typiskt!!
Tyvärr kan jag o mannen inte dela på nätterna för han mår inte bra pga sin dumma handled och sover så dåligt och stenhårt av mediciner när han väl sover så han hör inte Viktor ens med babywatch. Så vi har bestämt att jag tar nätterna och han tar alla helgmorgnar så jag vet att ajg alltid får sova ut på helgerna och det hjälper faktiskt.
Hur går det annars då på dagis nu Singah? Har det blivit bättre?
Härliga, underbara, lediga fredag!!!!
Vi tog långmys i sängen vid bolibompa och ska nu gå coh äta frukost. Viktor har önskat sig "Boj och äck" (oboy och ägg) så det får det bli.
Sen ska vi åka och köpa garn till ett par raggsockor som jag har bestämt mig för att försöka sticka till Viktor....vi får se om det blir några eller inte, men skam den som ger sig!