• Disan

Trånar du efter andra än din partner? (Läs ts)

Inspirerad av alla poly- och otrohetstrådar man ramlar över här inne.

Min fråga är alltså, i ert nuvarande förhållande (eller ett tidigare förhållande om du är singel) har du då trånat efter ngn annan samtidigt som du är säker på att du vill leva med din partner och att du älskar honom/henne?

Med tråna menar jag ökat intresse, sexfantasier, fjärilar i magen, kan inte sluta tänka på personen i fråga.

Skriv gärna en kommentar också!
    Ronja kom till oss 070620 & Maya tittade ut 090322
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Trånar du efter andra än din partner? (Läs ts)
  • CeeJay

Annat: Nej det har aldrig hänt att jag "trånat" på det sättet du skriver om i TS. Däremot har jag varit attraherad av andra personer utan att det är någonting jag vill utveckla/gå vidare med så att säga.

• Lillan7704
    Verkligen skrev 2009-08-13 19:44:43 följande:
    Inte i det här förhållandet, börjar tro att jag blivit asexuell.Men i tidigare relationer har jag trånat efter andra.
    Samma här..
  • Javah

Inte till den graden så jag får fjärlilar i magen eller inte kan sluta tänka på en ensklid person, men visst det händer att jag tänder på andra killar... trånar vette fan, ja...lite kanske haha

• Stårschan

Om det inte händer minst en gång om året blir jag lite lätt besviken...

• Disan

Någon mer som vill dela med sig?

Ronja kom till oss 070620 & Maya tittade ut 090322
  • Stårschan

Objekten för mitt trånande och fjärilarna i magen behöver inte nödvändigtvis vara riktiga människor av kött och blod i min omedelbara närhet. Det är lika ofta skådespelare (eller rättare sagt deras rollfigurer), eller någon fiktiv person i en riktigt riktigt bra bok. Det är det romantiska upplägget som är viktigast. Blickar. Djupt manliga röster. Dofter. Fräcka insinuationer.

• kaji

händer ibland att det dyker upp någon annan man som ger mig fjärilar i magen som jag vill flirta med, fantiserar om och vill ha sex med. kan tom bli förälskad i andra än maken (har iofs bara hänt en gång).

vad jag känner för andra påverkar inte på något sätt vad jag känner för min man (djup kärlek, gemenskap, förtroende, tillgivenhet, vänskap, respekt, åtrå, samhörighet osv).

maken vill jag dela mitt liv med och det har jag aldrig någonsin tvivlat på. vi har en öppen relation och är jag intresserad av någon annan så pratar vi om det och oftast får jag lov att göra vad/som jag vill med den jag är intresserad av.

• Anonym (t)

Nej, aldrig på det sätt som beskrivs i ts, jag kan se en snygg eller härlig kille, men sen har det aldrig varit mer för mig än så. Inga fantasier osv.
    Fast man ska aldrig säga aldrig, just med tanke på alla trådar på fl om otrohet så verkar det oerhört vanligt och _lätt_ hänt och hända vem som helst?

• BlommyNess12

Visst har det hänt, men då blir jag avståndstagande och kall och slutar umgås med personen rent instinktivt..

• Anonym (Japp)

Lustigt att en sån här tråd dyker upp just nu. Ja, jag är i den situationen. Jag älskar min sambo och vårt liv tillsammans, men just nu (för första gången sen jag träffade min sambo) finns det nån annan som finns i mina tankar.
    En vikarie på mitt jobb. Han är mycket yngre än mig, men jisses vad han triggar min fantasi.

Svar på tråden Trånar du efter andra än din partner? (Läs ts)