• Mysgos

Mirakeltråden - del 9

Mirakeltråden - del 9

Dags igen för en ny tråd!
    Tiden bara springe iväg och så gör även sommaren.
    Men ännu kan vi njuta lite till av varma sommardagar och härliga bad med våra sköna 2 åringar!
    Och denna tråd kommer även räcka in till hösten, så vi får väl se hur många trotsiga 2 åringar vi har då i tråden.

Här är listtråden där vi skriver in vad våra 2 åringar väger, men även vad ny tillskotten väger!
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m44774246.html
  • Svar på tråden Mirakeltråden - del 9
  • Nena70

Mysgos, cancern kanske har spritt sej till lungorna, eller så är levern så förstorad att den sitter högt upp. Låter jättejobbigt i alla fall.

• Mysgos

Pappa ringde precis, min farbror har nu förlorat medvetandet. Nu är det bara fråga om timmar, högst ett par dygn....

♥ (¯`°?.¸ ♥Mamma till Viktor - våran lilla segrare!!♥¸.?°´¯) ♥
  • Drew

Fy vad jobbigt Mysgos, skickar en stor kram till er!

Skickar även en kram till Horribly, vet precis hur trött man kan vara om man inte får sova..

Har inte kommenterat vår träff ännu, eftersom jag har funderat över hur jag ska göra. Nu har jag dock bestämt mig och vi kommer inte. Det är lång resväg för mig och jag är redan uppbokad två andra helger i oktober. Så tyvärr får jag hoppa även denna träff, känns väldigt trist..

Har haft en bra helg, men är mycket trött och illamående, men det är det ju värt!

• lilla fru snigel

*kramar om mysgos*

Synd att du inte kommer Drew! Men förstår dig också.

Söndag och jag borde ligga i sängen för länge sen. Vi kom hem sent från stugan och det är mycket plockande. Hade dessutom svamp med mig som skulle rensas och förvällas. M har dock ätit upp hälften redan men A och jag får nog varsin macka imorgon. F äter normalt inte svamp och nu har hon ju körtelfeber och är riktigt, riktigt dålig så det är inte att tänka på att hon ska äta något sånt. Hon kan knappt svälja, körtlarna är så svullna. Tycker riktigt synd om henne!

Nej sova var det. Hoppas horribly får en bättre natt än senaste.

• Singha01

Kram mysgos.....

Jonathan vaknade 05.35 och skulle till dagisss....fast han är rätt snorig men feberfri. Får se hur det går???

Jonathan & Samuel två verkliga mirakel.
  • syster anna

Singha: det är väl bra att han vill till dagis . Trist med snoret, antar att hela hösten blir sån här också....

Kram till Mysgos

Wilmer var också väldigt glad att han fick åka till dagis i morse! Jag skulle eg. sova när han är där, jobbar i natt, men jag ska köra förrådsgrejer till huset! Vi flyttar ut på onsdag, när jag gått av efter nattjobbet.

JsN: svarar här istället för i bloggen, ja, det var bara jag & Wilmer som var i SÄlen. André jobbade, så då passade vi på.

• Singha01

Jonathan blev jätte, jätteledsen när jag lämnade honom på dagis idag. Var fortfarande ledsen efter 20 min men hade sedan lugnat ned sig. Det satt en ny personal vid frukostbordet när jag kom och det gjorde honom förstås jätteblyg fast det fanns en annan där som han känner igen. Jag ska hämta honom om en stund och då får vi se om vi behöver några inskolningsdagar till. Hans inskoln ingsfröken har ju semester den här veckan.

Jonathan & Samuel två verkliga mirakel.
  • Horribly

Vår natt blev bättre om än lite tidig uppgång. Klockan 04.36 vakande Eskil och ville äta, så pass högljutt att han väckte Ture: "Morfar, Pappa... ESKIL SOVER." och Eskil svarade: AGUUU. Suck.

Singha: Trist att just den fröken behövde ha semester denna vecka. Det är ju känsligt det där, men som jag sagt , skönt att du kan ta några extra dagars inskolning om det behövs.

Ture vill ju också gärna att jag ska "komma" när vi lämnar, men det går än så länge bra om en fröken fångar upp honom, vilket de gjorde idag iaf (med fredagen i färskt och fortsatt irriterat minne).

*Kramar om Mysgos*

Snigel: Hur länge kan man ha körtelfeber? Inte riktigt hängt med i turerna här i tråden om just F körtelfeber.

• Horribly

Jag har lagt upp några filmer på Eskil på min sida, om någon är intresserad av att kika 

• JsN

Nu är också pytte väl firad! (I dagarna tre innan detta är över. Kalas i söndags, födelsedag igår och firande på dagis idag +två paket som kom igår efter att pytte somnat som vi får ta när vi kommer hem idag imorse var hen helt ointresserad)

Är det någon kvar sedan innan alla är två?

Bästa presenten var bammsugaren! Batteridriven leksaksdammsugare. Första leksaken vi köpt som låter... Enerverande ljud, men oj vad pytte gillar den! (Temat var givet eftersom ungen hela sommaren öppnat städskåpet flera gånger om dagen och förtvivlat velat bammsuga.)

Svar på tråden Mirakeltråden - del 9