• Anonym (Oviktig?)

Dumpad för en katt

Min sambo vill lämna mig och vårt barn på 6 månader, för kattens skull Vi har katter och varje dag får jag torka kattpiss från golvet. Oftast kissar han på golvet inne på gästtoaletten och det kan jag väl leva med. Men idag trapmade jag i äckelpisset framför matbordet!!! Matbordet står där vår lilla bebis brukar ligga och leka! Hon kryoer nästan vilket innebär att hade jag inte märkt av pisset hade hon kanske legat i det ist! Sa till min sambo att jag var innerligt trött på detta jävlande pissande och han sa att han då skulle flytta ifrån oss!
    Jag frågade om vi verkligen inte betydde mer för honom än så men tydligen inte. Han hade klartgjort när vi flyttade ihop att hans katter var allt för honom och ett sånt ultimatum från mig så var det slut. Jag sa nyss till honom att han kunde ägna kvällen åt att leta lägenhet och frågade i vilken stad han hade tänkt, där vi bor nu eller där han bodde förut - "Det ska du skita fullständigt i!" skrek han då.
    Är så ledsen...vet inte vad jag ska ta mig till

• Svar på tråden Dumpad för en katt
  • Anonym (igen)

På kattsidor på internet kan man annonsera ut katter för omplacering...

• Nattsaga

TS, okej men har HAN, som nu älskar sin katt så mycket lagt ner ork på att försöka få bot på problemet med katten? Njä, jag håller med, är katten viktigare så är frågan om han älskar dig. Men jag vill inte spekulera, utan prata med varandra och fråga vad den andra vill, om ni kan försöka ändra något...lycka till hursomhelst och hoppas det löser sig !

• sami

Gamla katter som kissar överallt...hmm kan vara att den är lite senil.. och inte hittar till lådan... eller som någon skrev inte vågar... den är inte van vid barn och annat bus...
    den kanske inte heller gillar att dela husse med någon... en en mans katt...
    Ta den fört till veterinär för at utelsluta sjukdom... sen om det är er relation som är störningen för den..

Det är sällan det man tror som är orsaken till att man bråkar..titta lite längre in... vad står det här med katten för..

lycka till

• Nisen

Har katten alltid varit jobbig, eller blev det värre när ni fick barn?
    Vi har en katt, och hon blev jätte svartsjuk när vi fick barn. Hon började jama HELA tiden, och la sig på allt som var bebisens. Skötbord, vagn, filtar, kläder...
    Som tur var så pissade hon inte inne. Efter ett tag blev hon bättre och är världens goaste katt igen. Sen när vi fick vår andra son ville hon sova med honom i hans spjälsäng.
    Att eran katt går och pissar, kanske är ett sätt för honom att göra revir. Det kanske blir bättre. Men om du känner att du inte orkar längre, så låt honom flytta och se hur längre han står ut själv när det inte är någon som torkar upp pisset och han är tvungen att göra det själv!

• Nattsaga

Ett tips bara: www.katter.nu

Där står det mycket om katter och deras beteendet samt om just erat problem.

• Anonym (Oviktig?)

Den kissade redan innan vårt barn föddes, men själklart kan det ju vara att den blivit lite orolig. Jag känner bara att jag inte orkar med den...äckligt med kattkiss...det luktar illa och är ofräscht när man kliver i det. Men det verkar som jag får acceptera om jag vill ha kvar min sambo
    Att gå till veterinär verkar vara helt uteslutet...säger han iaf. Kankse skulle ringa och rådgöra bakom hans rygg?

• Nattsaga

Katten verkar inte må bra, om ni redan testat det mesta man kan testa för att få ändring på det, jag tycker absolut du ska ringa och rådgöra med en vetrinär!

• Antons Mamma 07

Till trådstartaren:

E katten kastrerad?? E den inte de så kan de va därför den springar i pissar.. Min pappas f.d. sambo hade två katter för länge sen o dom va inte kastrerade.. Dom pissade överallt dom kom åt *urrkkk*.. Kolla upp om om han e kastrerad eller inte..

• Anonym (Oviktig?)

Enligt sambon ska han vara kastrerad. Jag frågade förut en gång. Har för tillfället gått hem till min pappa som är borta över helgen. Funderar på att sova över här...men det kommer säkert göra mig ännu mer ledsen för jag tvivlar på att sambon kommer ringa och undra vart jag är Även fast jag har vår lilla bebis med mig.

• Antons Mamma 07

Ah oki doki.. ja då har ingen aning va de kan va för fel.. tyvärr.. Hoppas de löser sig till de bästa för er..

Svar på tråden Dumpad för en katt