• Hello Kitty 78

    Vi som ska ha barn november 2009 (del 3)

    Hej och välkommen att umgås med andra som har BF i november (och däromkring).

    Här skriver vi in våra beräknade födelsedatum i BF-listan (del3):
    www.familjeliv.se/Forum-11-221/m46331008.html

    Här visar vi bebismagar (del 1-2):
    Del 1 www.familjeliv.se/Forum-11-221/m44168077.html
    Del 2 www.familjeliv.se/Forum-11-221/m46331789.html

    Länk till tidigare prat-tråden (del 2)
    www.familjeliv.se/Forum-11-221/m44168132.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-13 12:43
    Våra bebisar kom kommit
    Bebislista: www.familjeliv.se/Forum-11-303/m47219069.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-17 17:16
    Särskild BF-tråd för oss aktiva i prattråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-221/m47294913.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-17 17:16
    Särskild BF-tråd för oss aktiva i prattråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-221/m47294913.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-07 18:02
    FORTSÄTTNINGSTRÅD: "Vi som hade BF i november 2009"
    www.familjeliv.se/Forum-11-303/m48541970.html

  • Svar på tråden Vi som ska ha barn november 2009 (del 3)
  • Lizzyzz
    SaraSelinda skrev 2009-08-14 10:43:25 följande:
    Förlåt om jag kommer här och stör i er diskussion om Dop och namncermonier, men vill bara säga att vi om ett par timmar ska hämta vagnen, spjälsängen, skötbordet och bilbarnstolen!! Flyger snart i taket av lycka att äntligen få det lite mer färdigt i barnrummet för det är någonting som säger mig att jag kommer föda i början av oktober och inte början av november ^^
    Grattis!!

    Jag har sagt till min bebis att den är välkommen ut när som helst.. men inte före den 1 oktober.. hahahaha

    själv har ja känslan av att den kommer tidigare med.. men återstår se
    Sandra 02, Lucas 03, Tor & Caroline 05, BF 091109
  • SaraSelinda
    Lizzyzz skrev 2009-08-14 10:45:46 följande:
    Grattis!! Jag har sagt till min bebis att den är välkommen ut när som helst.. men inte före den 1 oktober.. hahahaha själv har ja känslan av att den kommer tidigare med.. men återstår se
    Tack tack! =)

    Jaså? Nä, inte förrän 1 oktober för då blir det lite lite för tidigt ^^ när födde du tvillingarna? För tvillingar brukar ofta komma rätt tidigt.

    Min mamma hade svår havandeskapsförgiftning så jag och mina syskon är alla för tidigt födda (6 veckor, Jag=4 veckor, 2 veckor), så jag HOPPAS lite på att den kommer för tidigt. Men om jag har planerat snitt senare än när det sätter igång, vad händer då? Tacksam om någon vet, oerfarna jag! ^^
  • Jimps

    SaraSelinda: Vet ej säkert men då tror jag att ni får komma in och så snittar de då istället.

    Vi är inte heller troende men jag tycker att det är lite mysigt med dop och sen kan ju barnen välja om de vill bli konfirmerade istället det är ju mer ett aktivt val.

  • SaraSelinda
    Jimps skrev 2009-08-14 11:00:16 följande:
    SaraSelinda: Vet ej säkert men då tror jag att ni får komma in och så snittar de då istället. Vi är inte heller troende men jag tycker att det är lite mysigt med dop och sen kan ju barnen välja om de vill bli konfirmerade istället det är ju mer ett aktivt val.
    Tack tack, men kan det hända det blir akutsnitt då? =(

    Jag är icke troende men kristen eftersom jag är döpt och konfirmerad. MEN jag kommer inte döpa mitt barn eftersom jag vill det ska få välja själv vid "vuxen" ålder precis som jag själv fick. Jag döpte mig genom konfirmationen vid 14-15 års ålder. Känns lite fel att döpa om ingen är troende runtomkring barnet.
  • Lizzyzz
    SaraSelinda skrev 2009-08-14 10:54:48 följande:
    Tack tack! =)Jaså? Nä, inte förrän 1 oktober för då blir det lite lite för tidigt ^^ när födde du tvillingarna? För tvillingar brukar ofta komma rätt tidigt.Min mamma hade svår havandeskapsförgiftning så jag och mina syskon är alla för tidigt födda (6 veckor, Jag=4 veckor, 2 veckor), så jag HOPPAS lite på att den kommer för tidigt. Men om jag har planerat snitt senare än när det sätter igång, vad händer då? Tacksam om någon vet, oerfarna jag! ^^
    mina twins kom i v 35+0 vattnet gick utan förvarning och 3½ timme senare var båda ute    (hade alltså både värkar och öppnades utan jag var medveten om de..låg ju å sov hahaha)

    Så är livrädd för ytterligare en snabb förlossning.. eftersom de bara gått fortare å fortare

    Jo de blir nog ett "akut snitt" om du skulle börja öppna dig innan de planerade snittet. men givetvis beror ju de å hur dina BM besök etc kommer se ut fram tills de börjar bli aktuellt..
    Tror nog dem har ganska koll på hur dom ska göra.
    Sandra 02, Lucas 03, Tor & Caroline 05, BF 091109
  • Gojtan
    Lizzyzz skrev 2009-08-14 10:37:19 följande:
    Okej, så man gör lite som man själv känner för då med andra ord?Låter som nått för oss..(min sambos släkt består mest av ateister, eller va de heter) så dop känns lite fel.. hehe
    Japp... finns väl inga regler för hur det ska vara, tror jag. :)
  • Vickanflickan

    ohh, fick precis hem ett paket med bebiskläder från en auktion på tradera som jag vann. så snygga kläder. nu sitter jag här och njuter och viker dom pyttiga kläderna.

  • nate

    HUR FÅR JAG ALL ORK !!?
    Kolla min blogg vad jag bara gjort idag, då kan jag tillägga att jag städat ett helt hus också samt tvättat, rensat och haft mig.
    Jag är ju gravid, ska ju ligga i sängen o viiila hahaha!!

    http://www.isabellsandberg.blogspot.com

  • Psykoangel

    prästen frågade oss varför vi ville döpa vårn dotter och vi sa som det var att varken jag eller sambon är kristna men för oss handlar det om traditionen och sedna när hon är så pass stor så får hon själv väljaa om hon vill konfimera sig och om hon vill vara med i kyrkan eller inte. och han förstod precis så det är ju inte så att prästerna tycker det är fel bara för att föräldarna inte är troende. skulle hon välja att tro på kristendomen så är det ju bra om hon redan är med i kyrkan!


    SaraSelinda skrev 2009-08-14 10:43:25 följande:
    Förlåt om jag kommer här och stör i er diskussion om Dop och namncermonier, men vill bara säga att vi om ett par timmar ska hämta vagnen, spjälsängen, skötbordet och bilbarnstolen!! Flyger snart i taket av lycka att äntligen få det lite mer färdigt i barnrummet för det är någonting som säger mig att jag kommer föda i början av oktober och inte början av november ^^
     Jag vill med ha hit våran vagn..vi får den i sep nån gång vilket iofs är rätt lagom!
    jag fick linnea 2 dagar före bf så liten del av mig hoppas nån dag innan bf oxå men skulle ju inte förvåna mig om jag får gå över denna gången:s
  • Lizzyzz
    nate skrev 2009-08-14 13:40:49 följande:
    HUR FÅR JAG ALL ORK !!?Kolla min blogg vad jag bara gjort idag, då kan jag tillägga att jag städat ett helt hus också samt tvättat, rensat och haft mig.Jag är ju gravid, ska ju ligga i sängen o viiila hahaha!!www.isabellsandberg.blogspot.com
    Själv har ja städat hela vårat hus idag..  och tvättat å diskat å skakat mattor..
    hehe

    dock något jag gör typ jämt.. (städmani)

    Men just nu mår fan inte magen bra.. tror inte de va så klokt skura hela badrummet helt själv.. så blir till att lägga mig en sväng å hoppas de går över!

    Men visst är de skönt när man får en massa gjort?
    Sandra 02, Lucas 03, Tor & Caroline 05, BF 091109
Svar på tråden Vi som ska ha barn november 2009 (del 3)