Vad hade ni på er NÄR ni födde?
Jag sitter här och funderar på förlossningen som komma skall.
Måste man ha sjukhusrock på sig eller kan man ha ett eget plagg på sig? Typ ett längre linne eller nåt?
Vad hade ni på er?
Jag sitter här och funderar på förlossningen som komma skall.
Måste man ha sjukhusrock på sig eller kan man ha ett eget plagg på sig? Typ ett längre linne eller nåt?
Vad hade ni på er?
Bara den sexiga vita rocken. Bekvämt o svettas o ev kladda ner nåt man inte själv behöver tvätta sen
Min egen tröja då det gick undan. Hann bara få av mig byxor och skor.
Cocco: Håller med, saknade den verkligen när jag kom hem ;)
Hade sjukhusrocken från det vi kom in och tills vi lämnade BB.
helt näck ;)
hade me rocken, och den hade jag under hela sjukhusvistelsen (fast jag bytte till rena och fräscha rockar med jämna mellanrum såklart, hehe)
Jag kände på förhand att jag inte ville ha sjukhuskläder på mig och köpte en långskjorta att ha på mig, vilket jag oxå hade. Tyvärr blev den ju alldeles blodig och så, så efter förlossningen fick jag i alla fall ha på mig sjukhuskläder.. Nästa gång ska jag se till att ombyte med!
Du får kläder där. Lägg ingen större vikt på att ta "fina" kläder med dig, vatten kan gå eller bajs Dessutom bryr man sig inte så mycket sedan när det väl satt igång. Lycka till
BH behöver du ingen inne på förlossningen om du ändå tänkt amma..du får en lång skjorta på dig, sedan om vattnet går brukar man få en nättrosa med blöja, jesus vad det låter, men nu kan jag tänka o nästan mysa. Det är så jäkla speciellt!
TS - jag tycker absolut att du ska ha på dig det du känner dig bekväm i! Ett tips är att ha något med knappar hela vägen fram - så att du kan öppna upp lätt, t ex för BM vid behov och för bebisen när den kommer och vill känna hud mot hud!