Inlägg från: Verkligen |Visa alla inlägg
  • Verkligen

Vad hade ni på er NÄR ni födde?

Jag sitter här och funderar på förlossningen som komma skall.

Måste man ha sjukhusrock på sig eller kan man ha ett eget plagg på sig? Typ ett längre linne eller nåt?

Vad hade ni på er?

♥ BF 18 November 2009 ♥
  • Svar på tråden Vad hade ni på er NÄR ni födde?
  • Verkligen
    frida S83 skrev 2009-08-15 16:51:28 följande:
    jag hade inget på mej :) fick panik av att känna kläderna.
    Ok.. Jag vill absolut inte visa brösten. Vill gärna ha en sportbh och ett linne på mig.
    ♥ BF 18 November 2009 ♥
  • Verkligen
    Skruttensmamma skrev 2009-08-15 16:54:49 följande:
    Jag hade sjukhusrock. Självklart borde du kunna ha något eget plagg på dig istället! Men det kan vara bra att ha mer än ett med sig.... Sjukhusrocken är ful, men ganska ändamålsenlig.... Så något eget i liknande stil är nog att rekommendera. Typ stor jäkla skjorta, tunn morgonrock eller dylikt.Man blir ganska varm och svettig, så ta något tunt och som sagt mer än en...
    Tänkte ha nåt linne bara som inte är alltför tight. Spelar ingen roll hur plagget ser ut, men vill känna mig någorlunda bekväm.
    Har skrivit upp 3-4 ombyten att ta med mig till förlossningen. Hoppas på att få åka hem fort efteråt om förlossningen går bra såklart.
    ♥ BF 18 November 2009 ♥
  • Verkligen
    nirakanna2 skrev 2009-08-15 16:58:09 följande:
    Jag hade också tänkt att vara täckt och anständig upptill, men blev så fruktansvärt varm att jag slet av mig allt. Då var det skönt att sjukhusnattskjortan var lätt att kränga av!
    Man kanske kan ha sportbh:n på sig iaf? Jag skäms nåt förbaskat över mina bröst och avskyr att visa naken hud.

En till sak, ska man skriva i sitt förlossningsbrev att man önskar ha egna kläder på sig? Eller kommer personalen protestera mot att man har det?
    Har fått för mig att all förlossningspersonal är stränga och sura..
    ♥ BF 18 November 2009 ♥
  • Verkligen
    SimonsTilda skrev 2009-08-15 17:01:10 följande:
    Man tänker int på de då.Jag ville ha mitt eget nattlinne på meij, men slutade mäe att jag hade en uppknäppt sjukhusrock på meij, de blir helvetes varmt o man vill int ha kläder på seij.
    Fast det är det här med brösten, vill inte ens visa sambon. Eller titta på dom själv..hehe..
    ♥ BF 18 November 2009 ♥
  • Verkligen
    BabeGrl skrev 2009-08-15 17:37:40 följande:
    Jag hade en sjukhusrock på mig och som dem tidigare skriver, du struntar fullkomligt i hur du ser ut när det väl gäller. Dem som jobbar där har sett det mesta så dem är vana. Saken är den också att när dem väl lägger bäbisen på magen kan det hända att blod etc kommer på kläderna och då är det ju bättre om man har en sjukhusrock för då är det bara o byta den till en ren direkt och inte behöva tvätta den efteråt, men det är bara min egen uppfattning.
    Först och främst, tack för alla svar..
    Jag har även skrivit i mitt förlossningsbrev att bebisen ska torkas av innan jag får upp h*n på bröstet. Ska dessutom inte amma så då kanske en sportbh inte är så mkt i vägen. Kan tänka mig att det blir varmt, men en tunn sådan kanske kan fungera.. Vi får se hur det blir helt enkelt.
    ♥ BF 18 November 2009 ♥
  • Verkligen
    Liten du skrev 2009-08-15 22:08:17 följande:
    saker kan ändras när man väl ligger där, bara så att du är beredd på det
    Det är jag väl förberedd på. Jag förbereder mig på det värsta så kanske man blir positivt överraskad istället..
    ♥ BF 18 November 2009 ♥
  • Verkligen
    Liten du skrev 2009-08-15 22:13:05 följande:
    Helt rätt tänkt
    Hehe, ja lika bra att tänka så, annars kanske man blir helt lost.
    Har inte så mycket förväntningar eller nåt. Hoppas på att kunna föda vaginalt men är beredd på att sånt kan ändras osv... Man får se den dagen helt enkelt. Ska bli spännande att se vad man får för upplevelse.
    ♥ BF 18 November 2009 ♥
  • Verkligen
    Laisa85 skrev 2009-08-15 22:21:33 följande:
    Hur komemr det sig att du vill att dom torkar av bebis innan du får den ??
    Känns bäst så bara. Bara en känsla jag har som jag inte kan sätta ord på. Min BM sa att man fick bestämma självom man ville få bebisen avtorkad innan man får upp den på bröstet. Det var inget jag hade reflekterat över innan men när hon sa det så kändes det så rätt bara. =)
    ♥ BF 18 November 2009 ♥
  • Verkligen
    Shirley skrev 2009-08-15 22:36:05 följande:
    Jag hade bara sjukhusrocken utan något under.. nästan hela tiden helt uppknäppt rock. Jag gillar inte mina bröst, gillar inte att visa mig naken osv men väl där, då skiter jag fullständigt i det... vill bara överleva allt haha.. och skulle inte ens bry mig om jag skulle bajsa ned hela förlosnsingssalen inför man och personal. Det enda man har i huvudet då är att man ska ta sig igenom värkar och få ut barnet.. jag lovar att du kommer inte bry dig om något annat. Svetten rinner, det kommer blod, vatten, slem... kanske rinner bajs och kiss osv... Men för att svara på din fråga så kan dom inte tvinga dig att ligga barbröstad, det är ju din kropp.Puss
    Hehe, vi får se hur det blir. Kan nog tänka mig en sportBH, den tar inte mycket plats direkt. Bajsa räknar jag stenhårt med att jag kommer göra..
    Puss på´re..
    ♥ BF 18 November 2009 ♥
Svar på tråden Vad hade ni på er NÄR ni födde?