Tråden för oss äggdonatorer 10
Jag har funderat på en sak efter att ha läst DN för ett tag sen. Det var en artikel om ett par som tagit emot ägg. Lyckades hitta artikeln... www.dn.se/insidan/insidan-hem/anneli-fodde-barn-med-donerade-agg
Grejen är att JAG INTE VILL medverka till att ett par i denna situation får barn FÖRE de som är BARNLÖSA!!!! Blir så fruktansvärt irriterad! De gjorde tack och lov behandling utomlands men de har ändå gjort massa prover mm i Sverige. Lugna ner mig någon och säg att detta par absolut inte skulle få hjälp i Sverige!! De borde inte fått göra prover eller ngt här, det är ju min åsikt. Tycker inte det är en rättighet att få en/två sladdisar när man redan har barn. Syskon OK men de hade typ 3-4 barn innan???
Hej alla!
Jag vill också skicka en kram till er som går igenom behandlingar för att hjälpa andra, av empati för oss som behöver hjälp.
Fröken Bus
Jag läser en del andra trådar... Visst är det JÄTTEBRA att ÄD tas upp i media och borde göras mer för att få fram fler donatorer... ABSOLUT!
Jättebra att möjligheten finns att åka utomlands också eftersom köerna i Sverige inte är så roliga. Samt att alla inte kan få hjälp här.
Klart varje familj gör som de vill. Men tror ändå som jag tror... "ååå en sådan familj som har MÅNGA barn redan, en sådan familj vill jag hjälpa"... Så tänker INTE många tror jag. Sen spelar det ingen roll att allt gjordes utomlands. Denna artikel får nog inte fler kvinnor att ringa ÄD klinikerna i landet... vilket är SYND!!! Denna artikel var väl det SÄMSTA jag läst om ÄD.
Har inte läst så många artiklar utan mest fakta om äggdonation. Men jag läste en artikel om en familj där både kvinnan och mannen hade donerat ägg/spermier. Det stog väldigt bra om varför de gjorde detta. Tyckte det var så fint att de bägge hade samma tankar och hade gjort det bägge två! Det var en BRA artikel tycker jag! Omöjlig att länka, försökte googla lite men inte lätt för jag vet inte ens i vilken tidning det var... sorry...