• Mysgos

Mirakeltråden - del 9

Mirakeltråden - del 9

Dags igen för en ny tråd!
    Tiden bara springe iväg och så gör även sommaren.
    Men ännu kan vi njuta lite till av varma sommardagar och härliga bad med våra sköna 2 åringar!
    Och denna tråd kommer även räcka in till hösten, så vi får väl se hur många trotsiga 2 åringar vi har då i tråden.

Här är listtråden där vi skriver in vad våra 2 åringar väger, men även vad ny tillskotten väger!
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m44774246.html
  • Svar på tråden Mirakeltråden - del 9
  • Singha01
    lilla fru snigel skrev 2009-08-21 09:15:05 följande:
     Vi kan ju alltid diskutera sånt här när vi ses, mycket lättare att förstå varandra då ;)
    Tycker jag med .

Jag har lämnat J på dagis....Inga problem här inte . När vi gick hemifrån sade han.."Hejdå pappa nanne ses imonn"...*gulle*
    Jonathan & Samuel två verkliga mirakel.
  • Mysgos

Hej allihopa!
    Oj vad ni hade skrivit sen sist jag var inne och det var ju inte många timmar sen!

Malla: Kul att se dig här igen!! Och jag förstod inte riktigt vad det var som hade hänt, hade någon från vår tråd inboxat dig och varit otrevlig? Därför var du inte inne här så mycket? Vad tråkigt isåfall...jag tycker det är så mysigt när du är här för du skriver alltid så bra saker!
    Hoppas du hittar hit igen lite oftare nu när du inte har fullt upp med barnen. Är det tomt för dig nu när barnen är hos pappa en hel vecka? Får du träffa dem något?

Horribly: Efter att ha läst allas svar och alla dina kommentarer så tror jag mig förstå er situation och jag tycker inte heller det låter så bra att lyfta ut Ture från situationen som uppstår och sätta sig ner och prata med honom i ett annat rum och sen låta honom komma ut om han vill eller stanna kvar där och leka istället. Så länge inte dörren är stängd! Det är så svårt att jämföra hur man gör med en trotsig 2 åring när man är själv med ETT barn och när man som du är ensam med 2 barn och den ena slår den mindre. Då måste man verkligen komma på alternativ till att det blir så här. Du får nog helt enkelt prova dig fram, tror absolut inte du skulle göra något som medvetet gör Ture illa.

Själv är jag på jobbet idag och är riktigt lycklig över att jobba en fredag eftersom jag var ledig igår och det då var strålande sommarvärme och solsken medans det idag bara regnar! Kunde inte haft en bättre ledig dag den här veckan!
    I övrigt så är det lite tungt i vår familj just nu eftersom pappas bror blivit så dålig i sin cancer, så nu väntar vi på mer besked ifrån läkarna. Men de säger att de inget kan göra mer än sätta in hormoner för att sakta ner förloppet... detta innebär att min kära pappa kommer förlora både sin bror och sin fru inom en snar framtid. Usch så hemskt....

♥ (¯`°?.¸ ♥Mamma till Viktor - våran lilla segrare!!♥¸.?°´¯) ♥
  • Mysgos

Horribly: Det skulle stå: 
    jag tycker det låter bra att lyfta ut Ture
    och inget annat...

• Horribly

Haha, vad söt han är JOnathan!

Själv fick jag "skälla" på dagisfröknarna. När vi kom i morse, på uttalad tid 08.15 fanns det inte en person i lokalen. Jag och Ture virrade runt och letade och tillslut kom dem ut från deras lunchrum 08.20. En fröken skulle då byta blöjor på barnen och den andra plocka undan (trots att frukost ska vara äten och klar klockan 08!). Där stod jag och Ture och undrade om någon kunde tänkas ta emot honom. "Hans fröken" kom då och fick därmed lämna de andra barnen som stod och behövde blöjor. Jag pratade med den andra fröken och sa att det här var inge bra. Ture behöver någon som kommer och tar emot honom, annars blir det jättestruligt. Den här fröken började skylla ifrån sig och sa att hon inte trodde Ture skulle komma, varav jag frågade att tiden är väl ändå 08.15 till 11.15, det är iaf vad som blivit sagt till mig. Hon säger då att den kanske (!) ska ändras till 08-11. Det kunde ju inte jag veta i så fall sa jag då. Suck. Jag ogillar verkligen den här 3h om dagen regeln, och jag hoppas att de snart ska utvärdera den så att man kan få komma med sin kritik, även om jag tog det med fröknarna idag. Jag, och mitt barn, behöver minst lika mycket uppmärksamhet som de andra barnen, men jag känner att vi hittills inte fått det. Utan snarare får man skynda sig att t ex hämta Ture för de andra barnen ska äta lunch osv. GRRRRRR! säger jag bara.

• lilla fru snigel

Singha
    Vilken go kille!

horribly
    Förstår dina aggressioner! Skulle själv ha ilsknat till med ett sånt bemötande. Ang tre timmar om dagen så håller jag med dig, måste ju vara bättre för alla om de fick gå fem timmar istället och då tre dagar i veckan.

• Mysgos
    Horribly: Håller helt och hållet med dig. 3h om dagen är värdelöst och barnen mår mycket bättre av att få vara där 5h/dag tre dagar i veckan istället. och vad gäller bemötandet så behöver nog en 3h.s kille nästan MER bemötande än ett barn som går hela dagar varje dag för de blir mer osäkra på sin plats när de är där så kort tid.
    Bra att du sa ifrån!
  • Mysgos

ååå vad mysigt! Viktor och hans pappa kom precis förbi mig här på jobbet med hamburgare och glass som vi myste med i fikarummet. *kärlek*

• Mysgos
    Fick nyss besked från pappa att de ska stråla min farbror nu trots allt, fast de förut sagt att det inte gick att göra något och bara skulle hormonbehandla.
    Han är fortfarande inlagd och får inte komma hem pga att han är så dålig i infektionen i kroppen.
    Undrar om läkarna då ändå har ett visst hopp om att lyckas få honom att överleva, eller varför strålar de annars någon som är så sjuk? Det mår de väl bara sämre av?
  • Horribly

Mysgos: Jag är ju inte så insatt, men det låter iaf som läkarna kommer göra det mesta möjliga. Jag tänker på er, framförallt på din pappa.

• Singha01

Vi ska till bvc snart och väga heffaklumpen. Dessutom ska han få sina första vaccinationer *hua*

mysgos...sannerligen tufft för din pappa

horribly...jag har sagt det förut och säger det igen. BYT DAGIS!!!! På Biet är de så rara och välkomnande och det har inte varit snack om att det ska vara andra tider än 8-11.

Jonathan & Samuel två verkliga mirakel.
Svar på tråden Mirakeltråden - del 9