• Anonym (Oviktig?)

Dumpad för en katt

Min sambo vill lämna mig och vårt barn på 6 månader, för kattens skull Vi har katter och varje dag får jag torka kattpiss från golvet. Oftast kissar han på golvet inne på gästtoaletten och det kan jag väl leva med. Men idag trapmade jag i äckelpisset framför matbordet!!! Matbordet står där vår lilla bebis brukar ligga och leka! Hon kryoer nästan vilket innebär att hade jag inte märkt av pisset hade hon kanske legat i det ist! Sa till min sambo att jag var innerligt trött på detta jävlande pissande och han sa att han då skulle flytta ifrån oss!
    Jag frågade om vi verkligen inte betydde mer för honom än så men tydligen inte. Han hade klartgjort när vi flyttade ihop att hans katter var allt för honom och ett sånt ultimatum från mig så var det slut. Jag sa nyss till honom att han kunde ägna kvällen åt att leta lägenhet och frågade i vilken stad han hade tänkt, där vi bor nu eller där han bodde förut - "Det ska du skita fullständigt i!" skrek han då.
    Är så ledsen...vet inte vad jag ska ta mig till

• Svar på tråden Dumpad för en katt
  • jeannette

är det verkligen så att han flyttar på grund av katten?

tror du att han gör det?

för jag tror inte att det kan va katten ursäkter eller?

• Anonym (Oviktig?)

Det känns som att han vill använda katten som ursäkt för att slippa vara med mig. Han älskar mig säkert inte längre...och jag mår så himla dåligt. Önskar att vjag aldrig träffat honom, för han får mig att må dåligt. Han säger till mig att jag inte har något att göra med hans liv - och vi är sambos! Vill ta livet av mig känns det som, men det kan jag ju inte pga min dotter. Hon är allt jag har. Är det värt bo ihop med någon som skulle dumpa en på grund av en katt!? Jag älskar honom, men nu börjar jag undra om jag borde dumpa honom för att inte bli den dumpade. Men jag skulle inte klara mig utan honom...är arbetslös

• Mesangium

TS, jag berättade om tråden för min sambo och han sade ironiskt: "ah.. bra ursäkt." han tror att killen använder katten som ursäkt.

jag vet inte om det är så, men visst är det SJUKT att välja en katt framför sin älskade och sitt barn. det är helt galet.

oavsett hur katten mår och hur jobbig den är så är det just att han väljer den framför dej och barnet som stör mig och gör mig arg.

du ska inte må dåligt för att han är en skit. snälla, gör inte det. antingen är han beredd att göra livet drägligt för dej, eller så är ditt (och ditt barns) liv bättre utan honom.. och hans j-la katt!

du klarar dig säkert utan honom.. kanske kan någon släkting ställa upp ett tag. oavsett är det inte värt det varken för dig eller barnet (som säkert mår dåligt om föräldrarna gör det) och inte för killen heller om ni är olyckliga.

kattkiss är inte hälsosamt på en fläck. sjukdomar från katten kan spridas till människor om man kommer i kontakt med avföringen.. nej usch!

• Kantarellen

Om jag har förstått det rätt så är det två katter, och när dom bråkar så vågar den ena inte kissa på lådan utan sätter sig på fel ställen? Den enklaste sättet är kanske att ha två lådor på olika ställen, det bli jobbigt att bevaka två lådor för den andra katten? Har själv haft detta problemet med katter, men då satte sig katten i vasken, inte så trevligt kanske, men lättstädat. Sätter man en låda i hallen eller liknade så kan man köpa en med tak, och lägga en matta som samlar upp sanden utanför. Vid de ställena där du absolut inte vill att katten inte skall kissa kan du bjuda den på mat, vem vill kissa där man äter? Får bara se till så att katten och bäbisen inte delar lunchen?
    Sen tycker jag absolut att katten skall till veterinären, vara stenar i urinvägarna, det är väldigt vanligt på gamla katter. Och om katten mår psykiskt dåligt kan man ju faktiskt även ge den medicin mot det med! Bara för att man är katt behöver man inte må dåligt?

Till sist hoppas jag verkligen att det löser sig för dig och din sambo!

• minislängtan

be en vetrinär kolla katten kan ju ha något fel i urinblåsan annars gör han det av protest av något slag. Du o din sambo behöver nog prata med varandra o försöka lösa konflikten pm inte för er skulle så för ert barn skulle

• Anonym (Oviktig?)

Det är 4 katter, 2 av dom är helt "normala". Vi har 4 lådor, så dom har en var kan man säga.
    Jag var ju hemma hos min pappa och då ringde sambon och frågade om jag ville ha skjuts hem. Jag sa då som det var, atth an omljligt kunde älska mig om han var villig att flytta för en katt. Jag bad honom att verkligen känna efter och inte bara säga att han älskade mig som på rutin. Han hämtade mig hur som helst och han försöker släta över saker och ting genom att vara extra kramig och så...Han vill inte flytta, han vill heller inte tjafsa...jag vet inte vad jag ska tro!
    Nokgroda - Jag var lite inne på din linje men jag sa till sambon att om han vill flytta så gör det! Jag sa att jag inte orkar leva på det här sättet...
    Nu orkar jag inte prata med honom, så vi sitter i varsitt rum....han får ta första steget. En urskt borde vara på sin plats.

• Anonym (Oviktig?)

Kantarellen - Glömde säga att kattmaten står 1 m från stället han pissade idag

Men ska nog ringa en veterinär och bara höra...sambon verkar tro att jag VILL han ska dö men jag älskar ju katten jag med...bara inte när han kissar!

• minislängtan

tycker katterna om varandraslåss de mycket honor hanar.

• Anonym (Oviktig?)

Båda jobbiga är hannar. De andra är mor och far till dom. Så dom har alltid varit i varandras närhet. Som jag har fattat det så har dom innan vi träffades kissat nån gång då och då men intepå det här sättet!
    Kanske katten inte tycker om mig och han hämnas på mig på något sätt

• minislängtan

kan vara att de ska försöka ta över reviret´. kan också vara att de ser dig som en inkräktare tyvärr. hur gamla är de två hanarna då

Svar på tråden Dumpad för en katt