Inlägg från: Reyngirl |Visa alla inlägg
  • Reyngirl

    Vi från "Första barnet i november 2007" - del 8

    Oj, jag har helt missat att den andra gått ut Tur vi har dej Zandra som håller koll

    Vi lever och har gått tillbaka till vardagen igen efter Daniels semester.

    Xgirl: Stackars Selma, hoppas det är något övergående! Fick hon behålla majsvällingen?

  • Reyngirl

    Zandra: Det är rätt okej, men visst jag har ett slitigt jobb...
    Jättesnygga ringar
    Hoppas förkylningen går över snart och att dagis kan sammarbeta.

    Vi börjar skola in Sierra om en vecka

  • Reyngirl

    Ain: Hur hinner ni gör allt?? Så fort vi är lediga så måste vi städa och tvätta... Vi hinner aldrig med att göra något roligt (jo, vissa dagar men då planeras det veckor i förväg).
    Vi drunkar här hemma i tvätt och smutsiga golv. Jag moppade och dammsugade alla rum i lördags, du hade inte ens kunnat se det idag Snacka om hamsterhjul....

  • Reyngirl

    Zandra: Åååh, precis så är Sierra med! Hon röjer värre än en tröska. Allt ska fram, och om man försöker plocka undan så tar det 2 min så har hon röjt fram igen... Men jag tror som du, att det blir lättare när hon går på dagis. För dels så hinner jag kanske städa när det är bara jag och Caspian hemma och sen blir det inte lika intensivt och jag piggnar förhoppningsvis till...
    Har jag berättat att jag ska sluta med dom p-pillerna jag tar och be om nya? Jag mår skit av dom här (Cilest heter dom), är arg, irriterad och ledsen om vart annat. Jag hoppas att kombinationen dagis och att mitt humör blir bättre ska hjälpa till att ge mej mer ork.
    För jag har bara sån lust att ringa mamma och säja "TA DOM!" Ta dom iallafall för en dag och en natt, sen vill jag ha tillbaks dom igen Bara så jag hinner andas och städa

    Nu kom Daniel hem, han har varit och storhandlat... Vissa veckor är det enda sättet vi kan lösa det på... Åååh va jag längtar tills barnen blir liiite större!

  • Reyngirl

    Zandra: Du är för söt! Tack!
    Ja, det är ju typsikt att jag skulle må så av pillerna, för jag började med dom ungefär samtidigt som min nedstämdhet lättade. Så det avlöste vartannat liksom, jag hoppas att det hjälper för jag är så trött på att må så här knäppt. Nä, precis! Jag känner mej halv på nått sätt, hälften av den människa jag var innan jag fick barn
    Jag har sagt till mamma och hon tar gärna dom, men dom har fullbokat dom med Dom passar ju på nu när deras barn är stora, min yngsta syster är 16 nu så dom kan ju göra vad dom vill. Men jag ska prata med henne, dom kan ju ha dom över dagen bara. För visst får man allt gjort mycket snabbare när man inte har kidsen hängades i hasorna

    Det blir ju lättare ju äldre Caspian blir. Men det är svårt att komma iväg för han sover minst 2 pass och man kan ju inte bara väcka honom för att åka iväg nånstan. Hur schysst är det? Så när Sierra sovit klart vid 13 tiden så har Caspian nästan precis somnat och ska sova sitt 2-tim pass... Är ju lättare när båda sover samma tid

  • Reyngirl

    Tack för all empati Jag hoppas att det blir lite lättare att komma ur svackan när Sierra börjar på dagis och jag får lite mer tid över till annat än bara att ta hand om barnen. Och att p-pillerna är boven bakom hur jag mår...

    CA: Har funderat på kopparspiral nu när jag märker hur jag blir på hormoner
    Låter som att ni haft en underbar resa, så härligt för er

    Zandra: Håller tummarna att det är det braiga illamåendet!

    Ain: Dom där skrikattackerna är vanlig här hemma, hon gör så om vi inte stannar kvar hos henne tills hon somnat på kvällen
    Hoppas inatt blir bättre. Det är jättesvårt, Sierra vaknade så härom natten med men hon somnade iallafall om i vår säng. Man kan ju inte fråga dom vad som är fel heller

    Solstice: Kul att du tittar in

    Lindis: Kul att Oliver också ska börja Hur är det hemma hos er nu? Är du ensam med barnen?

  • Reyngirl

    Zandra: Kommer du ihåg att du tipsade om hikmet.se?
    Jag handlade där till Sierras 1 års dag och julklappar
    Och nu har jag shoppat loss igen
    Barnens badleksaker hade fått ungar (läs alger)... Så det är bara att kasta och köpa nya, gick liksom inte att diska bort. Passade på att köpa lite sandsaker också, behövs ju alltid
    Detta kommer i ett paket inom kort:
    Båt med hjul
    Hink
    Baddjur i kar
    Badklossar i tyg
    Lego Duplo Byggplatta x3
    Spade 1st 25cm
    Kratta 19 cm
    Molly - Lekstund DVD
    Allt för 325kr inkl frakten på 80kr Tyckte jag fick en himla massa för dom pengarna faktiskt. Ska absolut beställa till jul och födelsedagarna igen! Har redan börjat fundera på vad vi ska ge Sierra, just nu lutar det åt ett bilgarage

    Xgirl: Hoppas att det var äl du kände Det är så spännande att ni är så många som försöker baka syskon nu

  • Reyngirl

    Xgirl och Ain (och ni andra som känner likadant): Funderade på det ni skrivit om att det är så bekvämt nu med barnen. Dom är i en bra ålder och man har kommit över bebisstadiet och barnet är mer självständigt.
    Visst är det kämpigt för oss just nu och kommer väl vara en tid till men vi hann aldrig vänja oss vid det bekväma ni känner nu Så vi (jag och Daniel) vet inte rikigt vad vi "missar" med det. Hur vi än gör nu så kommer vi ha två barn. På ett sätt kan jag känna att det hade varit smidigt om vi hade väntat (ångrar så klart inte att vi fick Caspian) för att man hade sluppit ha Sierra i bebisstadiet fortfarande.
    Men sen vänder jag på det och känner att "Shit va skönt!!" Vi tar hela smällen på en gång nu sen har vi två barn som är "lätta" sen Det är ju bara till dom är ca året sen blir allt mycket smidigare med mat och sömn.
    Och när vi sen väljer att få ett litet syskon (för även om det är tufft nu så vill iallfall jag ha fler barn ) så ska Caspian vara iallafall 3-3,5.
    Det är väl då man funderar på om man verkligen ska ha en till för att man blir för bekväm med det man har
    Bara en fundering jag hade när jag tog disken ikväll

  • Reyngirl

    Ain: Sorry, fick bara för mej att du tyckte det var smidigt att ha med Miriam på saker nu Det var nog sånt jag menade mest med att dom är lätta i denna åldern. Man behöver inte planera lika mycket och ha med sig en massa, dom kan äta det mesta osv.
    Du har helt rätt, det ändra totalt! Även fast vi försöker samköra deras rutiner så ändrar dom ju själv sig. Nu har Caspian precis kommit på att han bara behöver sova 2 pass. Så han sover 9-11 (Sierra sover 11-13) och sen 12:30/13-15:30... Där rök min lediga stund på dagen Får slänga i mej lunchen på den lilla stunden det blir kvar när jag sövt honom och Sierra vaknar igen.

    Blemmert: Nämen hej! Fy, det där låter hemskt Tur att katten kom hem och att det andra löste sig med.
    Hur går det annars med Lisa och Leo? Gillar hon brossan sin?

  • Reyngirl

    Zandra: Hur går det? Har du testat??
    Tror också att du har minnena från Noahs bebistid i dej, din kropp bara färvillar bort dom för dej för att du inte är i balans än!

    Xgirl: Det där med att kämpa, det är lite därför jag vill ha en till (eller två för att få dra ut på det också och inte bara kämpa

    Ain: Skönt att det bara var en engångs grej! Alla behöver ju sin sömn, även dom små nattstökarna.

    Idag ska ett kompispar till oss komma på middag. Dom har en son på snart 2,5 år (Dante, ni som kollat bdb har sett honom ) Ska bli så kul, det var längesen vi sågs hela familjerna. Så idag har jag dammsugat, moppat och städat undan så här ser någorlunda snyggt ut
    Ska laga en kycklingrätt med sås på CF, feta, rödlök, vitlök och kryddor, in i ugnen en stund (förstekt kyckling såklart) och så ris eller bulgur till Och en tomatsallad till och fransk chokladtårta till efterrätt
    Hoppas det blir gott för det är första gången jag lagar middagen

Svar på tråden Vi från "Första barnet i november 2007" - del 8