• denlillablå

    Fikasugna gravida i GBG 2

    Vi som vill träffa nya gravida vänner och träffas för en fika då och då fortsätter vårt snack här.
    Nya förmågor är självklart alltid välkomna!

  • Svar på tråden Fikasugna gravida i GBG 2
  • Doodie1
    Mimt skrev 2009-09-15 20:48:05 följande:
    Doodie: Det är inga problem! du kommer fixa det hur bra som helst - och tänk på att smärtan för med sig något så underbart!! =)Sköt om er!Kram
    Mimt - tack de värmde!
  • minSaile

    denlillablå...ska vi hoppa över fikat denna vecka..hinner troligtvis inte imorgon....sonen ska börja på rytmik..

    Doodie, med allt förberedande du gör så lär du klara det galant....men jag förstår inte att du orkar.

    mimt, ja visst är det bra på spec förlossning....tyvärr kommer jag inte ihåg vad denna bm heter men träffar du på en lång, smal kvinna med kort lite gråblont hår och glasögon så är hon supertrevlig. Den bästa jag hade där innan Elias kom ut.
    Hur mår du och tvillingarna? Spännande på måndag när du ska göra köns-ul...

    Hur mår ni andra...den lillablå, beatrice, knego......

    Jag mår bra men är fortfarande trött fast ändå lite piggare. Händerna är inte bättre men ska till a-teraputen nästa veckan. Men jag tycker det är både jobbigt att ligga och sitta och det känns som man har lite svårare att andas...kanske inbillning....

    manorca...det kan vara lite kinkigt som sagt när tänderna ska fram för våra små...hoppas du får det mysigt och utvilat....

  • tre små troll

    Jag mår för övrigt ganska bra...lite trött, ont i ryggen o en öm punkt på magen där lillen trycker på men annars mår jag hyfsat bra.

    Mancora: Ja de där med tänder e inte så kul när de kommer på en o samma gång...vi hade samma bekymmer med Anton när han fick sina tänder.

    Doodie1: Du kommer o greja de där galant ska du se!!!

    Jag måste tyvärr meddela att jag inte kan närvara på eftermiddagsfikor då maken jobbar till 18.00 varje dag. så de enda tiderna jag garanterat kan fika på, är måndagar ca.10.00-13.15 och  tid-fre 9-12...så om ngn annan e hemma på HP lr är sjukskriven, så kanske vi kan dricka morgonkaffet ihop lr varför inte en brunch /  "tidig" lunch.

    Så jag gör ett försök för en förmiddagsfika

    Måndag den 21/9:

    Tanja83


    ~*~mamma till 2underbara trollungar~*~
  • Knego

    minSaile:
    Jag mår ganska bra men har fått väldiga sammandragningar så jag får börja ta det lite med lugnare men alla möten sov.
    Va skönt att ni andra mår relativt bra, ja nu är det inte så långt kvar innan dem små tittar ut (spännande), vi här hemma börjar att längta såå...

    tanja83:'
    Tyvärr så har jag ett möte den dagen så jag kan inte alls komma på en förmiddagsfika, men en annan gång kanske, jag är arbetssökande så vissa dagar är jag hemma.

    mancora:'
    Inte kul när dem små får tänder, men det blir bättre när dem kommit upp som tur är *ler*

    Denna veckans fika verkar inte bli av, hur e det nästa vecka??
    BeatriceJulia
    Tyvärr så kan jag inte på torsdag, min stora skall gå till Scouterna då så jag hinner inte.

    Ha det bra o trevlig helg Kram

  • minSaile
    Knego skrev 2009-09-17 10:35:20 följande:
    minSaile:Jag mår ganska bra men har fått väldiga sammandragningar så jag får börja ta det lite med lugnare men alla möten sov. Va skönt att ni andra mår relativt bra, ja nu är det inte så långt kvar innan dem små tittar ut (spännande), vi här hemma börjar att längta såå...tanja83:'Tyvärr så har jag ett möte den dagen så jag kan inte alls komma på en förmiddagsfika, men en annan gång kanske, jag är arbetssökande så vissa dagar är jag hemma. mancora:'Inte kul när dem små får tänder, men det blir bättre när dem kommit upp som tur är *ler* Denna veckans fika verkar inte bli av, hur e det nästa vecka??BeatriceJulia Tyvärr så kan jag inte på torsdag, min stora skall gå till Scouterna då så jag hinner inte. Ha det bra o trevlig helg Kram
    knego...ja hur går det med allt det där du hade problem med...kommer inte riktigt ihåg. Var det blodtryck eller.....
  • denlillablå

    Hello ladies!
    Det var svårt att få ihop en fika igen men så är det ju. Många personer med olika scheman som ska enas om en tid, det är alltid krångligt. Men förr eller senare lyckas vi igen
    Jag kan inte alls på förmiddagsfikor eller mitt på dagen heller tyvärr, jobbar fortfarande 100% och slutar kl 16 på vardagarna. Men från den siste oktober så kan jag hänga på på lite andra tider också.
    Sedan skulle det ju vara tänkbart att ta en fika på helgen för min del. Då kan jag när som helst bara vi bokar det i någorlunda god tid.

    minsaile: Jag har börjat bli vanvettigt trött igen. Somnar på soffan varje eftermiddag/kväll och är väldigt trött på jobbet med. Har också fått mer ont i bäckenet men har nu vart hos sjukgymnast och börjat med vattengympa så jag hoppas att det lugnar ner sig eller åtminstone inte blir värre.
    Känns som att den behagligare delen av graviditeten tyvärr är över nu. Känner mig allmänt otymplig och pustar och stånkar mest hela tiden. Har 20-25 sammandragningar per dag och bebisen är det fullt ös på. Sover dåligt på nätterna. Mår illa igen på morgnarna (har tom spytt vilket jag inte gjorde under de första 3 månaderna ens).
    Känner mig som världens gnällkärring idag men så är det väl ibland. Hoppas på en bättre vecka nästa vecka!
    Hoppas ni andra mår bra!

  • Knego
    minSaile skrev 2009-09-18 09:52:37 följande:
    knego...ja hur går det med allt det där du hade problem med...kommer inte riktigt ihåg. Var det blodtryck eller.....
    Nä jag har fortfarande ont av mina muskelknutar som ligger på livmode vägen, men det gör inte lika ont nu när han har börjat att fixera sig..
    Men det börjar att kännas tungt o "stor" så att säja.

    Ha det bra kram
  • Mimt

    Hallo!!

    Har nu vart på könsUL - två pojkar är det som bor därinne!! Och nu fick jag förklaringen till varför min mega e så stor - det är stora bebisar!! 1100 resp 997 gram väger de=) Så bm sa att då är det inte alls konstigt att magen e så stor och växer så mkt. Skönt att veta att de är stora faktiskt =)

    snart ska vi till ullared, väntar spänt på att kl ska bli 15 så vi kan åka =)

    Denlillablå: man får gnälla ibland=) Trots att man fått fömånen att bli gravid=)

    Jag längtar efter att få tb min rörlighet - känner mig så otymplig och tung och går ju långsammare än en 80åring.

    Knego: Skönt att det inte gör lika ont längre=)

    Måste försöka vila nu, om jag kan vill säga...e ju lite uppe i varv.. :P

    Kram på er!!

  • minSaile
    Mimt skrev 2009-09-21 12:47:40 följande:
    Hallo!!Har nu vart på könsUL - två pojkar är det som bor därinne!! Och nu fick jag förklaringen till varför min mega e så stor - det är stora bebisar!! 1100 resp 997 gram väger de=) Så bm sa att då är det inte alls konstigt att magen e så stor och växer så mkt. Skönt att veta att de är stora faktiskt =)snart ska vi till ullared, väntar spänt på att kl ska bli 15 så vi kan åka =)Denlillablå: man får gnälla ibland=) Trots att man fått fömånen att bli gravid=)Jag längtar efter att få tb min rörlighet - känner mig så otymplig och tung och går ju långsammare än en 80åring.Knego: Skönt att det inte gör lika ont längre=)Måste försöka vila nu, om jag kan vill säga...e ju lite uppe i varv.. :PKram på er!!
    GRATTIS...ja, det var inte små killar men bra det...tänk, nu kan du säga till din sambo att du har 2 snoppar i dig ....

    Vi var i Ullared i fred eftermiddag och spenderade 6000kr....2 tusen mer än vad jag hade beräknat...
  • mancora
    Mimt skrev 2009-09-21 12:47:40 följande:
    [citat]
    Hallo!!Har nu vart på könsUL - två pojkar är det som bor därinne!! Och nu fick jag förklaringen till varför min mega e så stor - det är stora bebisar!! 1100 resp 997 gram väger de=)

    Vad skönt att veta att de växer ordentligt båda två! Min syster fick tvillingar för 2 år sedan och då var det också två bamse-bebisar: sonen vägde 3,7 kg och dottern 3,1 kg och de föddes över en månad för tidigt!!! Haha, hennes son såg ut som en riktig michelin-gubbe. Sonen vägde mer än vad min son gjorde (3,3 kg) när han föddes i v 40 och han var ju inte ens tvilling. Kul att få shoppa loss på Ullared - vad har du fått tag på?

    Jag håller med denlillablå: nu är den behagliga delen av graviditen över. Tänk vad skönt det ska bli att kunna sova på rygg igen (för tyvärr får jag vänta med att sova på mage tills amningen har lugnat ner sig).
Svar på tråden Fikasugna gravida i GBG 2