Vad hade ni på er NÄR ni födde?
Jag sitter här och funderar på förlossningen som komma skall.
Måste man ha sjukhusrock på sig eller kan man ha ett eget plagg på sig? Typ ett längre linne eller nåt?
Vad hade ni på er?
Jag sitter här och funderar på förlossningen som komma skall.
Måste man ha sjukhusrock på sig eller kan man ha ett eget plagg på sig? Typ ett längre linne eller nåt?
Vad hade ni på er?
Först hade jag sjukhusskjorta, morgonrock och strumpor, när det blev dags att krysta tog jag av mig morgonrocken. Jag hade en väldigt lång förlossning, låg över 3 skiften i förlossningssalen, men precis alla i personalen var jättetrevliga!
Visst förlorar man på nåt sätt all integritet när man föder? Jag hade svårt att bry mig om hur jag såg ut när man inte ens kunde kontrollera sitt bajsande.
Sjukhusrock båda gånger. Två olika sjukhus
Hej..
Det är ingen som tvingar dig att ha sjukhusrock, du erbjuds det, men valet är såklart ditt. Dock ska du veta om att det kan vara praktiskt, då man ofta blir väldigt varm&svettig o det är knappar på så man kan knäppa upp + då de ska koppla CTG. så är det prakyiskt.Då du föder&Efter du fött så kommer det också en massa blod/vatten; blir rätt "söligt"bra då att inte ha sitt eget linne eller dyligt. Däremot efter förlossningen erbjuds du dusch o då kan du ta på ditt eget Linne eller liknande.
Lycka till!