Anonym (sängvätare) skrev 2009-08-13 11:21:54 följande:
Hjälp! Nu har det hänt för ofta, 5-6 gånger på de sista två veckorna, ungefär lika ofta veckorna innan. Jag har börjat kissa i sängen igen helt enkelt, vaknar plaskblöt. Massa stress och elände i mitt liv, separation, sjuk mamma, nytt jobb e.t.c. Det är säkert det, jag sover illa och drömmer mardrömmar också. Jag var sängvätare rätt länge, men har inte kissat i sängen på många år innan det här. Nu undrar jag om man kan köpa blöjor på apotek eller så? Jag har ingen lust att gå till doktorn och berätta det här, skäms så förskräckligt.
Men fy, din stackare! Måste vara väldigt jobbigt för dig!
Som många påpekat här redan så är det inte alls pinsamt att söka hjälp för ett sådant här problem. Ingen kommer att skratta åt dig, de kommer bara vilja hjälpa dig!
Jag kan väl också känna att det kanske vore bra om du gjorde det, det är inte hälsosamt att leva under så extrem press som du gör, och genom din VC kan du får hjälp, dels med inkontinensskydd (mycket billigare så också) och dels genom t ex samtalskontakt. Dessutom kanske det vore bra att undersöka dig rent fysiskt så att det kan uteslutas att du har några problem med urinblåsan.
Lycka till!
Hanna, SSK