• Linda Al

Tråden för oss äggdonatorer 10

Tråden för oss äggdonatorer 10

Här är en tråd för oss som ska/vill donera, har donerat ägg eller som just nu är mitt i äggdonationsbehandling. Visste inte riktigt var jag skulle lägga tråden, men det passade ju ändå bäst här. Tråden är såklart öppen för alla men först och främst för oss äggdonatorer som kan följas åt, ge tips och stötta varandra.

Några länkar till hemsidor som har information om äggdonation.

www.familjeliv.se/Forum-7-147/m21230448.html
    Tråd 2: www.familjeliv.se/Forum-7-147/m24325551.html
    Tråd 3: www.familjeliv.se/Forum-7-147/m27330501.html
    Tråd 4: www.familjeliv.se/Forum-7-147/m30096983. Html
    Tråd 5: www.familjeliv.se/Forum-7-147/m33071944. Html
    Tråd 6: www.familjeliv.se/Forum-7-147/m35401681. Html
    Tråd 7: www.familjeliv.se/Forum-7-147/m38476323.html
    Tråd 8: www.familjeliv.se/Forum-7-147/m41354014.html
    Tråd 9: www.familjeliv.se/Forum-7-147/m43992458.html 

Jag säger inget, så har jag ingenting sagt.
  • Svar på tråden Tråden för oss äggdonatorer 10
  • 1814
    Bette skrev 2009-10-26 23:17:35 följande:
    Varför göra abort? Det är väl bra att ha barnen relativt tätt. Jag och min man får snart vårt efterlängtade barn via ÄD beh. Bette
    Finns varken tid eller utrymme för en till bebbe här. I framtiden kanske det blir fler.
  • Esska

Linda Al skrev 2009-10-26 20:26:02 följande:

Härligt!!! Visst är det en fantastisk känsla när de lyckas få ut ägg till 2 par! Hoppas du mår bra resten av veckan nu.
    Jag vet faktiskt inte riktigt vad jag tycker om det... Med 6 var känns det lite "snålt" om det ska räcka till syskonförsök också. Grämer mig över att jag "bara" lyckades producera 12 ägg.

*suck*
  • 1814
    Esska skrev 2009-10-27 08:56:11 följande:
    Med 6 var känns det lite "snålt" om det ska räcka till syskonförsök också. Grämer mig över att jag "bara" lyckades producera 12 ägg. *suck*
    12 ägg, eller 10-12 eller vad det är, ska väl vara det optimala vad jag har förstått, eftersom det är större risk att få sämre kvalitét på de enskilda äggen när de är jättemånga, eller nåt sånt... 12 ÄR många ändå! Så grattis till en fin skörd!
  • Esska
    1814 skrev 2009-10-27 09:01:30 följande:
    12 ägg, eller 10-12 eller vad det är, ska väl vara det optimala vad jag har förstått, eftersom det är större risk att få sämre kvalitét på de enskilda äggen när de är jättemånga, eller nåt sånt... 12 ÄR många ändå! Så grattis till en fin skörd!
    Tack för informationen!

Men håller ni inte med om att 6 är lite "snålt" om det även ska räcka till syskonförsök? Önskadr så att fler kunde donera ägg så att mottagarna kunde få desto fler!
  • Linda Al
    Esska skrev 2009-10-27 09:14:06 följande:
    Tack för informationen!Men håller ni inte med om att 6 är lite "snålt" om det även ska räcka till syskonförsök? Önskadr så att fler kunde donera ägg så att mottagarna kunde få desto fler!
    Jag håller verkligen inte med om att det skulle vara lite! Det är ju vad de _hoppas_ på att kunna få ut (men inte alls räknar med), så det är dunderbra! Det räckte ju till 2 par. Man kan ju bara ana vad mottagarpar 2 kände över din insats, tänk så istället.
    Bra jobbat!
  • Vitros

Kul att det gått bra Esska och hoppas det går bra för paren!
    Jag har ingen aning om hur många ägg som är bra, men säger de att 10-12 är optimalt så är det ju toppen!

Själv är jag lite irriterad på Huddinge för jag hör ingenting från dem, känns lite trist när man är taggad att sätta igång :(
    Skickade dem ett mail i förra veckan och fick ett svar att de skulle ringa mig den här veckan, men har inte hört något än. Hm.

Hur gick det för dina mottagarpar Linda AI?

• Linda Al
    Vitros skrev 2009-10-27 22:42:07 följande:
    Kul att det gått bra Esska och hoppas det går bra för paren!Jag har ingen aning om hur många ägg som är bra, men säger de att 10-12 är optimalt så är det ju toppen!Själv är jag lite irriterad på Huddinge för jag hör ingenting från dem, känns lite trist när man är taggad att sätta igång :(Skickade dem ett mail i förra veckan och fick ett svar att de skulle ringa mig den här veckan, men har inte hört något än. Hm.Hur gick det för dina mottagarpar Linda AI?
    Asch, vad drygt för dig. Jag har för mig att jag fick ligga på litegrann i början också, men sen har de bara varit underbara där. Hoppas de ringer snart!

De sa att man kunde få veta hur det gått efter 3 v, och det har det gått på fredag (ja, jag räknar dagar. Är så nyfiken! ). Men jag tror att jag ringer i nästa vecka, blir nog bäst så. Spännande!
  • Vitros

Linda AI: ja, lite drygt, men förhoppningsvis ringer de snart :)
    Spännande, vill höra status om en vecka eller så då mao!

• Linda Al
    Vitros skrev 2009-10-27 23:06:57 följande:
    Linda AI: ja, lite drygt, men förhoppningsvis ringer de snart :)Spännande, vill höra status om en vecka eller så då mao!
    Självklart! Tills dess får jag hålla tummar och tår för mottagarparen att allt går bra.
  • diamantina

Hej svejs. Jag tycker att det är roligt att läsa om era donationer. Jag donerade i våras och det resulterade i 7 ägg och en graviditet. Jätteroligt!

Det var verkligen värt besväret, fast jag trodde det skulle bli liiite fler ägg.
    Hoppas det blir ett barn i början av nästa år.

Jag skulle kunna donera igen känner jag, men inte förrens till sommaren eftersom jag behövs på jobbet.

Svar på tråden Tråden för oss äggdonatorer 10