• Anonym (sängvätare)

kan man köpa vuxenblöjor?

Hjälp!

Nu har det hänt för ofta, 5-6 gånger på de sista två veckorna, ungefär lika ofta veckorna innan. Jag har börjat kissa i sängen igen helt enkelt, vaknar plaskblöt. Massa stress och elände i mitt liv, separation, sjuk mamma, nytt jobb e.t.c. Det är säkert det, jag sover illa och drömmer mardrömmar också.

Jag var sängvätare rätt länge, men har inte kissat i sängen på många år innan det här.

Nu undrar jag om man kan köpa blöjor på apotek eller så? Jag har ingen lust att gå till doktorn och berätta det här, skäms så förskräckligt.

• Svar på tråden kan man köpa vuxenblöjor?
  • Anonym (sängvätare)

Måste tänka på det. återkommer...

• Anonym

Tycker verkligen synd om dig, men råder dig verkligen att gå till läkare. Du kan ju få hjälp där :(
    Lider med dig, kan inte vara roligt att måsta ha vuxenblöja :(

• Anonym (en annan blöjis)

Jag har själv haft samma problem ibland, men har turen att jobba i åldringsvården så jag kunnat ta med mig blöjor hem. Men det löser ju inte problemet i sig... Sök hjälp!

• vallbymamma

vuxenbjäljor finns...jag jobbar inom hemvården och de som vi hjälper som använder det får de via vårdcentral/distriktssköterska....prata med kuraor så kan skriva en remiss upp till vårdcentralen så att du kan få hjälp

• Scarlett
    vallbymamma skrev 2009-08-13 15:01:21 följande:
    vuxenbjäljor finns...jag jobbar inom hemvården och de som vi hjälper som använder det får de via vårdcentral/distriktssköterska....prata med kuraor så kan skriva en remiss upp till vårdcentralen så att du kan få hjälp
    Men hon ville ju inte gå till doktorn...
  • vallbymamma

hon hade skrivit att hon skulle till kuratorn och den kommer ge de råd som den anser är rätt

• Scarlett
    vallbymamma skrev 2009-08-13 15:50:46 följande:
    hon hade skrivit att hon skulle till kuratorn och den kommer ge de råd som den anser är rätt
    Ok...
  • vallbymamma

tycker att du TS ska ta kontakten via vc ell. dsk ....de gör det diskret och du behöver inte känna dig uttittad på tex apoteket de levereras hem till dig i diskret paket om du vill de

• Anonym

Förstår att det känns lite jobbigt för det är det faktiskt.
    Prova att gå in på www.abenashop.se de säljer inkontinens produkter via nätet
    och skickar i neutral förpackning.
    Men ändå försök att komma över den mentala spärren och prata med din vårdcentral det finns massor av människor i din situation inget konstigt alls.
    Blöja på natten är ju ett praktiskt hjälpmedel som faktiskt går att vänja sej med
    men det gör ju inte att dina besvär blir botade, dessutom blir det ganska så dyrt att köpa sina blöjor själv.

Svar på tråden kan man köpa vuxenblöjor?