• Verkligen

Vad hade ni på er NÄR ni födde?

Jag sitter här och funderar på förlossningen som komma skall.

Måste man ha sjukhusrock på sig eller kan man ha ett eget plagg på sig? Typ ett längre linne eller nåt?

Vad hade ni på er?

♥ BF 18 November 2009 ♥
  • Svar på tråden Vad hade ni på er NÄR ni födde?
  • SimonsTilda
    SimonsTilda skrev 2009-08-15 17:01:10 följande:
    Man tänker int på de då. Jag ville ha mitt eget nattlinne på meij, men slutade mäe att jag hade en uppknäppt sjukhusrock på meij, de blir helvetes varmt o man vill int ha kläder på seij.
    Hade även bh på meij :P
  • Verkligen
    SimonsTilda skrev 2009-08-15 17:01:10 följande:
    Man tänker int på de då.Jag ville ha mitt eget nattlinne på meij, men slutade mäe att jag hade en uppknäppt sjukhusrock på meij, de blir helvetes varmt o man vill int ha kläder på seij.
    Fast det är det här med brösten, vill inte ens visa sambon. Eller titta på dom själv..hehe..
    ♥ BF 18 November 2009 ♥
  • Zvartaliljan
    Verkligen skrev 2009-08-15 17:02:29 följande:
    Fast det är det här med brösten, vill inte ens visa sambon. Eller titta på dom själv..hehe..
    jag skämdes hemskt för min kropp förra gången, hade gått upp 30kg och ville absolut inte visa mig naken.
    Det hela slutar ändå med att jag ligger där spritt språngande naken och föder, tro mig - du kommer inte bry dig ett dugg om hur du ser ut när det är dags! Du är så koncentrerad på smärtan, jag blev bara irriterad av kläderna när jag slängde mig hit och dit och inte visste vart jag skulle ta vägen...jag ville absolut inte ha något på mig då. Kan inte ens tänka mig en sportbh - skulle bli tokig på den när det väl är dags
    Älskade lilla Maia 060528 och syskon 100125
  • Skruttensmamma
    Verkligen skrev 2009-08-15 16:59:34 följande:
    Man kanske kan ha sportbh:n på sig iaf? Jag skäms nåt förbaskat över mina bröst och avskyr att visa naken hud. En till sak, ska man skriva i sitt förlossningsbrev att man önskar ha egna kläder på sig? Eller kommer personalen protestera mot att man har det? Har fått för mig att all förlossningspersonal är stränga och sura..
    Precis som med alla andra människor är en del förlossningspersonal stränga och sura och en del alldeles underbara!

Det kan vara bra att skriva i brevet hur du vill ha det med kläderna, särskilt att du under alla omständigheter vill ha sport-bhn kvar på (om du inte själv sliter av den )
  • finskaflikkan
    Zvartaliljan skrev 2009-08-15 17:06:34 följande:
    jag skämdes hemskt för min kropp förra gången, hade gått upp 30kg och ville absolut inte visa mig naken. Det hela slutar ändå med att jag ligger där spritt språngande naken och föder, tro mig - du kommer inte bry dig ett dugg om hur du ser ut när det är dags! Du är så koncentrerad på smärtan, jag blev bara irriterad av kläderna när jag slängde mig hit och dit och inte visste vart jag skulle ta vägen...jag ville absolut inte ha något på mig då. Kan inte ens tänka mig en sportbh - skulle bli tokig på den när det väl är dags
    Haha... Kunde varit jag som skrev de!!!! =)

Och som du ts va jag JÄTTE orolig över att visa mig naken inför personalen... Men när de väl va dags sket jag i de fullständigt... Man va såååå koncentrerad på att få ut lillen... Svettades och va dövarm... Så nå kläder ville man inte ha på sig... Usch!
  • Burberry

Först hade jag sjukhusskjorta, morgonrock och strumpor, när det blev dags att krysta tog jag av mig morgonrocken. Jag hade en väldigt lång förlossning, låg över 3 skiften i förlossningssalen, men precis alla i personalen var jättetrevliga!

• Tufsig

Visst förlorar man på nåt sätt all integritet när man föder? Jag hade svårt att bry mig om hur jag såg ut när man inte ens kunde kontrollera sitt bajsande.

• Underbara ungar

Sjukhusrock båda gånger. Två olika sjukhus

Storebror Axel o5o92o * Lillasyster Enya o7o824 * Bebis i magen BF 100116
  • finskaflikkan
    Tufsig skrev 2009-08-15 17:25:50 följande:
    Visst förlorar man på nåt sätt all integritet när man föder? Jag hade svårt att bry mig om hur jag såg ut när man inte ens kunde kontrollera sitt bajsande.
    Haha... Ja.. Innan förlossningen va såååå orolig över de där med att skita samtidigt som ungen kom ut... Men inte längre.. Händer de så händer de... Barnmorskorna e snabba på att ta bort allt äckel som kommer ut... Inget man ens tänkte på..
  • bodil louise

Hej..
    Det är ingen som tvingar dig att ha sjukhusrock, du erbjuds det, men valet är såklart ditt. Dock ska du veta om att det kan vara praktiskt, då man ofta blir väldigt varm&svettig o det är knappar på så man kan knäppa upp + då de ska koppla CTG. så är det prakyiskt.Då du föder&Efter du fött så kommer det också en massa blod/vatten; blir rätt "söligt"bra då att inte ha sitt eget linne eller dyligt. Däremot efter förlossningen erbjuds du dusch o då kan du ta på ditt eget Linne eller liknande.
    Lycka till!

Svar på tråden Vad hade ni på er NÄR ni födde?