• Disan

Trånar du efter andra än din partner? (Läs ts)

Inspirerad av alla poly- och otrohetstrådar man ramlar över här inne.

Min fråga är alltså, i ert nuvarande förhållande (eller ett tidigare förhållande om du är singel) har du då trånat efter ngn annan samtidigt som du är säker på att du vill leva med din partner och att du älskar honom/henne?

Med tråna menar jag ökat intresse, sexfantasier, fjärilar i magen, kan inte sluta tänka på personen i fråga.

Skriv gärna en kommentar också!
    Ronja kom till oss 070620 & Maya tittade ut 090322
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Trånar du efter andra än din partner? (Läs ts)
  • Anonym (jag)

Visst händer det. Jag blir förälskad i andra män (och kvinnor) än min partner. Vi har ett fritt förhålla de så det blir ingen stor issue av det.

• Anonym (jag)

Anonym (jag) skrev 2009-08-29 17:15:39 följande:

Visst händer det. Jag blir förälskad i andra män (och kvinnor) än min partner. Vi har ett fritt förhålla de så det blir ingen stor issue av det.
    Och visst ger det mig självklart fjärilar i magen och allt sådant. Och jo jag älskar min partner.
  • Poirot

Lite kanske

Fast de flesta jag har trånat efter har varit arbetsrelaterade så jag har inte ens övervägt att flirta.

• Thaleya

Jag visade tråden för min sambo att det händer ju lite då och då inget man kan rå för.

Och han sa att han aldrig ens tyckt en tjej sett mer än okej/bra ut sen han träffade mig, inte blivit ens attraherad.

nu känner jag mig elak, hoppas han inte blev ledsen.

• Disan
    Thaleya skrev 2009-08-29 20:29:55 följande:
    Jag visade tråden för min sambo att det händer ju lite då och då inget man kan rå för. Och han sa att han aldrig ens tyckt en tjej sett mer än okej/bra ut sen han träffade mig, inte blivit ens attraherad. nu känner jag mig elak, hoppas han inte blev ledsen.
    Ja, det är ju inte lätt om man tycker olika. Vet faktiskt inte ens vad min karl tycker om det hela. Tror att han är som din karl, han ser liksom inte andra än mig.
    Ronja kom till oss 070620 & Maya tittade ut 090322
  • greeneyes

samma här, tror att om man verkligen blir pirrig eller småförälskad i någon så är man inte riktigt kär i sin partner..

Sarilariz skrev 2009-08-14 20:24:59 följande:
    Har hänt i ett tidigare förhållande när jag var yngre. Men var egentligen inte kär i min dåvarande partner, insåg detta tidigt men stannade i flera år i det förhållandet då han bad mig trots att jag klargjort mina känslor (eller snarare bristen på känslor) för honom.I mitt nuvarande förhållande är jag väldigt kär i min partner och tittar inte ens efter andra. Är smärtsamt monogam ;) mina väninnor tror att jag blivit hjärntvättad då jag inte ens kollarr efter snyggingar på tv längre :)
    Blev mamma 070825 till en underbar dotter!
  • Anonym
    greeneyes skrev 2009-08-30 09:45:48 följande:
    samma här, tror att om man verkligen blir pirrig eller småförälskad i någon så är man inte riktigt kär i sin partner..
    Varför inte? Så kanske det är för just dig, men varför får du det till att det skulle vara något allmängiltigt?

Jag är definitivt mer kär i min blivande fru än jag varit i någon i hela mitt 30-åriga liv och hon likaså i mig, men det hindrar inte oss från att ha ett öppet förhållande. Snarare har kärleken djupnat och blivit större, starkare och bättre sen vi öppnade oss för andra (ca 1 år sedan).
  • Anonym (jag)
    Du kanske fungerar så, det gör inte jag. Jag kan (och gör) älska flera, det innebär inte att min kärlek för min man är mindre.
  • Thaleya
    Håller absolut inte med, jag vet att det finns de som verkligen kan älska flera på ett "förhållande" sätt.
  • Gung Ho
    Thaleya skrev 2009-08-13 19:50:19 följande:
    Älskar min sambo men är lite småkär i en annan.
    Men jag har tjingat tredje dejten om allt det andra går åt skogen!

• Gung Ho
    Thaleya skrev 2009-08-29 20:29:55 följande:
    Och han sa att han aldrig ens tyckt en tjej sett mer än okej/bra ut sen han träffade mig, inte blivit ens attraherad.
    Känns som jag hört det resonemanget någonstans förut...hmm...

Ah, det var från mig! (and i Lied)

Klassiskt killsvar till flickvännen....
  • Thaleya
    Add3 skrev 2009-08-30 21:29:25 följande:
    Känns som jag hört det resonemanget någonstans förut...hmm... Ah, det var från mig! (and i Lied) Klassiskt killsvar till flickvännen....
    jo jag hade tänkt så med om det inte vore så att han sa det efter jag svarat att jag självklart blev attraherad av andra. Då var han ju fri att säga vad han ville liksom :P

Sen blev jag inte ens attraherad av någon annan än sambon de första två åren heller så det är ju möjligt att det är så för honom, hur som helst i don't care.
  • Gung Ho
    Thaleya skrev 2009-08-30 21:42:12 följande:
    Då var han ju fri att säga vad han ville liksom :P
    Njae, det kan vare en fälla!
  • Thaleya
    Add3 skrev 2009-08-30 21:44:47 följande:
    Njae, det kan vare en fälla!
    brudar är lömska eller vaddå?
  • Gung Ho
    Thaleya skrev 2009-08-30 22:14:15 följande:
    brudar är lömska eller vaddå?
    Det var du som sa det...

(Vågar knappt öppna munnen nu för tiden, massa primadonnor som anmäler hela tiden..)
  • Thaleya
    Add3 skrev 2009-08-30 22:15:22 följande:
    Det var du som sa det... (Vågar knappt öppna munnen nu för tiden, massa primadonnor som anmäler hela tiden..)
  • Jessis

Visst fasen sker det... Det är omöjligt för mig att inte bli det...

Men allt handlar om huruvida man agerar på dom impulser man möter på och känner...

Svar på tråden Trånar du efter andra än din partner? (Läs ts)